Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Rozruch na sprzęgle? (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2440)

borunin 30.01.2009 12:08

Rozruch na sprzęgle?
 
Witam, pytanko może banalne ale...:
Czy odpalanie motocykla na wciśniętym sprzęgle jest korzystniejsze dla silnika, tzn. podobnie jak w samochodzie zmniejsza jego się obciążenie podczas rozruchu:confused:
Dzieki

Dzieju 31.01.2009 20:39

tak, jak chcesz się przekonać jak na zimno sprzęgło ciągnie to podnieś tylne koło na centralce i po odpaleniu na luzie puść sprzęgło.
Koło bedzie się obracać, oczywiście po rozgrzaniu/przemieleniu oleju przestanie.
Ja odpalam ze sprzegłem, w lato ma to mniejsze znaczenie.

Kazmir 31.01.2009 23:38

Małe ale - pod warunkiem, że tarcze sprzęgła będą "rozklejone"

Dzieju 01.02.2009 21:31

Oczywiście nie zaszkodzi za każdym razem odleić tarcz sprzegła przed odpalaniem.

borunin 01.02.2009 22:20

Dzięki:)

rambo 01.02.2009 23:07

Na syntetycznym oleju mi sie nie sklejajom :p

lukchol 01.02.2009 23:19

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 41954)
Oczywiście nie zaszkodzi za każdym razem odleić tarcz sprzegła przed odpalaniem.

zapierdziela jak głupie, to fakt, jak przepalałem królowa podczas śniegów to próbowałem rozkminić dlaczego się tak dzieje(odpalałem na sprzęgle i później puszczałem) i rzeczywiscie jest jak piszesz; dopiero po rozgrzaniu staje. A teraz pytanie banalne; jak sie rozkleja tarcze sprzegla przed odpaleniem?:Sarcastic:

Pozdrawiam

blacha_świecie 01.02.2009 23:30

A ja nie mam możliwości odpalenia silnika bez wduszonego sprzęgła :)

szwedzkikucharz 03.02.2009 11:41

Cytat:

Napisał lukchol (Post 41973)
A teraz pytanie banalne; jak sie rozkleja tarcze sprzegla przed odpaleniem?:Sarcastic:

Wbity pierwszy bieg. Wcisnąć sprzęgło i w takim stanie pociągnąć nieco motocykl do tyłu. Poczujesz, że coś jakby puściło.

Dzieju 04.02.2009 22:37

Cytat:

Napisał rambo (Post 41971)
Na syntetycznym oleju mi sie nie sklejajom :p

Taaa, bo ześ do oleju dolał parafiny na poślizg..... to i się nie klajstrują ;) :)

EGON 05.02.2009 06:13

Cytat:

Napisał szwedzkikucharz (Post 42186)
Wbity pierwszy bieg.

drugi... tryb 2 jest tańszy... :D:D:D......... :haha2: ;)

kajetan 06.02.2009 20:21

W drz i innych suzukach jest czujnik ktory uniemozliwia odpalenia sprzeta bez wcisnietego sprzegla.
Wedlug mnie, jest to kolejny element ktory może unieruchomic sprzeta gdzies w czarnej dupie. I z tego wlasnie powodu czujnik ten w mojej drztce zostal wywalony.
pzdr.

blacha_świecie 06.02.2009 23:01

Cytat:

Napisał kajetan (Post 42737)
W drz i innych suzukach jest czujnik ktory uniemozliwia odpalenia sprzeta bez wcisnietego sprzegla.
Wedlug mnie, jest to kolejny element ktory może unieruchomic sprzeta gdzies w czarnej dupie. I z tego wlasnie powodu czujnik ten w mojej drztce zostal wywalony.
pzdr.

Nie wiem jak w Twojej, ale w mojej dr-ce ma to związek z dekompresatorem.

kajetan 07.02.2009 00:22

Cytat:

Napisał blacha_świecie (Post 42757)
Nie wiem jak w Twojej, ale w mojej dr-ce ma to związek z dekompresatorem.

A możesz dokladniej to opisac...

blacha_świecie 07.02.2009 11:03

Dźwignią sprzęgła uruchamiam elektrozawór, który w momencie rozruch zmniejsza kompresję w cylindrze. Przy jednym cylindrze i 800 pojemności kompresja jest spora. Działa to mniej więcej tak. W momencie jak tłok idzie do góry to uchyla się zawór wydechowy (zmniejsza się kompresja). Tuż przed max górnym położeniem tłoka zawór się zamyka i następuje zapłon, po czym silnik odpala.

kajetan 07.02.2009 11:38

Cytat:

Napisał blacha_świecie (Post 42780)
Dźwignią sprzęgła uruchamiam elektrozawór, który w momencie rozruch zmniejsza kompresję w cylindrze. Przy jednym cylindrze i 800 pojemności kompresja jest spora. Działa to mniej więcej tak. W momencie jak tłok idzie do góry to uchyla się zawór wydechowy (zmniejsza się kompresja). Tuż przed max górnym położeniem tłoka zawór się zamyka i następuje zapłon, po czym silnik odpala.

No fakt, w bigu jest to dosc skomplikowana operacja, natomiast w drz wystarczy zmostkowac dwa przewody i po temacie.
3maj sie kolego i do zobaczonka gdzies w krzakach.
HEJ.
R

blacha_świecie 07.02.2009 13:16

Cytat:

Napisał kajetan (Post 42786)
No fakt, w bigu jest to dosc skomplikowana operacja, natomiast w drz wystarczy zmostkowac dwa przewody i po temacie.
3maj sie kolego i do zobaczonka gdzies w krzakach.
HEJ.
R

Nie jest to wcale skomplikowane, po prostu, aby uruchomić silnik muszę wdusić dźwignię sprzęgła.

kajetan 08.02.2009 09:36

Cytat:

Napisał blacha_świecie (Post 42792)
Nie jest to wcale skomplikowane, po prostu, aby uruchomić silnik muszę wdusić dźwignię sprzęgła.


,,Wduszenie sprzegla,, nie wydaje mi sie skomplikowaną, operacją ;]
Problem, zaczyna sie wtedy, gdy ten oto czujnik z jakiegos powodu odmówi nam posłuszeństwa.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.