![]() |
Tylni amor-czyli jak go wytargać
Właśnie będę zmieniał nie długo tylni amor i chciałbym sie dowiedziec jak szybko i bezinwazyjnie wytargac go z afryki czyli jakie śruby odkręcić jako pierwsze zęby nie rozkrecic ich za dużo oraz z jakim momentem skręcić i którędy go wyszarpać?
|
1. Tylny a nie tylni.
2. Odkręcasz górne mocowanie, a u dołu śrubę kiwaczki przy wahaczu i przy kościach. Amortyzator wtedy wychodzi razem z kiwaczką, którą sobie od razu przejrzysz i przesmarujesz przed sezonem ;) PS: wszystko jest w serwisówce, może warto tam zaglądnąć czasem? |
Na twoim miejscu odkręciłbym wszystko i przesmarował. Jak chcesz wyjąć amor, to oczywiście górne mocowanie + zbiorniczek pod boczkiem i śruby 2 i 3 z mojego obrazka.
https://lh3.googleusercontent.com/-5...640-Ic42/b.jpg |
Dziękuję za szybkie odpowiedzi.Pozdrawiam
|
jesli nigdy nie rozkrecałeś, to zachowaj koncentrację bo tam są łozyska ktore maja sporo mini-igiełek. nie chcialbys ich pogubic :)
czysty warsztat, twarda podloga. nie na trawie :) albo podłóż cos pod spód :) |
Jak igiełki wylatują z koszyków to łożysko na szrot ;)
|
Wszystkie łożyska były zmieniane w zeszlym roku wiec nie powinny sie posypać poniewarz moto było uzywane turystycznie ale sie okaże ponieważ serwis miał też robić regulacje zaworów a nie zrobił wiec szydło wyjdzie z worka.
|
Jakby jednak serwis łożysk nie wymienił na forum jest temat o zamiennikach łożysk kiwaczki ;) gdzieś... :)
|
oj bolą łożyska w kiwaczce... bolą
W Albeco są po 5 dych jakby co |
W ramach eksperymentu miałem u siebie tuleję z tworzywa, patent dawał rade :)
|
|
Marek komplet łożysk na kiwaczke i wahacz z uszczelniaczami do 04 kupiłem w Wejherowie firma Ted, mają różne łożyska, pasy klinowe, cena za całość 196 pln
|
Ogarniemy co bedzie po rozłożeniu sie okaże ,najpierw muszę poczekać na amor od Rambo.Myślę też że wrazie czego te łożyska są do ogarnięcia w sklepie z lozyskami ,ale to dopiero będę sie martwił jeżeli naprawdę będą do wymiany.Ale dziękuję wszystkim za podpiwiedzi.A jeszcze jedno w razie co w tej kiwaczce to wszystkie łożyska i uszczelniacze sa jednakowe i ile ich tam jest?
|
Nie pamiętam, wytargałem stare z kiwaczi i wahacza i zabrałem na wzór, wszystko było na miejscu.
|
5 w kiwaczce
2 w tym U Nigdy nie widziałem rd07 ale były głosy że 1-no jest inne? To w mocowaniu amora? Paweł. |
Da sie wyjac sprezyne bez odkrecania zbiorniczka?
|
W oryginale? Da się, musisz odkręcić dolny talerzyk od pręta. Podnosisz gumowy odbojnik na dole i jest tam miejsce na klucz płaski. Żeby go tam zmieścić musisz poluzować nakrętki wstępnego napięcia.
|
raczej musisz ścisnąć sprężynę
|
W orginale od rd 04, odkrecilem nakretki napiecia wstepnego I nie znalazlem tam zadnej nakretki, sprezyna lata luzno po amorze ale nie przejdzie gora, blokuje zbiorniczek,
Moze slabo szukalem, jutro jeszcze raz do tego zajze, musze pomalowac sprezyne bo mnie szlag trafia jak na nia patrze. |
Na dole amora... jak się przypatrzysz to da rade odkrecic wszystko na czym się opiera sprezyna na dole.
|
1 Załącznik(ów)
|
próba rozkręcenia Amora zakończona porażką... wylał się olej...
musiałem sie upić, co teraz? szukać drugiego czy regenerować? |
Cytat:
|
Ale prima aprilis był wczoraj...
|
to nie prima aprilis...
rozkręciłem nakrętki napięcia wstępnego i kręciłem dolnym mocowaniem zeby uwidocznić nakrętkę, położyłem Amor na podłodze i poszedłem na chwile do mieszkania, jak wróciłem to na posadzce była plama oleju... nie wiem co poszło nie tak... Odbudowa RD04 sie przeciągnie w czasie To mi przyszlo do glowy jak zobaczylem plame oleju www.youtube.com/watch?v=_YKz9Df56dg |
Powinno być:
- odkręcam te dupne nakrętki, sprężyna jest luźna - wkładam dolne mocowanie w imadło - podnoszę gumę-odbojnik do góry - wkładam płaski klucz pomiędzy sprężynę a talerzyk trzymający sprężynę od dołu - odkręcam. - jest odkręcone, sprężyna wypada |
tak zrobilem ale przy okazji wylał sie olej... nie wiem z jakiego powodu.
