![]() |
Ochrona przed piaskiem RD04
Każdy wie w jakim głupim miejscu jest wlot powietrza w czwórce. Po każdym wypadzie mam łopatkę piachu w airboksie. Jest jakieś rozwiązanie żeby z grubsza nie dopuścić piachu do filtra? Chyba w KTM 990 jest taki kapturek z ala rajstopy. Może samemu zasłonić wlot albo jest jakieś rozwiązanie? No i dobrze robie że śmigam na tradycyjnym filtrze powietrza?
|
U ojca w RD04 działa przynitowany kawałek gumy od dołu, niby nic a działa ;)
wysłano z Nokia 3310 |
Oryginalny ten kawałek gumy też mam. Czy ma coś dodatkowo?
Bo na asfalcie ta guma jest ok ale staram się omijać asfalt i po wypadach na np żwirownie to jest pełno piachu. I zastanawiam się już nawet nad tym żeby na rurę wlotową założyć rajstope. Tylko pytanie czy nie będzie zaburzona dawka powietrza dla silnika? |
Możesz jeszcze przedłużyć tylny błotnik z przodu, tak jakby osłonić amor (też u ojca to jest), chociaż przed suchym piaskiem się nie uchronisz, bo pył zawsze się dostanie, jedynie snorkel wtedy.. Ja nie zwróciłem na to uwagi u siebie w Dominatorze i go przytarłem, więc wiem co to za ból..
PS Tak przy okazji dobrze wiedzieć, że w Toruniu jest jakiś offowiec na Afryce, będziemy w kontakcie w razie offu po poligonie w Suchej :P |
2 Załącznik(ów)
Nie tylko piasek ale nawet mala kaluza niezbyt gleboka - pare razy kolo obrocilo zanim sie wygrzebalem i ot efekty :( Myslalem kiedys zeby wyprowadzic rure do przodu w okolice zegarow ale ni cholery nie ma tam miejsca po drodze a gdyby nawet to strasznie waska by byla i nie wiem czy to by nie przeszkadzalo w odpowiedniej ilosci powietrza.
|
Przed pyłem nie ochronię ale taka rajstopa chociaż większe ziarenka piachu zatrzyma. A taki snorkel tyo by była najlepsza opcja
http://i63.tinypic.com/jfc8lv.jpg |
Oooo jakie bagno.
Zakłada ktoś gąbkowe filtry powietrza? |
Jeżdżę od roku ale nie doprowadzam do wrzucenia na niego łopaty błota.
|
Cytat:
|
Gotowego nie ma w sprzedaży , zrobiłem go sam .
Podeślij maila , jak zrobię fotkę to podeślę. Mam jeszcze plan go trochę zmodernizować. Koszt "produkcyjny" ok. klasycznego papierowego. Dwa razy go myłem , nasączyłem i dalej sobie jeździ. Jest to ciekawa alternatywa do zabrania np. gdzieś daleko , w razie utopienia papierowego który nadaje się po tym do śmieci. |
Chętnie popaczę :)
tszandrach@gmail.com |
ja rowniez poprosze, zebym nie musial omijac kaluz: at.pawel@gmail.com
|
Dzieju wstaw na forum , będzie dla potomnych.
Ja w sumie też bardzo ciekawy jestem. |
Gąbkowy można kupić od quada suzuki ltz 400 i podpasować - po obcięciu papieru filtrującego do org filtra. Niestety moje testy w piachu zakończyły się źle - piach przylepiał się do nasączonej gąbki i zapychał filtr. Do tego stopnia że był problem wyjechać z piaskownicy. Z papierowym filtrem piach zbierał się na dnie filtra i moto nie stawało. Po wyjechaniu z piachu można było wysypać piach z filtra i jechać dalej.
Z moich dawnych testów - Bez modyfikacji dolotu - gąbkowy filtr nie sprawdza się na piachy w afryce - choć w krzaczorach są tylko gąbki... |
Czy zasłonięty dolot przez jakąś tkaninę jak rajstopa zaburzy pracę silnika?
|
Wg mnie nie odczuwalne, sam czasem tak robie i żadnych negatywnych zmian nie zaobserwowałem
|
Jak Motormaniak napisał, każdy filtr ma zalety i wady w zależności gdzie użytkujemy .
