![]() |
wymiana łozysk w kołach
Czy oprócz topornego wybijania łożysk w kołach, macie jakieś swoje patenty na wyjecie łożysk ?
ponieważ zakupiłem ściągacz, nie do końca wiem jak wyjąć pierwsze łożysko , nie wybijając go od drugiej strony piasty. wszelkie pomysły wybijająco-wyciągające pomocne. oczywiście można podczepić patenty na włożenie nowych łozysk ;) |
Jak masz na zbyciu taki ściągacz to możesz nim:
http://www.allegro.pl/item522074540_...ewnetrzny.html poza tym można podgrzać piaste razem z łożyskami - aluminium bardzo puchnie - stal mniej. Np opalarką - łożyska wychodzą dużo lżej - czasem wręcz wypadają. Nowe łożyska również łatwiej wsadzić w podgrzaną piastę. Opalarka w przeciwieństwie do otwartego ognia umiejętnie użyta nie uszkodzi lakieru. |
Cytat:
|
jakieś zdjęcia by się przydały do Afripedii. Pstrykasz?
|
jak znajdę dobry sposób, moge obstrykać.
metoda młotka i rurki słabo do mnie przemiawia, co innego w trasie bo to konieczmosc. http://photos03.allegro.pl/photos/or...1/74/529817402 takiego chcę uzyc ale uniemożliwta to tuleja w srodku. |
Siemka, Pany kuźwa mac jak wybić te łożyska bez zajespecjalistycznego sprzętu? próbowalem jakoś od wewnatrz ale nie ma ni huhu jak tego zahaczyć jakies sugestie z państwa strony?
|
Kładziesz koło wybijanym łożyskiem do dołu a od góry uderzasz w nie czujnikiem takim 3kg poprzez pręt stalowy żebrowany 10mm :) ucięty lekko pod kątem
|
i mam rozumiec ze nalezy tluc w lozzysko, tak wlasnie probowalem zrobic dociolem pret i wyprofilowalem ale rant(lozysko jest na tyle malu) ze sie zeslisguje
|
Cytat:
Najgorszy jest pierwszy moment kiedy jest mało miejsca. jak wybijesz 2-3mm to dalej już luzik. Pamiętaj aby wybijać dookoła łożyska, a nie tylko w jednym miejscu :) |
U mnie wymiana również wyglądała na zasadzie ostrego równomiernego tłuczenia.
Nowe założone i śmigają jak ta lala. |
wybijałem przy użyciu dużego śrubokręta ostro ostrzonego,
tylko pamietaj żeby na około a nie tylko w jednym miejscu |
spoko juz mam wstarczajaco duzo instrukcji, myslalem ze moze jakies inne patenty jeszcze są.
no pany szkoda ze nikt nie napisal ze ta tuleje wewnatrz to mozna przesunac tak ze odslania sie calu wewnetrzny pierdcien lozyska i wtedy 2 uzerzenia i lozysko wyjete. mie to sie wydawalo ze ta tuleja jest jakos osadzona a ona tylko porzez lozyska trzymana. |
tak
Panowie tuleja jest tylko dystansem. po przesunięciu jej wybija się normalnie. inaczej sprawa wygląda jak łożysko sie rozsypie i w piaście zostanie tylko zewnetrzna bieżnia łożyska, a na ośce wewnętrzna. kulki i koszyczek potrafią się wysypać. dotyczy to szczególnie łożyska z tyłu od strony tarczy bo jest za małe na takie obciążenie. do wybijania mam taki specjalistyczny wybijak zrobiony ze sztycy amortyzatora samochodowego. stal dość twarda. trzeba go lekko zgiąć i zaostrzyć pod kątem. po wybiciu można w tym aluminiowym kołnierzu wyrezać okrągłym pilnikiem dwa dołki naprzeciw siebie aby w przyszłości było łatwiej. |
Ja miałem dokładnie taką sytuacje, łożysko rozsypało się w środku :( Z wyjęciem bieżni był pewien kłopot... Udało się dopiero odpowiednio wygiętym drutem średnicy około 13mm. Okazało się jednak że zmieliła się także tulejka dystansująca pomiędzy łożyskami ( nie wiem jak się ona fachowo nazywa) I tu mam pytanie: wiecie może gdzie można coś takiego kupić? Ewentualnie dorobić? Czy przy okazji tych napraw trzeba wymienić łożysko w zabieraku?
|
Jak już wymieniasz to wymieniaj wszystkie 3 łożyska, nie ma sensu potem się babrać. Tuleje dystansowe od RD03 mam :) więc na priwa wal, jutro na Warszawe lece i TEŻ pod Otwock (Józefów dokładnie) to mogę Ci zabrać
|
a podacie tego wymiary? tej tulejki? i czy w 03,04 i 07 jest taka sama?
|
1 Załącznik(ów)
Ramires, jesteś wielki!! Ogromne dzięki!!
