![]() |
Zbyt duże napięcie ładowania.
Hej!
Mam taki problem: na woltomierzu na małych obrotach pokazuje się około 14V ale jak tylko włączę światła to dochodzi do 15V a jak jeszcze zwiększę obroty to ponad 15V a jak jeszcze na dodatek włączę kierunkowskaz albo światła stop to jeszcze więcej... myślałem, że to regulator. wymieniłem i to samo. jakiś elektryk mi powiedział, że to alternator, dałem do przezwojenia i to samo... pomyślałem może, że to problem z tym woltomierzem ale inne pokazują tak samo... Może nowy regulator też ma jakąś wadę? Albo coś psuje regulatory? Macie jakieś pomysły? Z góry dziękuję :-) |
Miałem podobnie. Po włączeniu kierunku i naciśnięciu stop prąd ładowania skakał ponad 15V. Sprawdź punkty masowe. Wsadź sprawny regulator, np od Rafro.
|
I koniecznie zmien elektryka.
|
A nie prościej wrzucić na podmiankę nowy/pewny akumulator i zacząć zabawę z pomiarami od początku??
:oldman: I zawsze pamiętać o sprawdzeniu połączeń MASOWYCH. |
Zanim wpędzisz się w koszty i to nie małe to:
Sprawdź i wyczyść wszystkie kostki i styki W szczególności kostkę alternator regulator, stycznik rozrusznika, klemy i masy, kostka pod bakiem prawa. Pożycz i podłącz akumulator. Pożycz i podłącz regulator. Daj w ryj elektrykowi. Większość niedomagań elektryki wynika z zabrudzenia połączeń. U mnie po zimie nie działała jedna lampa i stop. Czyszczenie pomogło. |
Tak tez mysle po tych wszystkich akcjach ze to moze wina akumulatora bo ma juz swoje lata i jest slaby... Kostki poczyszczone ale przeczyszcze jeszcze raz. Dzieki :-)
|
mogę pozyczyc aku,
|
Ja mam regler, oryginał jakby co - na półce do pożyczenia.
|
Mam tez regler nowke oraz aku.podjedz sprawdzimy
|
I co z tym ładowaniem.
Uruchomiłem po zimie Afre i na światłach mam ładowanie powyżej 14 V a nawet ponad 15 jak mam większe obroty. Dodam że regulator od Rafwro. W poprzednim sezonie było gites wszystko. Czyżby aku siadł? Był systematycznie ładowany w zimie a ma może 2 latka. Podpowiedzcie co to może być. |
...punkty masowe !!!!
czyszczenie ich zawsze będzie dobrym działaniem początkowym. |
Dzieki za propozycje uzyczenka akumulatora czy regulatora. Sprawdzone na innym akumulatorze i regulatorze. Dokladnie to samo... kostki raczej tez wszystkie czyste bo rozbieralem wszystko do malowania ramy i przy okazji czyscilem. Czego to moze byc wina? Jesli to problem z masa to gdzie i czego szukac? Jeszcze jakies pomysly?
|
Cytat:
|
Dwa lata temu miałem sytuacje taką:
Bez włączonych świateł mijania prąd na voltomierzu ok. 14 volt. Włączam światła i na nowym aku podskakuje grubo ponad 14.5v. Na drogowych leci pod 15, czasem przeskakując delikatnie ponad 15. Voltomierz nie pokazywał tego (wpięty do wentylatora). Kilka podmian regulatorów (od cbr954 i 1100xx), bateria od kumpla. Bez zmian. Podążyłem ścieżką wytyczoną przez kolegę Klanol. Czyli puściłem osobną wiązkę na konkretnym kablu od baterii do przekaźników świateł mijania i drogowych. I skończyły się problemy z prądem. Zapewne to było przyczyną śmierci aku w Bieszczadach. Voltomierz wpięty w kostkę wentylatora pokazywał prawidłowe prądy, a bateria miała dużo za dużo i kaput. Być może to jedna z Twoich przyczyn... |
Niestety ale zabrudzone czy zaśniedziale styki potrafią na prawdę narobić szkody. Pamiętajcie że to tylko instalacja na 14 v i straty potrafią być duże.
|
Wszystkie styki u mnie zawsze zadbane. Za to wiązka do świateł pod izolacją zamiast miedzianego koloru zrobila się lekko szara :D
|
Wracam do tematu...Pacjent AT RD04 Przy średnich i wyższych obrotach ładowanie około 14,5V jak tylko coś włączę: światła, kierunki, światło stop itd to ładowanie idzie ponad 15V (im więcej rzeczy włączę tym ładowanie jest większe). Regulator nowy- sprawdzany i jest ok, alternator też ok, akumulator nowy, kostki czyste, przekaźnik rozrusznika podmieniałem i też było tak samo... Przy podłączeniu bezpośrednio przewodu od akumulatora do bezpieczników wszystko wraca do normy, ładowanie nawet przy dużym obciążeniu nie przekracza 14,5. Podmieniałem kabel który idzie od przekaźnika rozrusznika do stacyjki i dalej od stacyjki do bezpieczników ale nic się nie zmieniało też było ładowanie powyżej 15V. Macie jakieś pomysły??? Czego to może być wina? :confused:
|
Chyba sam zdiagnozowałeś już usterkę. Napisałeś że po podłączeniu przewodu od akumulatora bezpośrednio do bezpieczników wszystko wraca do normy - a więc masz problem na drodze przewodu z akumulatora do przekaźnika rozrusznika z którego odchodzi następnie przewód do bezpieczników. Więc albo do wymiany pozostanie Ci przewód od aku do przekaźnika rozrusznika, bądź przewód od przekaźnika rozrusznika do bezpieczników.
