![]() |
Honda CRF1100 - 2020??
|
Bardziej bym się ucieszył z lżejszej 800.
|
Ja bym odjął 100cc i 20kg jak dodawał.
|
Jeżeli miałaby by tak wyglądać, jak na zdjęciu, z tym dziobem, to nie bardzo.
|
To tylko render z jakiejs gazety, jedyne co istotne z tego artu to, ze maja zwiekszyc pojemnosc.
|
A to widzieli?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...d59625795d.jpg |
ta wizualizacja Suzi krąży już ze dwa, trzy lata. Szkoda, że nie wyszło nic. Piękny jest :)
|
800 ? Są plotki że trampek wróci w odsłonie 800cc
|
Z tą Afryka to trochę się rozpedzili. Slabiutko to wygląda.
|
Tylko dlaczego cały czas zwiększają pojemność (i wagę?) KTM 1050-1290, GS1100-1250, Afryka 650-1100. Średnie motocykle z 600-800ccm stają się litrami, a litry stają się goldwingami :D
A z KTM najbardziej mnie śmieszy zmiana nazwy z Adventure na SuperAdventure. Z większą pojemnoscią bedziesz mieć Super przygodę, a tak to tylko zwykła przygoda :D |
Nie wiem, moze to wynika ze tego oczekuje bogaty zachodni klient ? Udalo mu sie wmowic ze na prawdziwa przygode to tylko litr i wiecej, czy jakos tak ? Tak tylko gdybam, ale powod jakis musi byc. W tych firmach ktos to liczy i ocenia czy oplaca sie ladowac kase w taki projekt, wiec musi sie potencjalnie oplacac. Albo zapatrzyli sie na "duze" GSy i wyniki ich sprzedazy.
|
Ale przeciez KTM wprowadzil w swoj segment 790, ma 690 wiec o co chodzi?? BMW tez ma 700 i 850. Jest na rynku rowniez maly tiger, to tylko japonia zostala w tyle i nie proponuje nic sensownego w interesujacej was klasie.
|
Klasa 700-800 to mnie kompletnie nie interesuje. Wolałbym CRF500L z masą 165 kg, dwucylindrowym piecem 45-50 km i dziękuję. To zapodali 450L w cenie z doopy i serwisem jak w crossie.
|
Sama większa pojemność mi nie przeszkada, co z tego, że tiger i mały gs jest 800 jak ważą tyle samo co 1000 w NAT, czy 1050 w ktm... w takich samych kilogramach wole większą pojemność.
Wątpię, że samo dodanie pojemności do silnika NAT zwiększy wagę, przecież ten silnik swoją trwałością już udowodnił, że spokojnie zniósłby większą pojemność i moc. Na tą chwile jedynymi graczami w klasie średniej są 790 i T7, bo są wyraźnie lżejsze od konkurencji, na jedną i drugą trzeba poczekać wtedy okaże się co są wartę. Jeśli Hąda zwiększy pojemność do 1100 i do tego obniży masę choćby o 5kg lub przynajmniej jej nie zwiększy, to będzie cudownie i chyba nikt nie będzie miał powodów do narzekania. Ale, z czego urwać masę żeby nie stracić na pancerności? Jedyne co przychodzi mi do głowy to aluminiowy subframe, alu stelaż lamp, plastikowy albo tytanowy zbiornik paliwa... Z drugiej strony hąda chwaliła się że specjalnie wszystko zrobili ze stali żeby było łatwo naprawić/pospawać w czarnej dupie, bo w każdej wiosce na końcu świata znajdziemy spawacza z elektrodą, za to ze spawaniem aluminium może być problem. Ducati w nowym hypermotardzie 950 w celu obniżenia masy zmniejszyła grubość rurek z któryw wykonana jest kratownicowa rama z 3mm na 2,5mm w enduro to nienajlepszy pomysł. Kolega Czaja zwrócił mi uwagę, że w nowej 790 ADV ktm zrezygnował z kratownicy na rzecz grzbietowej ramy otwartej z silnikiem jako element usztywniający. Na pewno będzie lżejsza niż zamknięta rama w NAT, ale czy to się sprawdzi w enduro? Jakie duże enduro miało taką ramę? Ano st750... co się z jej ramą działo jak ktoś jeżdził tym w terenie? Łatwo sprawdzić. |
https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...ff-road-review
https://www.motorcyclenews.com/news/...ph-tiger-800-/ Z tą wagą tigera to różnie piszą... ważyłeś swojego? Ogólnie z tymi podawanymi wagami różnie bywa. |
http://overdrive.in/reviews/comparo-...-tiger-800-xc/
W kilku źródłach podają pod 230. Mója afra w pełnym rynsztunku, gmole, płyta, stelaże, dętki, łyżkami itp czyli tak jak jeżdżę większość czasu pod 250 pokazała Podejżewam że tiger podobnie będzie ważył bo co by tam tyle lżejszego miało być? |
U mnie 15kg jest w dodatkach więc to co podaje hąda czyli 232kg jest realną wartością.
