![]() |
Afryka na bliskie i dalekie wyjazdy
Czołem Koledzy :)
Aktualnie jeżdżę VStromem 1000 i rozważam zmianę moto. Motocykla używam w zasadzie do wszystkiego. Jeżdżę po mieście, wyjeżdżam na dalsze wyprawy (np. Turcja), wyskakuję gdzieś na weekend. Głównie asfalt, ale jak mogę to z wielką przyjemnością zjeżdżam na szutry :) Poważnie biorę pod uwagę tegoroczny model Afryki adv. Tu mam pytanie do użytkowników nowej Afryki :) Jak Wasze motocykle sprawdzają się w dłuższych podróżach, przykładowo wyprawach po 7-8.000 km? Myślę, że wrażenia nie będą znacznie odbiegać od tego co może zaoferować model adv. Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
W zeszłym roku wyprawa 14kkm rok wcześniej 15 kkm. Bezproblemowo.
|
u mnie wyjazd 6kkm i ogółem 22 kkm - zero uwag.
|
Będziesz pan zadowolony.
|
Zrobione ponad 15kkm i jak wyżej.
Wszyscy jednak mówią o poprzedniczce. |
No bez przesady różnice to kosmetyka, niewiele znaczące detale w tym część in minus (patrz nowy telewizor).
|
Cytat:
My wiemy, ale nowy użyszkodnik niekoniecznie. Chociaż Mada skrupulatnie opisał różnice w innym wątku. |
Różnice jednak są... Właśnie się dowiedziałem, że w modelu adv Honda nie przewiduje możliwości instalacji kufra centralnego... W mojej ocenie mocno ogranicza to atrakcyjność tego moto. Trochę żałuję bo moto na prawdę mi się podoba. Miałem już okazje się przysiąść i jest jak "szyte na miarę".
|
Cytat:
|
Z jednej strony racja, z drugiej jednak w 99,999% przypadków zasadnicza większość kilometrów będzie pokonywana poza terenem. Nie wiem, czy Honda nie wylała w ten sposób dziecka z kąpielą. Bardzo poważnie rozważałem zakup tego motocykla, teraz mam mocno mieszane uczucia.
Z moto korzystam też w mieście i fajnie byłoby jadąc do pracy wrzucić gdzieś kompa, czy buty na zmianę. |
Pewnie tych OEM kuferków nie da się do tej płyty zamocować. Z pewnością ktoś coś wymyśli.
|
No to bierzesz wersję bez ADV i masz miejsce na kufer, w czym problem?
|
Do tego lżejsze moto :D.
|
Jestem przekonany, że za dosłownie chwile pojawi się milnion akcesoriów w tym zestawy do montarzu centralnego kufra.
|
Wcześniejsza Afra jest fajna, ale w adv podoba mi się bardzo bogate wyposażenie, lepsza ochrona przed wiatrem i przede wszystkim duży bak. Podpytywałem w Hondzie o akcesoryjny kufer centralnym ale otrzymałem odpowiedzi w stylu, za nic nie bierzemy odpowiedzialności, pewnie będą shimy nawet przy niższych prędkościach i w ogóle nie wiadomo czy nie odpadnie ;) Przyznacie, że to raczej mało zachęcające.
|
Nie przesadzajcie z tym mocowaniem centralnego. Troche rzezby i bedzie lepiej niz fabryka. Mysle ze 2 godz. i po sprawie..tak przynajmniej u mbue bylo.
|
no givi na stronie ma dla nowej AT 2018 tylko większą szybe i tank bak na razie :)
https://www.givi.it/my-motorcycle#HO...ure_Sports_(18) |
Cytat:
|
Cytat:
|
Nie wzmacnialem. Choc tez jest miejsce zeby sie wkrecic wspornikiem. Nawet juz gdzies to w sieci widzialem. Podobnie jak ty. Centralka tylko na asfalt. Ale mozna to tak wzmocnic zeby na kamolach ani drgnela
|
Cytat:
Potem zrobiłem kilka tys. km po Norwegii, no ale tam raczej gładko. http://africatwin.com.pl/attachment....6&d=1472569577 |
Każdy motocykl z załadowaną centralką przestaje się dobrze prowadzić, bo podnosimy i odsuwamy do tyłu środek ciężkości.
|
Cytat:
|
oj dziewczęta, marudzicie z tym prowadzeniem. pewnie nie macie nalepki Dakar!
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
http://i.imgur.com/1N6l4hL.jpg |
Taaa.... Przecudnie się z zoltym i zielonym worem komponuje... Dżast lajk swietafor :D
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka |
1 Załącznik(ów)
|
Cytat:
Asfalt 130-160 = 8/100 Asfalt normalnie = 5,5-6.5/100 Czyli tankowanie odpowiednio co 180, 250 i 300 km. Jak jechałem w Pamirze wiedząc, że nie mam żadnego luzu, załadowana spaliła ok. 4,5 litra. Mniej się nie dało, raz - 30 kg dodatkowego bagażu, dwa - średnia wysokość 3-4 tys. m npm. |
Cytat:
Zgadzam się! I ten centralny pakuneczek shimmy nie powoduje. |
Cytat:
Jakie shimmy? Takie zjawiska są w pełni kompensowane przez taktyczne klapki mocowane na bagażu. Nie mów że nie zauważyłeś :haha2:. |
1 Załącznik(ów)
Jak w Chorwacji się wlokłem nie więcej niż 90 z plecaczkiem na pusto to raz odczyt mi pokazał 3,9! Ale to było tylko raz :)
Drugim razem postanowiłem uwiecznić i niedługo po tankowaniu było 4,0l. Jazda solo do 100km/h Załącznik 78570 Dodam, że w Chorwacji paliwo było dobrej jakości. Czego nie można powiedzieć o paliwie tankowanym w Polsce. Gdzieś już o tym pisałem. |
Na ruskim paliwie dzień drogi ok 700 km zrobiłem ze średnia poniżej 4 litrów. Ale to było raz.
|
Cytat:
|
Wszystkie są super ale biało-niebieskie malowanie najbardziej mi się podoba :)
Trochę mnie przeraziły te historie z rdzewiejącymi ramami. |
Nooo, ja sprawdziłem :rolleyes:
|
Chłopie chcesz to ci zrobię foty tej rdzy po 2 latach mojego niedbania o moto.
|
1 Załącznik(ów)
|
Panowie jeszcze jedno pytanie. W salonie twierdzą, że DCT ma dużo lepsze osiągi od manuala. Faktycznie jest to tak bardzo zauważalne? Czy różnice w spalaniu pomiędzy DCT a maualem są duże?
|
Cytat:
Tylu, ilu zwolenników, tylu przeciwników DCT. Był na ten temat obszerny wątek - poszukaj i poczytaj. |
Cytat:
http://www.fuelly.com/motorcycle/hon...frica_twin_abs http://www.fuelly.com/motorcycle/hon...frica_twin_dct Manualem zawsze możesz mięć lepsze spalanie niż automatem jak i gorsze, zależy od jazdy :D |
Cytat:
|
Radarman... - to prowokacja przecież.
Olej temat. |
Cytat:
Najpiękniejsza czarna Mamba. ;-) @Novy 👍 https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...649ecff116.jpg P.S. Sluchajcie, czy od tego roku występuje juz tylko ATAS a starszej, a raczej podstawowej wersji NAT już nie ma? |
Cytat:
Tak jest!! :Thumbs_Up::) |
Mówisz masz :zdrufko:
|
Cytat:
|
No to nie wiem, czemu takie decyzje,że albo ten mastodont, albo nic.
|
Na T7 lepiej poczekać.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.