papier : plusy- dobrze filtruje , radzi sobie z suchym brudem/kurzem . minusy - chłonie wilgoć nawet stojąc w wilgotnym pomieszczeniu , po zalaniu na śmietnik , po zapchaniu też dalej nie pojedzie , możliwość trafienia na kiepski papier ( mi się zapchały jeden po 4500km drugi po 1500km i nie były nigdy utopione ani celowo eksploatowane w ciężkich warunkach) . K&N : plusy- ma luźny przelot , dynamika przyspieszania ( może być zależna od ustawień gaźnika) , odporność na wodę względem papieru , przebieg . minusy- prawie nic nie filtruje , trzeba psikać dedykowanymi preparatami do zmywania i do nasączania , cena . gąbka: plusy- 15x grubsza i lepiej filtruje niż K&N , można prać w zwykłym płynie do naczyń/mydle , długa eksploatacja , zwiększona dynamika ( może być zależna od ustawień gaźnika , ja nie zmieniałem nic i kopa ma lepszego) , cena względem papieru i zdecydowanie względem K&N , odporność na wodę względem papieru , możliwość dołożenia dodatkowej wierzchniej warstwy włókniny zwiększającej możliwości filtrujące bez pogorszenia przepływu powietrza. minus - możliwe że to co napisał Motormaniak choć ja nigdy takiej sytuacji nie miałem , nasączanie preparatem , możliwe zależnie od warunków kilku/kilkunastu procentowe gorsze filtrowanie niż papier . Wybór jest , każdy coś dobierze. |
Faktycznie gąbkowy nasączony olejkiem miałby ten cały piach z airboksa na sobie. Chyba ze przy samym wlocie zatrzymać piach np jakaś gąbka wkładana na początku. Ale to juz pewnie wpłynie na prace silnika.
|
Sorry - ale żadna gąbka ani KN czy inny "sportowy" nie ma zdolności filtrowania dobrego papierowego filtra.
Sprawdzałem sprawę w samochodach i wszelakiego rodzaju wynalazki zatrzymywały mniejsze kamienie z tragicznym skutkiem dla gładzi i pierścieni. Tomas - jedynym rozwiązaniem jest rzeźba wlotu tak jak w RD07 wszelakie skarpety, cuda na kiju i cudowne cykcykatory w najlepszym razie nic nie zmienią oprócz Twojego dobrego samopoczucia. Poza tym nie bardzo rozumiem w czym problem? - piach zostaje przed filtrem czyli ten spełnia swoje zadanie, a czyszczenie puchy to jeden z elementów serwisowych po każdej większej pojeżdżawce. |
Zainspirowałem się tym że do KTMa 990 oryginalnie jest produkowana taka skarpeta na dolot. Zawsze coś z grubsza przefiltruje, a już cuda miałem w puszce oczywiście po brudnej stronie jak muchy, biedronki i piach :)
|
Dolot zasłoniłem rajstopą ;) jak włożyłem gąbkę to motocykl gasł. Coś tam zawsze zatrzyma.
|
Brawo - spokój sumienia jest najważniejszy.
|
Coś w tym jest :)
|
Nie mam porównania bo nie mam żadnego Rd04
Filtr w Trampku Pd06 jest taki sam ?1996 rok . Puszka chyba podobna lub taka sama Gdy bylem Transalpem w Maroku filtr papierowy dobrze spelnial zadanie .Wiekszosc dróg pokonalismy w piachu i duzym zapyleniu. Filtr byl wydmuchiwany ze dwa razy sprężarka , bo motocykl byl slaby ze wzgledu Na brak powietrza, ale pucha byla w miare czysta. Puche spryskuje zawsze olejem przy wymianie filtra by śmieci przyklejaly sie do airboxu / |
Ochrona przed piaskiem RD04
Dobry pomysł z tym pryskaniem puchy
|
1 Załącznik(ów)
Cytat:
|
Cytat:
|
Obstawiam, że z gąbki :p :oldman:
|
Swego czasu zmodzilem taki gąbkowy filtr, jak Dzieju pokazał, do 4-ki (gąbke kupowałem z jakiegoś małego auta - Citroena chyba - średnica pasowała). Niestety wymiana plug&play spowodowała, że silnik prychał i się dławił. Czyli wniosek, ze taka zamiana to również regulacja gaźnika - niestety (inna dawka powietrza przy gąbce niż przy papierze).
|
Jak Wam się brudzą filtry może nie macie wszystkich plastików?
