![]() |
znaki na rotorze
Czy ktos z bardziej doświadczonych może mnie oświecić... Jak wiadomo na rotorze są oznaczenia FT i RT - do czego są pomocne - raczej wiadomo.
Ale co one dokładnie oznaczają, w sensie położenia tłoka względem wałka rozrządu. Są jeszcze inne - kto wie, co oznaczają dwie pionowe kreski i oznaczenie F bezpośrednio poprzedzające znaczniki FT i RT? |
Może nie wszystko ale zawsze coś
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=33 a intuicyjnie to FT-Front Top RT - Rear Top ;) |
F= Fire
|
FT-Front Top Dead Centre
RT-Rear top Dead Centre czyli górne martwe położenie tłoka |
Cytat:
Mi raczej chodzi o wskazówki do sprawdzwnia prawidłowego ustawienia rozrządu. |
Cytat:
|
Na kole rozrządu też są znaki góra ma grać z dołem i jest OK.
|
no to jeszcze raz zadam pytanie:
- co oznaczają dwie pionowe kreski oraz literka F (nie mylić z FT) na rotorze. Dodam że występuja dwukrotnie na obwodzie. Rambo (cyt.: "F= Fire" ) - jesteś pewny? |
na kreskę przed FT ustawiasz strzałkę odlaną na karterze.
tu jest źle: http://tarcu.com/Inne/At/AT00023.jpg |
Cytat:
Chcesz zmienić rozrząd, ustawiasz na pierwszej kresce od |FT i |FR a u góry na kołach punkt TDC na górze i dwa pionowe znaki poziomo, równolegle do krawędzi cylindra. I nie ma tu żadnej tolerancji 1 czy 2 zębów. |
Cytat:
Ale w BMW by przeszło :) |
Cytat:
Mam ładny rysunek poglądowy i ew opis, ale Rambo to mi zabrał do niewidzialnego działu "GPS + dzwonki polifoniczne" :) |
hahahahaah :haha2::haha2::haha2:
|
Cytat:
|
Mi się wydaje że jak piszesz, tuż przed GMP.
|
Cytat:
|
to już tylko dla upewnienia się - w takim raie znacznik na kole FT (lub RT) powinien oznaczać moment osiągnięcia przez tłok GMP?
|
Cytat:
|
Cytat:
|
tak, tak, czytałem. Wszystko jasne. Podziękował za pomoc.
|
Cześć Bartol, mam pytanie czy zmieniałeś łańcuszki rozrządu? Mam już na końcu napinacze i obawiam sie że bedę doświadczalnie ustawiał rozrząd.
Jeżeli dobrze kombinuje to właśnie przez rozciągniete miałeś rozbieżności z ustawieniami "katalogowymi" ? |
Hej.
Jak już masz na końcu napinacz - to lepiej sobie te łańcuszki wymień. A z ustawieniem rozrządu nie ma żadnych doświadczeń, ustawiasz znaczki, zakładasz łańcuch i na końcu "puszczasz" napinacz, i to robi te rozbieżności. Dobry wskaźnik rozciągnięcia łańcuszka ;) |
Nowy łańcuch+stare napinacze= nie zawsze dokładne pokrycie znaków na rotorze i wałku nierządu. Więc się nie przestrasz że nie ma jednego ząbka na zębatce. To tak ma być, bynajmniej u mnie tak jest:D
|
Dzięki za odpowiedź, nie wiem dlaczego stare napinacze maja na to wpływ?
Rozumiem że mogą być wytarte nieco ślizgi ale naciąg pozostanie bez zmian chyba:confused: Chyba że chodzi o łuk/krzywizne łańcuszka naciskanego przez napinasz? dobrze kombinuje? |
Wiesz co nie wiem sam, ale napinacz (piszę napinacz bo jeden miałem nowy) to jedyny element którego nie wymieniłem.
Przez co wnioskuję że to dlatego znaki nie pokrywają się idealnie. Nie wiem jak to jest teraz, jak przeleciałem już pare tysi...? może się ułożyło, kto wie? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:46. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.