Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Gadżety / wyposażenie (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=253)
-   -   Decat usunięcie catalizatora. (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=32846)

madafakinges 31.08.2018 16:03

Decat usunięcie catalizatora.
 
3 Załącznik(ów)
Rozmawiałem wczoraj z Bogusiem z ICExhaust.
https://www.facebook.com/ICExhaust/
Załącznik 82591

Załącznik 82592
Myśle, żeby zrobić DeCata tzn, rure przejściową krórą montuje się w miejsce ori katalizatora.
Ogólnie plan jest taki żeby obciąć ori kolektor powiedzmy 5cm za sondą i dorobić dolot tłumika przykręcany na opaskę zaciskową,Załącznik 82593

Cały widz polega na tym że będzie też rura łącząca przy katalizatorze, żeby w razie czego można było zamontować go spowrotem.

Byłby ktoś chętny na takie coś?

Będzie można to zastosować i w przelotowym i ori tłumiku.

JarekO 31.08.2018 17:38

Co się zyskuje na takim zabiegu?

Pozdrawiam

Jarek

consigliero 31.08.2018 17:48

Ja w tym sezonie usunąłem decat i wstawiłem OEM , zostawiając akcesoryjnego remusa. Co zyskałem, silnik pracuje lepiej, równiejsze obroty, dźwięk o dziwo jest mniej uciążliwy i bardziej przyjemny, a spalanie zmalało o minimum pół litra.

JarekO 31.08.2018 17:55

Cytat:

Napisał consigliero (Post 597827)
Ja w tym sezonie usunąłem decat i wstawiłem OEM , zostawiając akcesoryjnego remusa. Co zyskałem, silnik pracuje lepiej, równiejsze obroty, dźwięk o dziwo jest mniej uciążliwy i bardziej przyjemny, a spalanie zmalało o minimum pół litra.

Ciekawe czy z moim akrapem podobnie by było.... Sam to robiłeś?

Pozdrawiam


Jarek

consigliero 31.08.2018 17:58

Decat w moim wypadku to tzw y-pipe, również zakupione od remusa z zapewnieniem że nic nie trzeba regulować.

machoni 31.08.2018 21:08

Mada do mojego wydechu podejdzie?, czy coś mi to jeszcze poprawi? ;)

madafakinges 31.08.2018 21:51

Twojemu wydechowy nic nie zaszkodzi ani nie pomoże w tym momencie jest kompletny...
Przy usunięciu kata warto pobawić się z dawka paliwa.

majki 31.08.2018 22:11

Ciekawie...a jakaś wstępna wycena? No i pewnie bez Rapida się nie obejdzie, żeby wszystko banglało dobrze...? Zapytaj może przy okazji o jakąś fajną osłonę na rurę. ;)

Zastanawiam się jak ogarnąć ponowny montaż kata, trzeba go będzie wysłać do nich żeby dorobili przejście czy będzie jakiś łącznik?

madafakinges 31.08.2018 22:14

Rurka o większej średnicy, można spróbować naciętej z obydwu stron i na obejmy, ale lepiej byłoby od strony kata wspawać i zacisk od strony lambdy.

Myślę że rapid easy lub buster plug to miniumum.

Cezar3 31.08.2018 22:17

Zporientuj się proszę jaki byłby koszt całości i czy jest możliwość zakupu kompletu na odległość. No i czy to będzie P&P, znaczy zdejmę kata i potem założę samodzielnie...
Wtedy będę w stanie stwierdzić, czy jestem zainteresowany
pozdrawiam

madafakinges 31.08.2018 22:23

Nie 'zdejme kata', tylko obetne kolektor 5cm za sondą lambda, tak że nie do końca p&p bo trzeba się fleksem pobawić.
Sam czekam na wycenę bo najtańsze kolektory jakie znalazłem na ebay to leovince za 1350zł
To musi być spooooro tańsze żeby był sens się bawić.

Cezar3 31.08.2018 22:26

Mada, z fleksem sobie poradzę, miałem na myśli samodzielne poradzenie sobie, bez konieczności wizyt u specjalistów :)

madafakinges 31.08.2018 22:28

Tylko opcja w jednej ręce piwo a w drugiej fleks... w innym wypadku też nie będzie chciało mi się w to bawić

Cezar3 31.08.2018 22:37

Jak miałbym do Ciebie bliżej, to można byłoby tak zrobić... ja fleks, Ty piwo. A tak to niestety zdalnie trzeba. Także daj znać jak by to kosztowało, żebym sam sobie obciął kata i zamontował resztę.

zbyszek 01.09.2018 08:48

Ja mogę zrobić nowe kolektory od głowicy.
Wycenię na 800 zł za komplet, dla dawcy motóra 300 zł taniej.

Kolektory spasowane pod ori wydech więc dające możliwość zastosowania każdego akcesoryjnego wydechu dedykowanego do NAT
Musze mieć motocykl na kilka dni na warsztacie, na ten pierwszy raz.
Zima ma być długa i nudna w tym roku....:p

Cezar3 01.09.2018 11:04

Też jest to jakaś koncepcja :)
Pozostaję w oczekiwaniu ...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Novy 02.09.2018 14:26

Mada - jaki masz u siebie tłumik? Jak zmieniłeś to trzeba było coś jeszcze stroić?

matjas 02.09.2018 15:01

Tak sobie luźno zagaję: jak wytniecie katalizator to moto przestanie spełniać normy emisji prawda?
W swoich dieslach czy benzyniakach tez tniecie dpfy i katalizatory?