U mnie plastyk błotnik zachodzi na lewy boczek. Kurz wejdzie, ale żeby tyle błota naleciało to nie wyobrażam sobie. Bywałem nią na bagnach jak się utopiła to we 3 wyciągaliśmy, tak rozsądnie po silnik powiedzmy, nie po kanapę:] Wyjmowałem łyżkę stołową piachu. Air boxa psikam smarem potem myję detergentem szczoteczką do zębów. Filtr HF posiadam drugi raz chyba. |
Cytat:
Może 03 ma automatyczne dostosowanie do papieru i gąbki :) |
Zrobiłem tą samą ścieżkę zdrowia co zawsze i miałem łyżkę stołowa piasku w airboxie a teraz czyściutko. Filtr powietrza miał lekki pyłek a nie jak kiedyś piach. Sprawę rozwiązała zwykła damska pończocha ale sama stopa bez klina :)
Mowię do zony żeby mi dała swoją pończochę a ona trochę zdziwiona "Tomek chcesz o czymś porozmawiać?" ;) |
|
a gdyby ponczochę jescze nasączyć lekko olejem? Moze by pyłek zebrała ?
|
Cytat:
Jak ktoś chce rzeźbić filtr gąbkowy to mam na zbyciu. Kupiłem i okazuje się, że nie pasuje do mojego motóra. Można ciąż, kleić, dowolnie się bawić. |
Cytat:
|
no jest na to szansa w sumie.
Mam kilka pomyslów na to ale to musze najpierw wyrzeźbić. Checi niestety brak :spac: ALe jak sie coś uda utworzyc to pokażę. |
Cytat:
|
Bedę pamiętał.
Z doświadczenia wiem ze dopiero czwarta czasem piąta rzeźba/prototyp maja jaki sens :lobby: |
Ja osobiście do tej pończochy dołożył bym jakiś stelaż z drutu w formie stożka lub walca. Zawsze to większa powieszchnia filtrująca.
|
Może zamiast pończochy użyć filtra od odkurzacza?
|
Cytat:
pończochę rozumiem, ma zatrzymywać największy syf jeszcze przed air-boxem. filtr od odkurzacza mógłby też zakłócić przepływ powietrza. wg mnie kiepski pomysł. |
Wiadomo ze nie ma po co produkować drugiego i trzeciego filtra. a wazne zeby rozwiązanie było tanie i proste a zarazem spełniało swoja funkcję. Zeby mozna to było w razie potrzeby wywalić i zeby nie zakłucało przepływu powietrza. Jesli np ponczocha na drucianym stelarzu zatrzyma co trzeba to jeszcze pozostaje zabezpieczenie wlotu przed bezpośrednim rzucaniem syfu, błota, wody z koła na wlot powietrza. Tam plastik jest nieby ale hermetyczny nie jest napewno. I mogł by tam pomóc kawałek materiału szewskiego który by zatrzymał błoto i napewno troche kurzu przed dostaniem sie w okolice wlotu powietrza. Kawałek czyli mam namysli całkowicie zamknąc tamten obszar ale tez nie na trwałe bo boczek czasem trzeba zdiąc.
Lub faktycznie wyrzezbienie snorkla na wzór tego z rajdowych wersji czwórki. |
Mnie w ogóle dziwi oryginalne położenie wlotu powietrza to już nawet sporty maja lepsze z tamtych czasów.
|
Ale pończocha jest jakby to powiedzieć "gęsta" i wcale nie przepuszcza tyle powietrza ile powinna.
|
Ta pończocha zablokuje przelot porównywalnie z zapchanym filtrem.
Żeby nie opowiadać bajek , sprawdziłem u siebie , prędkość max 110km/h i możliwość tylko spokojnego rozpędzania. Czyli koncepcja bez uzasadnienia technicznego :) |
hmm trochę teraz złapałem zdziwko
Faktycznie na szosie nie sprawdzałem i powyżej stówy nie testowałem ale jak tak jest to wywalę od razu |
Dałem wczoraj moto na przegląd bo padł zaworek iglicowy w gaźniku i znowu okazało sie ze jest pełno białego pyłu w airboxie po czystej stronie. W październiku były czyszczone gaźniki i zamontowana nowa guma łącząca airboxy. Którędy ten syf leci juz nie mam pojęcia. Mechanik podrzucił myśl jak by filtr powietrza nie dolegało idealnie do ściany puchy airboxa.
|
A ukradnijcie żonie sitko stożkowe jakieś i załózcie na wlot
|
Ktoś mądry na tym forum napisał że dobrze jest spryskać te gąbki przy filtrze sprayem do filtrów gąbkowych. Uszczelni to połączenie filtra z airboxem
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.