Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   znaki na rotorze (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2811)

bartol 15.03.2009 21:59

znaki na rotorze
 
Czy ktos z bardziej doświadczonych może mnie oświecić... Jak wiadomo na rotorze są oznaczenia FT i RT - do czego są pomocne - raczej wiadomo.
Ale co one dokładnie oznaczają, w sensie położenia tłoka względem wałka rozrządu. Są jeszcze inne - kto wie, co oznaczają dwie pionowe kreski i oznaczenie F bezpośrednio poprzedzające znaczniki FT i RT?

7Greg 15.03.2009 22:28

Może nie wszystko ale zawsze coś
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=33


a intuicyjnie to FT-Front Top
RT - Rear Top ;)

rambo 15.03.2009 22:50

F= Fire

PawelZDR 15.03.2009 22:51

FT-Front Top Dead Centre
RT-Rear top Dead Centre czyli górne martwe położenie tłoka

bartol 15.03.2009 22:52

Cytat:

Napisał 7greg (Post 49191)
Może nie wszystko ale zawsze coś
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=33


a intuicyjnie to FT-Front Top
RT - Rear Top ;)

taak - info dobre pod względem regulacji luzu na zaworach.
Mi raczej chodzi o wskazówki do sprawdzwnia prawidłowego ustawienia rozrządu.

bartol 15.03.2009 22:58

Cytat:

Napisał PawelZDR (Post 49194)
FT-Front Top Dead Centre
RT-Rear top Dead Centre czyli górne martwe położenie tłoka

no tak... ale to górne martwe położenie tłoka trwa jakiś czas (kwestia dwóch zębów na zębatce wałka rozrzadu) - i na którym jest ok?

PawelZDR 15.03.2009 23:04

Na kole rozrządu też są znaki góra ma grać z dołem i jest OK.

bartol 16.03.2009 00:14

no to jeszcze raz zadam pytanie:
- co oznaczają dwie pionowe kreski oraz literka F (nie mylić z FT) na rotorze. Dodam że występuja dwukrotnie na obwodzie.

Rambo (cyt.: "F= Fire" ) - jesteś pewny?

podos 16.03.2009 09:01

na kreskę przed FT ustawiasz strzałkę odlaną na karterze.

tu jest źle:
http://tarcu.com/Inne/At/AT00023.jpg

7Greg 16.03.2009 09:09

Cytat:

Napisał bartol (Post 49213)
no to jeszcze raz zadam pytanie:.....

Obawiam się, że na tak zadanie pytanie nie jestem w stanie Ci pomóc :oldman:

Chcesz zmienić rozrząd, ustawiasz na pierwszej kresce od |FT i |FR a u góry na kołach punkt TDC na górze i dwa pionowe znaki poziomo, równolegle do krawędzi cylindra. I nie ma tu żadnej tolerancji 1 czy 2 zębów.

7Greg 16.03.2009 09:10

Cytat:

Napisał podos (Post 49221)
na kreskę przed FT ustawiasz strzałkę odlaną na karterze.

tu jest źle....

Jest źle bo to zdjęcie poglądowe ukazujące cały "napis".
Ale w BMW by przeszło :)

Kazmir 16.03.2009 11:26

Cytat:

Napisał bartol (Post 49213)
no to jeszcze raz zadam pytanie:
- co oznaczają dwie pionowe kreski oraz literka F (nie mylić z FT) na rotorze. Dodam że występuja dwukrotnie na obwodzie.

Rambo (cyt.: "F= Fire" ) - jesteś pewny?

Jest to indeks do kontroli statycznego punktu zapłonu.
Mam ładny rysunek poglądowy i ew opis, ale Rambo to mi zabrał do niewidzialnego działu "GPS + dzwonki polifoniczne" :)

rambo 16.03.2009 11:39

hahahahaah :haha2::haha2::haha2:

bartol 16.03.2009 11:48

Cytat:

Napisał Kazmir (Post 49260)
Jest to indeks do kontroli statycznego punktu zapłonu.