Chyba że coś źle zrozumiałem w Twoim opisie. |
bylby to pierwszy w historii przewod podnoszacy napiecie :)
patent wart miliardy sprawdz wszystkie istotne masy |
Jeżeli zaraz za przekaźnikiem rozrusznika idzie przewód do regulatora napięcia i zaraz za regulatorem napięcia idzie on dalej na bezpieczniki, to ze względu na podwyższoną rezystancję starego oryginalnego przewodu (nie wnikam w to co się dzieje z tym przewodem) regulator może "dostawać" nieprawidłową wartość napięcia do "porównania" wartości napięcia na akumulatorze, a od tego chyba zależy wartość napięcia ładowania ? Spadek napięcia może być nieznaczny (na samej rezystancji przewodu) ale znaczący dla wartości napięcia wychodzącego z regulatora. O przepływie (kierunku prądu) tutaj rozważań nie będę pisał. Do takich wniosków doszedłem po opisie kolegi Wójcik'a : "Przy podłączeniu bezpośrednio przewodu od akumulatora do bezpieczników wszystko wraca do normy, ładowanie nawet przy dużym obciążeniu nie przekracza 14,5." Jeżeli się gdzieś pomyliłem to znaczy że wnioski wysnułem z tego opisu :) Poprostu na swój sposób staram się pomóc :)
|
jezeli jest to uklad z kompensacja to moze byc tak jak piszesz.
kolego wojcik ile macie kabelkow wychodzacych z regulatora i jakie one maja kolory? jest tam cienki czarny? |
Przekaznik rozrusznika przekladalem razem z przewodem do akumulatora i bylo to samo... a przewod od przekaznika dalej podmienialem wypinajac z kostek i wpinajac inny... tez nie bylo roznicy.
Regulator napiecia ma 2 czerowne, 2 zielone, 1 czarny i oczywiscie 3 zolte przewody. |
Zmierz napiecie podczas pracy pomiedzy czarnym a masai i napisz ile jest i ile wtedy jest ladowanie
|
Bez obciazenia 0,08-0,1V ladowanie okolo 14,1V
Maks obciazenie (swiatla drogowe, kierunki, swiatlo stop) 1,11-1,35V ladowanie: nawet powyzej 15 |
1 Załącznik(ów)
mierzysz to przy spietych kostkach?
zerknij na schemat i przeanalizuj jaka role gra w tym ukladzie czarny przewod podane przez bezpiecznik napiecie +12v obciazone kilkoma odbiornikami powraca do regulatora by 'poinformowac' go o sumie spadkow napiecia w obwodzie by regulator mogl je skompensowac. nie ma takiej mozliwosci by przy spietym ukladzie pomiedzy masa a czarnym bylo 0V. miernik masz na AC czy DC ustawiony? |
Na DC. Mierzylem na wpietej kostce.
Tak mi wyszlo z pomiarow... |
no to cos masz bracie grubo nie tak. popatrz - czarny dostaje +12v za bezpiecznikiem C. potem jest zasileniem dla kilku ukladow ktore przez rozne styczniki zwieraja sie do masy powodujac np. swiecenie swiatla Stop.
tak jak wspomniale wyzej - jest to uklad pozwalajacy regulatorowi reagowac na spadki napiec w ukladzie. zostal on porzucony bo zawiera w sobie 'grzech pierworodny' - usprawiedliwia niedomagania instalacji przeciazajac ja wzrostem napiecia. i dlatego zostal porzucony. dzis sie go nie stosuje. cala instalacja do duzej inspekcji i szukaj przyczyny spadkow napiec. p.s. taki uklad leczy syfa pudrem :) |
A jakie powinny byc prawidlowe wartosci na tym czarnym kablu?
|
zblizone do tego jakie jest na czerwonym. popatrz na uklad skad ono sie bierze. opisalem to wyzej.
podstawowy uklad w automatyce |
@Wójcik no i jak rozwiązałeś problem?
