![]()  | 
	
		
 ktm 2t zgrzyt przy sprzęgle 
		
		
		Przy puszczaniu sprzęgła(nie zawsze ale często) słyszę metaliczny zgrzyt, tak jakby tarcie suchego metalu o metal.  
	Oleum jest i to raczej nowe. Jakieś pomysły co to? Na 90% i tak pojadę do speca, ale wcześniej chcę oszacować koszty, co by zawału nie dostać ;) Ostatnio jeźddiłem 3 tygodnie temu i było ok. dziś ledwo co ruszyłem i ten dzwięk mnie zaniepokoił.  | 
		
 Nie wiem czy tak samo jest w 2t ale w moim lc8 jest specjalna dysza która smaruje sprzęgło. 
	http://www.ktm950.info/how/Orange%20..._cleaning.html Jeśli jest zatkana to są włąśnie takie objawy jak Ty mówisz.  | 
		
 W 2 nie ma oleju. Wiec niemai dyszy. Tam nic nie ma ;-) 
	 | 
		
 Lepi czyli to oleum od skrzyni nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem. Doprecyzowując to kat exe 250 
	 | 
		
 Pewnie coś ma, nie znam tego silnika od środka. Zgrzytów raczej szukałbym w jakiejś mechanicznej usterce. 
	A to o czym pisał mada to zupełnie inna bajka. W dużym kacie jest specjalny obieg oleju dla sprzęgła. Ma nawet własny filtr siatkowy. A dyszę zwiększona od któregoś rocznika bo sprzęgło potrafiło się spocić ;)  | 
		
 W 2t ten sam olej smaruje skrzynie i sprzęgło, możesz mieć zużyte łożysko kosza sprzęgłowego lub sam kosz, ale bez rozbiórki to tylko gdybanie. Odkręć pokrywę sprzęgła i zobacz jakie masz luzy. 
	 | 
		
 Cytat: 
	
 Co do sprzęgła - przy podobnych objawach w EXC 400 wymieniłem ostatnio sprężyny, bo były 1mm poniżej normy. Tarcze i przekładki były ok, ale porządnie je przesmarowałem przed zamontowaniem. Zgrzytanie zniknęło :)  | 
		
 Kolego Sowizdrzal, wyobrażasz sobie smarowanie cylindra olejem z obiegu ze skrzyni w jakimkolwiek 2T? Ja nie. 
	 | 
		
 Nie :) Chciałem tylko być nienachalny względem przedmówcy... 
	 | 
		
 Dobrze dobrze. Już luzik. Już nie odbiegam od wątku. 
	 | 
		
 Dzięki Panowie,  
	Na początek kupię rzeczone sprężymy i pojadę na piękne Kaszuby, bo tam moto stoi i czeka na szybkie wypady. Jak to nie pomoże to przyciągnę zdrajcę do domu, a tu odsiecz jest już umówiona, popielniczki wyczyszczone i browary w piwnicy grzeją. EDIT1. A przy okazji jakie cześci do sprzęgła polecacie, oryginały czy coś akcesoryjnego??  | 
		
 Kolego, nie kupuj sprężyn na pałę, bo nie masz pojęcia, co skrzypi. 
	Silnik ktm 2t to mistrzostwo prostoty i trwałości, nie spodziewaj się jakichś skomplikowanych usterek a raczej zużycia. Wszystkie części możesz prosto zdiagnozować i ewentualnie wymienić. Czy wysprzęgla całkowicie i równo przez cały skok klamki sprzęgła? Czy nie skrzypi Ci coś innego - klamka, pompa hudrauliczna, wysprzęglik (chociaż o skrzypiącym wysprzęgliku jeszcze nie słyszałem ;-) Zanim nawet zdejmiesz pokrywę, sprawdź to dokładnie. Jesli to na pewno sprzęglo to i tak bedziesz je musial w calości zdjąć i pomierzyć tarcze i sprężyny a dopiero potem zdecydować o wymianie elementów. Zobacz pod korkiem oleju jak wygląda olej i czy np. sprzęglo się nie przypaliło (czarna śmierdząca maź w oleju). Jeśli będziesz wymieniał sprzęgło, to najlepiej oryginał ale z zamienników niezłą opinię ma ebc. Tylko wymień całość - tarcze i sprężyny - nie jest to bardzo droga zabawa przy zamienniku. A potem lej paliwo i heja na pełnej manecie ;-)  | 
		
 Cytat: 
	
 Powodzenia .  | 
| Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:57. | 
	Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.