M

madafakinges 02.09.2018 18:00

Twoja cegła spełnia emisję?
Teraz mam akrapa ale on jest komorowy nie trzeba nic ruszać

matjas 02.09.2018 18:20

Moja cegła raczej spełnia a przede wszystkim jest w oryginale tak jak helmuty wymyślili wiec na pewno nic już nie polepsze - przypomnę Ci ze pytasz o 26letni motocykl a piszemy o czymś co zostało współcześnie shomologowane na określonych warunkach.
Dla ciekawości w normie mieściła się moja FJ1200 - wiem bo sprawdzałem ustawienie globalne gaźników na analizatorze spalin.

Trochę się droczę a trochę pisze serio - chciałbyś znowu jeździć w mieście pełnym dużych fiatow, poldkow czy Nys oraz dymiących Ikarusow?
A może lubisz jak piętnastoletnia Laguna stawia zasłonę dymna próbując przyspieszyć?

Takie food for thought jak to mówią... nic osobistego oczywiście.

consigliero 02.09.2018 19:03

Zasadniczo jak jadę za każdym dieslem to śmierdzi a szczególnie takie wypasione młode auta, jak one przechodzą kontrolę, nie mam pojęcia.

JarekO 02.09.2018 21:20

@Matjas +1

madafakinges 04.09.2018 11:58

https://www.blackwidowexhausts.co.uk...-cat-749-c.asp

Przy zakupie 4 kompletów byłoby -10% i wysyłka w cenie.

consigliero 04.09.2018 12:27

Diesel musi dymić, tylko początek

https://youtu.be/dyKo4Y2G8uI


Over

majki 04.09.2018 12:39

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 598687)
https://www.blackwidowexhausts.co.uk...-cat-749-c.asp

Przy zakupie 4 kompletów byłoby -10% i wysyłka w cenie.

To i tak wychodzi ok.1200...

A po drugie, chyba lepsza opcja to sam decat aniżeli całe kolektory...przy ewentualnej wymianie łatwiej odkręcić parę opasek niż demontować całość z sondą, uszczelkami w głowicach itd. Do tego koszt byłby mniejszy... ;)

Cezar3 04.09.2018 12:57

Cytat:

Napisał majki (Post 598694)
lepsza opcja to sam decat aniżeli całe kolektory...

Skłaniałbym się ku tej opcji...

consigliero 04.09.2018 13:54

Jako osoba doświadczona w tym temacie zapytam co chcecie uzyskać ?


Over

madafakinges 04.09.2018 14:09

Oszałamiającą moc i niebywałą lekkość.

consigliero 04.09.2018 14:59

Nie chcę was przekonywać na siłę, ale to było też moim celem i gdy na tagach w Mediolanie w 2007 roku zobaczyłem ofertę dedykowaną do naszego motocykla, to w maju już miałem ją u siebie.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9847b5b713.jpg
Zapomniałem o jakże ważnym celu który mi wtedy przyświecał. Oprócz zbicia wagi, tu głównie chodziło o tłumik, lepszego dźwięku i większej mocy, ja myślałem o dalekich podróżach, a tam wiadomo z benzyną bywa różnie w tych dalekich dzikich krajach. Z tego powodu lepiej bez katalizatora. Gdy w listopadzie tegoż roku ruszyliśmy na „wyprawę” do Tunezji to na żadnym dystrybutorze nie znalazłem w ofercie benzyny ołowiowej. Gdy w tym roku włożyłem z powrotem katalizator zostawiając akcesoryjny tłumik, okazało się że wszystko pracuje lepiej i spalanie jest mniejsze. Przy okazji dowiedziałem się po 10 latach że aby w pełni wykorzystać taki układ warto było pokusić się o jakiś Power comander, bez którego praca silnika była taka jak była.

PozdrawiaM


Over

madafakinges 04.09.2018 15:20

Pisze wyżej że ściągając katalizator trzeba pokusić się o strojenie motocykla.

matjas 04.09.2018 15:28

z tymi wydechami oryginalnymi to niestety jest tak, że ważą, ale moto najlepiej z nimi jedzie.
do tego dochodzi jeszcze temat wagi właśnie, która mimo, że sama w sobie zła, potrafi tłumić wibracje przenoszone na motocykl vide FJ1200 na ten przykład, piszę tylko z doświadczenia i lektury postów mądrzejszych niż ja.
w GS1100 najlepszy jest oryginał bo zapewnia odpowiedni poziom tzw ciśnienia zwrotnego - żaden przelot w GS nie będzie tak dobrze chodził...

tak czy owak, życzę Wam aby Wasze afryki ważyły mniej o 15kg i miały o 15KM więcej w wyniku tej modyfikacji :D

JarekO 04.09.2018 19:02

Ja jakby co mam power commandera do r1200gs. Może zimą się pokuszę ...
Chętnemu wypożyczę ;).

WieniuZiel 05.09.2018 21:57

Cały układ Akrapa dał mi tyle, że poza dźwiękiem silnika jest bardziej spontaniczny i agresywniej reaguje na manetkę. W tym roku miałem okazję podczas wyprawy kilkakrotnie ganiać z Adv 1200 (też na kpl Akrapie), na autobanie od 0-180 Afra szła łeb w łeb, jakby się umówily :-). Niestety Gs (kpl Akrap) jest lżejszy i odchodził 1-2 m na każdym biegu. Kierownicy i bagaż o podobnej masie.
Tak jak Mada napisał, przyda się strojenie silnika. Mam umówione nowe mapy na jesień, zobaczymy co to zmieni.
Filtr powietrza mam oem.

madafakinges 10.09.2018 12:59

1 Załącznik(ów)
Załącznik 82890

Tu jest decat ładnie zrobiony, tylko do takiego trzeba odpowiedni tłumik.
Soją drogą ten komin wygląda jak znany i lubiany motad

Artek 10.09.2018 15:42

To chyba jest motad ale jakąś trąbkę dali z tyłu, żeby spaliny ukierunkować.
Motad ponoć padł.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.