Oo! Oo! O to mi chodziło. No to jeszcze jedno małe pytanko. Ten punkt "statycznego zapłonu" następuje minimalnie przed osiągnięciem przez tłok GMP, czy gdy tłok w GMP się już znajduje? Ważne! - chodzi mi o położenie tłoka, a nie znaczków na wale.

rambo 16.03.2009 11:56

Mi się wydaje że jak piszesz, tuż przed GMP.

Kazmir 16.03.2009 12:21

Cytat:

Napisał bartol (Post 49265)
Oo! Oo! O to mi chodziło. No to jeszcze jedno małe pytanko. Ten punkt "statycznego zapłonu" następuje minimalnie przed osiągnięciem przez tłok GMP, czy gdy tłok w GMP się już znajduje? Ważne! - chodzi mi o położenie tłoka, a nie znaczków na wale.

Dokładnie (słowo "minimalnie przed" jest ogólnikowe) jeszcze raz dokładnie 10 stopni przed GMP

bartol 16.03.2009 12:34

to już tylko dla upewnienia się - w takim raie znacznik na kole FT (lub RT) powinien oznaczać moment osiągnięcia przez tłok GMP?

podos 16.03.2009 12:35

Cytat:

Napisał Kazmir (Post 49272)
Dokładnie (słowo "minimalnie przed" jest ogólnikowe) jeszcze raz dokładnie 10 stopni przed GMP

a zwie się to kątem wyprzedzenia zapłonu zdaje się. KWZ

PawelZDR 16.03.2009 18:09

Cytat:

Napisał bartol (Post 49274)
to już tylko dla upewnienia się - w takim raie znacznik na kole FT (lub RT) powinien oznaczać moment osiągnięcia przez tłok GMP?

Tak przecież pisaliśmy już wcześniej ,że znaki FT RT to GMP.

bartol 16.03.2009 21:57

tak, tak, czytałem. Wszystko jasne. Podziękował za pomoc.

Vooytas 10.06.2010 06:51

Cześć Bartol, mam pytanie czy zmieniałeś łańcuszki rozrządu? Mam już na końcu napinacze i obawiam sie że bedę doświadczalnie ustawiał rozrząd.
Jeżeli dobrze kombinuje to właśnie przez rozciągniete miałeś rozbieżności z ustawieniami "katalogowymi" ?

bartol 10.06.2010 09:16

Hej.
Jak już masz na końcu napinacz - to lepiej sobie te łańcuszki wymień. A z ustawieniem rozrządu nie ma żadnych doświadczeń, ustawiasz znaczki, zakładasz łańcuch i na końcu "puszczasz" napinacz, i to robi te rozbieżności. Dobry wskaźnik rozciągnięcia łańcuszka ;)

JuIo 10.06.2010 11:05

Nowy łańcuch+stare napinacze= nie zawsze dokładne pokrycie znaków na rotorze i wałku nierządu. Więc się nie przestrasz że nie ma jednego ząbka na zębatce. To tak ma być, bynajmniej u mnie tak jest:D

Vooytas 10.06.2010 11:52

Dzięki za odpowiedź, nie wiem dlaczego stare napinacze maja na to wpływ?
Rozumiem że mogą być wytarte nieco ślizgi ale naciąg pozostanie bez zmian chyba:confused:
Chyba że chodzi o łuk/krzywizne łańcuszka naciskanego przez napinasz?
dobrze kombinuje?

JuIo 10.06.2010 14:56

Wiesz co nie wiem sam, ale napinacz (piszę napinacz bo jeden miałem nowy) to jedyny element którego nie wymieniłem.
Przez co wnioskuję że to dlatego znaki nie pokrywają się idealnie.
Nie wiem jak to jest teraz, jak przeleciałem już pare tysi...?
może się ułożyło, kto wie?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.