Co radzicie w takim razie, regenerować? Jak tak to gdzie? |
Jeżeli sztyca amortyzatora ma chrom w dobrym stanie to regeneruj. Ale podejrzewam, że najlepsze lata ma już za sobą i to jest powód wczorajszej plamy. Lepiej w warsztacie taki zonk niż w jakim zadoopiu
|
Cytat:
Możesz wysłać do regeneracji (350zł u PKSa) jak się nie będzie nadawać do regeneracji to PKS napewno da Ci znać żebyś szukał czegoś innego. |
W poniedziałek przejże go dokładniej bo jak się wylał to rzuciłem go w kąt nie mogąc na niego patrzeć i poszedłem pić piwo.
Ma ktoś kontakt do PKS-a? |
|
|
Siema jak tam prace regeneracyjne, wyszło coś z tego ?
|
Właśnie Pekaes odesłał amor, jeszcze trochę się zejdzie zanim sprawdzę w jeździe...
|
ile wyszła Cię regeneracja amora ?
|
370 wraz dorobieniem uchwytów do niestandardowej sprężyny.
|
to mocny argument żeby jednak nie wymieniać amortyzatora a tylko go zregenerować. Ciekaw jestem jak będzie się sprawował po regeneracji. Długo czekałeś na regenerację?
|
Cytat:
|
sprężyna osobno ja swój też regenerowałem u pekaesa i jestem zadowolony nic nie cieknie etc
|
Cytat:
400zl |
Tak, sprężyna osobno. Kiedyś dawno temu kupiłem i się teraz okazało, że coś tam nie pasuje ale dało się coś podfrezować.
Jeszcze miałem ofertę od Seby, ale nie znam żadnych opinii o nim: Witaj! kompletna naprawa amortyzatora w wersji aluminiowej ze zbiorniczkiem bocznym 250 zł, jeśli to starsza wersja z korpusem stalowym bez zbiorniczka to 300 zł , dwa lata gwarancji w obu przypadkach Zapraszam SEBA-MOTOR Sklep Motocyklowy info@seba-motor.pl |
Zdecydowanie lepiej regenerować u naszego czarnucha Pekaesa
|
No to zadam jeszcze jedno pytanie czy regeneracja amora uwolni mnie od tego nieszczęsnego stukania przy odbiciu? Przejazd po korzeniu i gdy koło opada stuk... i tak na każdym korzeniu. Pytam gdyż w cenie amora YSS zmieścił bym się z regeneracją starego amora, zakupem nowych opon i wymianą oleju w przodzie. O ile sprężyna ok.
|
A to sprawdz gdzie Ci stuka. :) bo to może nie sam amor jest winny.
Kiwaczka ? Sprężyna? |
Watpie by amor stukał. Albo jakaś śruba albo sprężyna zbyt luźna.
20 letnia sprężyna raczej też do wymiany |
Sprężyna napięta dość mocno. Słychać to tak jakby rzeczywiście w amortyzatorze brakowało jakiegoś odbojnika, który amortyzuje rozprężanie. Wydaje mi się że nawet gdyby łożyska w kiwaczce stały w miejscu nie tłukło by się tak.
|
Łańcuch może stukac o wachacz.
|
Po to sa slizgi zeby nie stukal. Zdejmij kolo, postaw na centralce i poszarp wachaczem w poszukiwaniu luzow. Ewentualnie odkrec kosc od kiwaczki i wtedy szarp z odkreconym amortyzatorem, moze ten zabieg uwidoczni jakies luzy.
|
Dzięki za informacje naprowadzające. Jadę na weekend do domu, będzie trochę warsztatu pod ręką to spróbuje to stukanie namierzyć. Kiepsko by było gdybym wydał 1200 na amor a stukanie by nie ucichło bo to np. nie amor.
|
sprawdź połączenie kości z ramą, u mojego brata były wyrobione otwory w ramie i stukało .
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:30. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.