I tak jak objecałem podaje wymiary: długość: 112,8mm promień zewnętrzny: 25,4mm promień wewnętrzny: 17,4 grubość ścianki wyszła 4mm czyli wszystko się zgadza :) Dziwna akcja mi się zdarzyła!! Włożyłem nowe łożyska do koła (narazie 2 sztuki bo liczyłem że na takim patencie dojade do sklepu po trzecią z zabieraka) i przeżyłem szok!! Nowe łożysko rozsypało się po przejechaniu 20 km w pył... Mam pytanie: co mogłem zrobić źle? wyraźny objaw jaki zauważyłem w czasie jazdy to delkatne stuki w kole co jakiś czas.... Załącznik 4910 Składałem koło według tego schematu od rd07 i jedyne co mnie zastanowiło to część nr 30... Cóż to? Czyżby uszczelniacz? I powinien być pomiędzy 27 i 13 |
1 Załącznik(ów)
Masz dla pewności większe od RD03.
Załącznik 4911 To, że Ci poleciało tak od razu może mieć związek z dziurą jaką masz w kole - to co mi pokazywałeś na zdjęciu, nie trzyma go, i wywala. Sprawdz dokładnie sposób złożenia, bo łożyska ot tak nie padają. Tuleje założyłeś? Sworzeń na łożysko od zabieraka? |
źle wbite lub źle wbijane łożysko, za krótka tuleja dystansowa, wadliwe łożysko:confused:. Tylko to mi do łba przychodzi. jak tuleja nie trzyma wymiaru to dokręcając koło za mocno ściska się łożysko i cześć.
|
Pytanko może ktoś mi podać jakie łożyska wchodzą łożyska na przednie oraz tylne koło?
|
|
Cytat:
Jak się pofatygujesz do mnie to nawet znajdę komplet kupiłem i nie wszystkie miałem potrzebę zmieniać. Se tyrnij do mnie i bedzie po temacie :) Wczoraj twoją At widziałem na rajdzie Rzeszowskim czy tak ?? |
Ja bym wymienił wszystkie łożyska na raz, Blob. Szkoda rydzykować, żeby potem daleko od domu kombinować. U mnie łożyska z tyłu były ok (w zimie sprawdzałem, czyściłem , smarowałem, założyłem nowe simery), a po 8tyś się kulki wysypały. Koszt nie duży, a sumienie czyste na kilkadziesiąt tyś.
Do tego chce kupić jedno łożysko (to mniejsze co jest z przodu i przy tarczy z tyłu) i wozić na zapas, dżast in kejs. :) |
Jacha że tak ale jak robisz motóra w nocy w przed dzień wyjazdu zmieniasz tylko co niezbędne, co się wysypało a reszta do plecaczka w razie "w".
Notabene najczęściej się jebią te w zębatce przynajmniej u mnie pewnie ze względu na siły działające oraz teren w jakim się poruszam no i moją nadgorliwość w muciu motonoga. Niby po każdym muciu smaruję jak wyschnie tulejkę oraz okolice. Dodam tylko, że gumy zabieraka są jak nowe wszak przejechały pewnie ze 20 tysi max. |
dzięki za link do powitalni http://africatwin.com.pl/images/smilies/wink.gif łożyska zmieniłem skorzystałem z naszej wikipedi http://africatwin.com.pl/images/smilies/biggrin.gif
BLOB podczas rajdu rzeszowskiego byłem w bieszczadach moja AT http://africatwin.com.pl/images/smilies/smile.gif Z tego co mi wiadomo z moim bratem ostanio gadałeś na Łańcucie ;] p.s. sory ze dopiero odpowiadam... zawsze mało czasu |
Proszę o pomoc! Gdzie można zakupić łożyska do tylnego koła do rd07? Szukam w necie i nic nie mogę znaleść
|
|
Dzięki wielkie za pomoc!
|
Wczoraj wpadłem na pomysł czym wbijać łożysko (nie wiem czy gdzieś to było) - rozsypało mi się to pod zębatką tylnego koła .
