Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Rama, zawieszenia, napęd (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Lekko buja tył w zakręcie (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3034)

zombi 07.04.2009 00:10

Lekko buja tył w zakręcie
 
Jadąc w pojedynkę bez bagaży, w długich zakrętach czuje jak tył zaczyna lekko pracować góra dół, lub miał lekkie uślizgi na zewnątrz zakrętu.

Może to być problem zbyt miękkiego, lub twardego amorka z tyłu?

Ostatnio zmieniałem olej w lagach.
W teraz zmieniłem teoretycznie na rzadszy, ale i tak jest gęstszy niż fabryka leje. W zeszłym sezonie też taki miałem i byłem zadowolony (12 fabrycznie 10 - bo to TA).

ramires 07.04.2009 00:40

ale skoro Ci tył pracuje to co ma przód do tego ...
Amor pracuje tłumiąc nierówności, a to co opisujesz to raczej brak tłumienia albo wybite łożyska tylniego koła ...
Nie jestem pewnien czy to akurat to będzie, ale może naprowadzi Cię jakoś na dojście do meritum.

Marcin SF 07.04.2009 07:10

może być łożysko, miałem taki właśnie objaw, za twardy/miękki amor raczej nie ma tu nic do rzeczy

zombi 07.04.2009 08:21

To jak mogę sprawdzić łożysko? Na podnośnik, zakręcić kółkiem i na co zwrócić uwagę?

podos 07.04.2009 08:24

Koło wyjmij, i pokręć bieznię palcem. Jakikolwiek opór, luz, nieciągłość, chrobotanie = Wymiana

Franz 07.04.2009 09:08

Cytat:

Napisał Marcin SF (Post 52949)
może być łożysko, miałem taki właśnie objaw, za twardy/miękki amor raczej nie ma tu nic do rzeczy

Oczywiśćie jak wspomniał Ramirez ma - brak tłumienia
Jeśli jest zdecydowany brak ciśnienia w kole - też ma :)

zombi 07.04.2009 09:25

Ciśnienie odpada ;( - zawsze sprawdzam

rambo 07.04.2009 09:44

Zużyta opona może być. Amor chyyyyba raczej nie

pałeł 07.04.2009 10:05

zrzygany amor na 105 % :) czyli nie ma tłumienia albo łożyska wahacza maja luzy i opory

zbyszek_africa 07.04.2009 14:31

Ja bym tu Pałeł-owi dał 110% racji:)

pozdr.

zombi 07.04.2009 15:03

Dzięki za pomoc.
Nic mi innego nie zostało jak udać się po browarki i rozpocząć dumanie, potem operację.:dizzy::beer::o:beer::beer::)

Marcin SF 07.04.2009 16:08

Cytat:

Napisał Franz (Post 52973)
Oczywiśćie jak wspomniał Ramirez ma - brak tłumienia
Jeśli jest zdecydowany brak ciśnienia w kole - też ma :)

ehm za twardy/mięki amor nie równa się brak tłumienia, to są zupełnie inne rzeczy

dabal 07.04.2009 17:31

Cytat:

Napisał zbyszek_africa (Post 53021)
Ja bym tu Pałeł-owi dał 110% racji:)

pozdr.

A ja bym dał Zbyszkowi 150% racji:)

pałeł 07.04.2009 19:10

Cytat:

Napisał dabal (Post 53039)
A ja bym dał Zbyszkowi 150% racji:)

wynika z tego
(((105 * 110 ) / 100 ) *150) /100 = 173,5% ze ma kolega zrzygany amortyzator :D

rambo 07.04.2009 20:16

źle chyba czytałem.

jak góra dół to pewnie amor.
150% może nie, ale 80% daje swój głos :oldman:

ramires 07.04.2009 20:52

a ja i tak sie uczepie lozyska ;)
prawie jestem pewien, w takim samym wspolczynniku jestem tego pewnien jak tego, ze to moze byc rownie amor wywalony :D

bigos 07.04.2009 21:44

Cytat:

Napisał zombi (Post 52962)
To jak mogę sprawdzić łożysko? Na podnośnik, zakręcić kółkiem i na co zwrócić uwagę?

Zanim zabierzesz się za rozbieranie, jak radzi Podos postaw na centralce i sprawdź czy nie ma żadnych wyczuwalnych luzów, kiwajac kołem na boki. Podczas kręcenia kołem powinieneś też usłyszeć chrobotanie jeśli łożysko się zatarło, posypało, albo zaczęło łuszczyć.

ramires 07.04.2009 21:49

yyy nie zawsze, sam na mojej to przetrenowalem, poleciało łożysko od zabieraka i nie bardzo chciało się tak sprawdzić. Tuleje też można sprawdzić przy okazji, może wyrobiona jest i luzu dostaje co powoduje bicie koła.

BartekJ 07.04.2009 22:24

No i jeszcze jedna sprawa - łożyskowanie wahacza. Jeśli będą uszkodzenia/wybicia łożysk to moto będzie taki gumowy w winklach.

bigos 07.04.2009 23:58

Cytat:

Napisał ramires (Post 53087)
yyy nie zawsze, sam na mojej to przetrenowalem, poleciało łożysko od zabieraka i nie bardzo chciało się tak sprawdzić. Tuleje też można sprawdzić przy okazji, może wyrobiona jest i luzu dostaje co powoduje bicie koła.

Masz rację. Jest to tylko propozycja na pierwszy krok, który można zrobić bez żadnego nakładu. Biorąc na logikę to przy zabieraku bardziej powinna kiwać się chyba zębatka niż koło. Oczywiście tylko na logikę, bo to mi się jeszcze nie kolibało :).

podos 08.04.2009 10:51

Dajcież już chłopakowi sprawdzić ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.