Stara afra ważyłą tyle samo a miała 60KM, więc nie zawsze większa moc większa waga. KTM 1290 ma 160koni a nie jest 60% cięższy... Główne podzespoły, koła, zawieszenie, hamulce napęd ważą tyle samo dlatego uważam że ciężko jest z czego urwać. 790 suchą mase podaje 189kg NAT suchą ma 207kg to juz inaczej brzmi. T7 ma mieć niby 207kg na mokro, ale jak to jest uzyskane? Liche lagi 43, małe tarcze z przodu, dwutłoczkowe zaciski, w standardzie bez bagażnika, gdzieś musieli tą wagę urwać. |
https://www.scigacz.pl/Nowa,Africa,T...adu,34799.html
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka |
To może jeszcze co do otyłości panujacej wśród motocykli. Ostatnio natknąłem się na Kawasaki Versys 300. Wyglądało nawet fajnie, takie nowe "małe" enduro. Ale jak sprawdziłem wagę to się zdziwiłem, całe 175kg :dizzy:
Może się nie znam, ale dla mnie to jest jakieś nieporozumienie :D |
No to jeszcze garść ploteczek. Najwazniejsze, ze nadal ma byc prosto i do naprawienia przez kowala w Pamirze;)
https://swiatmotocykli.pl/motocykle/...z-w-2020-roku/ Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka |
He, w sensie że do 2020r kowal w Pamirze będzie miał komputerek diagnostyczny, specjalistyczny zestaw narzędzi i certyfikat Hondy na ścianie, że ukończył kurs naprawy motocykli? :D
|
2020 zaczyna pierwszego v-stroma przypominać :) i lepiej niech skupią się uproszczeniu i udoskonaleniu tego co jest z obniżeniem masy niż pakować się w większy silnik i dyskusyjny wygląd
|
Taki ładny motor zepsuli?
Jak im to ten włoski projektant pozwolił zj.... Takie projekty jak się zmienia/ poprawia to trzeba uważać. Tak jak się srali ze zrobieniem Alfy 159 po 158. Misja nie do wykonania... ale się udało. Tutaj to honda Fazera udaje? 1100 niech robią bo dużo klientów leci na duże cycki ale ja se raczej znajdę jakąś deskę 650...800. Najlepiej jakby to była Honda ale oni to wagę zrobią jak NAT i marzenia rozwiane. |
Mam wrażenie że teraz co rok-2 honda będzie puszczała nowy "poprawiony"" model.
|
Cytat:
|
Witam, planuje zakup nowej Afryki w manualu.
Teraz jak pojawiły się pogłoski o planowanych zmianach to mam pytanie do Was fachowców czy nie lepiej poczekać do przyszłego sezonu na nową wersję? |
Nowa wersja będzie przez kolejne dwa lata się poprawiać.
|
Ja bym czekal. Najwyzej kupisz 2019 za mniejsza kase
|
Cytat:
D |
Bierz. 2020 będzie miał już EUR 5 czyli zwiększa masę i pojemność a moc spadnie 😈
|
Czego i kiedy byś nie kupił, za rogiem zawsze będzie kolejny "lepszy" model :(
Więc, jeżeli masz forsę i ochotę, to kupuj i się ciesz :) Czekanie nie ma sensu. Jedyne co jest pewne, to to, że za rok będziesz kapkę starszy ;) |
Szkoda życia na czekanie. Sezon w pełni. Co da Ci trochę większa pojemność? - nic, nowy wygląd - nie przesadzajmy, 5KM więcej - nie sądzę, że odczujesz. A ile kilosów zrobisz przez ten czas... Panie ...
|
Jedyne co musicie wziąć pod uwagę to , że na nową Afrę czeka się teraz ze 3 miesiące - chyba że ostatnio się poprawiło i o czymś nie wiem😊
|
Jaki jest powód czekania? Tak dużo się sprzedaje, czy tak mało produkują?
|
Dużo się sprzedaje zwłaszcza Atas - czas oczekiwania właśnie ok 3 miesięcy, na standard czeka się krócej, ale można jeszcze wyrwać 2018r w dobrej cenie od ręki.
|
Cytat:
|
W Gdańsku kilka modeli jest od ręki w tym biała w manualu którą mam chęć kupić (pierwsza oferta to 55tys.). Jednak docelowo czekam na przyszłą wersje, podobają mi się takie gadżety jak np. planowany nowy wyświetlacz TFT, wizualnie póki co nie widzę znaczących różnic. Myślę, że jej masa nie wzrośnie. Jednak boję się, że po jednym sezonie nie wezmę za nią więcej jak 35-40 tys, pomimo planowanego małego przebiegu (jazda w koło komina, bez turystyki). Nie będzie już modelem produkcyjnym.
|
Kupujesz nowy by zarobić po roku odsprzedając?? :dizzy:
|
Bez sensu. Kupić planując nie jeździć i potem ze stratą odsprzedać. No ale każdy robi ze swoją kasą co uważa. Właśnie dlatego brałbym 2018 w świetnej cenie. Pzdr
|
Niestety takie mam hobby. Hobby i przyjemności nigdy się nie kalkulują, takie życie :)
Nikt nie powiedział że zarobić? 10 tys. mógłbym jeszcze poświęcić na moje hobby za obecny sezon, więcej już chyba mi szkoda. A nikt mi nie zagwarantuje że odkupi za 45. A bardzo podoba mi się ta Afryka, jazda po szutrach to czysta przyjemność. |
A to nie byłoby lepiej gdzieś wypożyczyć na cały sezon?