Otóż wziąłem stare łożysko przeciąłem zewnętrzną bieżnię diaksem i wybiłem środkową bieżnie i kulki. Tak przeciętą bieżnie lekko obszlifowałem po zewnątrz aby było łatwiej je wyjąć z piasty po dobiciu nowego łożyska. I teraz wkładamy nowe łożysko i dobijamy je młotkiem przez tak zrobiony przyrząd (to chyba jednak za dużo powiedziane - przyrząd :D) - po dobiciu nowego łatwo jest go wyjąć z piasty. |
Można zrobić taki wybijak z rurki miedzianej i śruby imbusowej, która ponacinana zakleszcza się w łożysku. Wtedy można śmiało walić :D
http://w274.wrzuta.pl/obraz/1vtTkKxKuOu/sciagacz |
Albo wybić stare łożysko metodą "na 4 kulki" :)
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=723&page=10 |
3 Załącznik(ów)
Polecam wykonanie sobie wybijaka rozprężnego o wymiarach dostosowanych do łożysk afryki. Zdaje się 6203, ten ze zdjęcia jest na moje 6302. Koszt to jakieś 50 zł w zakładzie ślusarskim. Wymiana idzie błyskawicznie, można to wozić ze sobą w trasy (małe) a łożysko jest wybijane idealnie prosto. Patenty ze śrubokrętami zawsze ukosują łożysko w gnieździe co nieuchronnie prowadzi do wybijania piasty.
Rzućcie okiem na foto, jest to MZ'towskie narzędzie specjalne do usuwania łożysk kół (dorobiłem wg rysunku technicznego). Śruba jest zderzakiem i ogranicznikiem a po wybiciu służy to wyciskania zablokowanego pobijaka z narzędzia. Na końcu pręta jest stożek, ten sam stożek jest w rozpieraku wytoczony wewnątrz. Procedura wygląda następująco. Śrubą należy ustalić wejście pobijaka na ok 1 mm. Wkładamy rozpierak w łożysko, od drugiej strony wkładamy pobijak. Wystarczy jedno dobre uderzenie czujnikiem i łożysko wylatuje. Rozpierak należy wytoczyć ze stali nadającej się do hartowania, następnie zahartować na 55 - 60 hrc. Warto wybić jedno łożysko jeszcze przed zahartowaniem. Na relatywnie miękkiej stali powstanie garb, który po zahartowaniu stanowi dodatkowy punkt oparcia. |
Cytat:
Komplet łożysk i uszczelniaczy japońskich "Koyo" do afryki rd07 w hurtowni to 62 zł.!;) Normalna cena bez żadnych rabatów. |
Kupowałem miesiąc temu polskie łożyska do tylnego koła. Wyszło mnie koło 35zł z uszczelniaczami. ;) Cena prosto z ulicy, bez rabatów (W-wa, ul. Jaktorowska). Za komplet Nachi bym zapłacił ok.50zeta (ale poprzednio miałem właśnie Nachi i zbyt długo nie pożyły). Teraz sprawdzimy "rodzimy" wyrób. ;)
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Poda ktoś rozmiar łożysk i uszczelniaczy do koła tylnego jak i do przedniego do rd07 bo nie moge nigdzie znalezć.
|
Cytat:
|
Było już o łożyskach sporo.
Np tył: http://africatwin.com.pl/showthread....%BFyska&page=3 na przód są dwa 6203, tylko uszczelniacz pod ślimakiem jest nietypowy. |
Jest coś nie tak albo u mnie w moto albo na tych stronach co żeście podali bo simer który wciska się pod zębatke ma inny rozmiar .Srednica jego u mnie jak i oznaczenie to 47,2 a nie jak podajecie 42,2 .Oświeci mnie ktoś gdzie leży błęd bo może mam rozwiercone gniazdo?
|
od strony zębatki wchodzi tulejka oski w ten simering
|
Tak, tak, Daniel tam poje.ał nie tylko rozmiary łożysk jak widać. :Sarcastic:
A więc: łożyska tył: 6203, 6204, 6303 simmery: 25x40x7, 28x47,2x7 oring 62x2 47,2 nie kupisz w sklepie z łożyskami, tylko ASO lub zamiennikowy komplet np. w Larssonie. Ale można wkleić 47. ;) |
panowie a jaki jest rozmiar lozysk i uszczelniaczy w przednim i tylnym kole RD07
|
Opłać składkę to se w afripedii poczytasz, ale najpierw zasuwaj do powitalni dygnąć ładnie kolankiem.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.