Mam też problemik z napięciem. Regulator mam rzeszowski. Styki w kostkach w ładnym stanie. Mój problem przedstawia się tak że podczas jazdy na światłach i halogenach 10W każdy, ładowanie utrzymuję się na początku około 14,3 V ale po kilku godzinach jazdy systematycznie się podnosi i np w niedzielę po około 200 km na voltomierzu pojawiała się momentami już liczba 15,0/15,1. Sprawdziłem po jeździe czy akumulator nie jest gorący ale wszystko w porządku. Zauważyłem też że na moim liczniku Acewell gdzie wskaźnik obrotomierza jest cyfrowy pod koniec dnia (jak już było około 15 V) zaczął wariować i wyskakiwały wartości maksymalne tzn jakieś 8 tys. obr/min ale te wskazania wyskakiwały na chwilę ale cały czas wariowały w zakresie 3-8 tys. obr. /min. Robiłem też test akumulatora pożyczając od brata taki sam i historia z podnoszącym się napięciem się powtórzyła. |
A sprawdzałeś napięcie na akumulatorze? U mnie na acewellu pokazuje za niskie napięcia a na aku jest ok.
|
U mnie na aku i na wskaźniku ładowania pokazuje te same wartiości (+/- 0,1 V)
|
U mnie na regulatorze z Rzeszowa pokazuje 13.8 na światłach.
|
Koledzy podpowiedzcie mi gdzie sprawdzić masę przy RD07.
Kabel od klemy jest przykręcony do rozrusznika. Czy są jeszcze jakieś miejsca które należy sprawdzić? |
sprawdz glowna mase i mase na rozruszniku. glowna masz po lewej z przodu na cewce zaplonowej obok lewej chlodnicy. rozkrec, wyczysc i skrec. takie napiecie jest zdecydowanie za wysokie.
|
Dla testu zmień regler i się wszystko wyjaśni :D
|
Co to znaczy główna masa?
Moj Tampek też tak ma. Jade bez świateł - 14.8V na woltomierzu moto z warszawskich Bielan, włącze swiatła 15-15.1, ale jak włacze jeszcze grzanetki, nawet na pierwszy bieg to spada do 14.6V Żeby było śmieszniej to na akumulatorze miernikiem za 20 zł. jest mniej. Przyjąłem że ten woltomierz jakoś nadmiernie całkuje ale chetnie sprawdzę. Aku musi chyba gazować bo co kilka miesiecy dolewam wody destylowanej. |
Dzięki za podpowiedzi. U mnie masy są na rozruszniku i druga pod mocowaniem cewki drugiego cylindra. Poprawiłem styk i będę robił testy. Dam znać czy jest lepiej.
|
wez schemat i poszukaj zielonych kabli schodzacych sie w jeden punkt. w TA600 jest to oczko na stezeniu ramy nad tylnym cylindrem tak jak w rd04. w ta650 nie pamietam gdzie. schodza sie w jeden punkt masy z kilku ukladow:
swiatel, zaplonu, ladowania itd. nie oddawanie nadmiaru mocy do masy powoduje niesprawnosc ukladu regulacji napiecia z pradnicy. ostatnio dostalem NTV700 w ktorym specjalista zdiagnozowal peknieta glowice (?!?) i przedstawil klientowi kilkutysieczny koszt naprawy. okazalo sie ze glowna masa jest luzna. napiecie ladowania siegalo 16V i ECU szalal. wyczuscic, dokrecic i skontrolowac poziom napiecia. |
Poprawiłem masę i zrobiłem wczoraj test (prawie 250 km). Na włączonych światłach i halogenach 2x10W ładowanie utrzymuje się na poziomie 13,9 - 14,1 V, czasem wskoczy 14,3V. Oczywiście wszystkie pomiary w czasie jazdy a nie na wolnych obrotach. Można ogłosić sukces?
|
jest ok kolego :)
|
Ten sam problem w trójce ( 15,2 V na światłach) . Regler nowy , aku , nowe - gdzie trójka ma te punkty masowe? zaczęło palić żarówki a boję się o inne ważniejsze urządzenia.
|
Bez świateł wartosci ładowania w normie masz?
|
Cytat:
|
1 Załącznik(ów)
Widmo pyta o przewody masowe instalacji. zielone schodzace sie do oczka. powinny byc tam gdzie w TA i RD03 - na gorze ramy pod airboxem przy stezeniu z blachy. regler jakiej marki?
|
Cytat:
Regler hondowski , zaadoptowany z trampka- było ok ale juz nie jest. |
Z jakiego trampka? Daj fotę jak podłączyłeś i gdzie.
|
Cytat:
|
Cytat:
https://photos.app.goo.gl/5BPm9Av77UsFJUw7A Podawanie chwilowe dodatkowej masy, podczas pracy i pomiarów, na zielone przewody nie dało nic , punkty masowe posprawdzane , dokręcone , tez dalej to samo , czyli 15,3V nawet na światłach i stopie zapalonym. Nie mam pomysłów już . Bez świateł jest wzorowe . 14,2 przy obrotach silnika około 4 tyś . spróbuję zrobić jeszcze tak jak Dawid82 zrobił , czyli podciągnąć niezależne porządne przewody bezpośrednio do przekaźnika świateł i wzmocnić tym samym instalację Przypomne że sprawa się tyczy trójki. Gdzie ona ma ten/te przekaźniki ? |
Pokaż zdjęcie reglera to powiem Ci od czego masz...trampki 600(taki prawdopodobnie masz)-zdarzało się, że padają. 650 i 700 już na mosfetach(od 100-150 złotych na allegroszu, niestety dużo pojawiło się ostatnio chinoli)ale! regler zwykle pada przez zaniedbanie instalacji elektrycznej...
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.