|
W zasadzie dobry pomysł, rozejrzę się.
|
Niestety czeka sie. Dlugo sie teraz czeka - zwlaszcza jak ktos wspomnial na ATAS. Swoja zamawialem bodajze w lutym, do odbioru miala byc w kwietniu, a odebralem w maju. Czyli dokladnie 3 miesiace. Bylo jeszcze ryzyko ze dostane zamiast zamowionej wersji 2019 rocznik 2018, bo aktualny rocznik mial sie pojawic dopiero w okolicach czerwiec-lipiec (!). Ale tu chlopakom z dzialu handlowego Plaza szczere podziekowania bo ogarneli temat.
Afryka sprzedaje sie bardzo dobrze, i do zakupu trzeba sie ustawiac w kolejce. No chyba ze bierze sie cos, cokolwiek, co tam w ktoryms salonie akurat stoi i czeka na klienta - jesli czeka, bo to wcale nie jest takie pewne. Ale wtedy "bierzemy co jest" - bez wybrzydzania na temat kolorow, wyposazenia itd. Filipo jesli zamowisz motocykl teraz, taki jak sobie wymarzyles, i nie bedzie go nigdzie "na stanie", to dostaniesz go gdzies w okolicach sierpnia. Ale tu musisz dopytac dealera o terminy i wziasc poprawke na zapewnienia. No chyba ze bierzesz co jest - a to tez nie zawsze jest mozliwe, trzeba podzwonic po Polsce. W zeszlym roku chcialem zamawiac jakos przed wakacjami, termin dostawy byl na wrzesien, czyli wlasciwie na koniec sezonu. Pomimo tego ze chcialo sie "juz i teraz" odpuscilem. Zamowilem w lutym rocznik 2019. Pewnym rozwiazaniem jest zakup przechodzonego sprzeta na teraz, na ktorym niewiele juz stracisz, ale ze swiadomoscia ze albo zostanie, albo trzeba bedzie sie jeszcze bujac ze sprzedaza po dostawie nowego. Osobiscie podzwonilbym i zapytal o terminy dostawy nowki, jeszcze conieco w tym sezonie pojezdzisz. Ale zwlekajac miesiac, poltora, albo przy dostawie na wrzesien - odpuscilbym. No chyba ze akurat maja Twoj wymarzony sprzet od reki, wtedy nie ma sie co zastanawiac i czekac na nowy model w przyszlym roku. Zreszta jeszcze jedna rzecz - to ze afra 1100 bedzie mial premiere w 2020 (a jesli nie bedzie miala, albo bedzie to listopad 2020 ?) nie znaczy ze ja kupisz. Tak juz jest. BMW gs850 mialo premiere bodajze w listopadzie 2017, pierwszy raz moglem na niego USIASC (zeby sie wogole przymierzyc) w maju 2018, a przy zamowieniu dostawa byla planowana na wrzesien 2018. Po drodze wpadly jeszcze pewne problemy wieku dzieciecego motocykla. To samo jest aktualnie z nowa tenerka, premiera to byl poczatek tego roku, byly rozne nadzieje i zapewnienia, rowniez tu na forum w kwestii szybkiej dostepnosci motocykla - g..o prawda, jeden z delaerow powiedzial wprost - dostawa w sierpniu, dla tych co zrobili przedplate. Reszta prawdopodobnie wrzesien. Nowy KTM tez gdzies tam sie kreci, cos tam ktos jezdzi, ale jakos poza egzemplarzami testowymi zwyklych userow nie widac - wiec przypuszczam ze bedzie podobnie. A dochodza jeszcze kwestii problemo wieku dzieciecego ktore juz wyszly i beda wychodzic. Slowem - lubisz byc betatesterem ? :) Podsumowujac - przy premierze Hondy w 2020 raczej duzo sie w 2020 nie najezdzisz, o ile wogole. Slowem - stracisz nie jeden ale dwa sezony, i kupisz sprzet nowy, w ktorym to i tamto moze wyjsc. Do wyboru masz model obecny na rynku od kilku lat, nie idealny, ale wystarczajaco juz dopracowany. Ja tam bym bral aktualna afryke :) |
Cytat:
|
w przypadku nowego modelu 2020 nie martwiłbym się zbytnio chorobami wieku dziecięcego bo to nie będzie nowa konstrukcja a raczej kolejny lift z uzupełnieniem braków.
|
Ja brałbym NAT lub ewentualnie ATAS, zwłaszcza jak ta nowa ma wyglądać tak, jak niektóre zdjęcia pokazują. Dla mnie słabo...
|
Hummmmm... Kolejne kilogramy przybędą.
Dhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...bb7e4d2685.jpg Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka |
Ale krowa..
|
Ta 2020 jakaś taka ciut Gs-sowata...
|
Gmole solidniejsze dostala
A najpewniej to fake, gsa w photoshopie przerobili |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.