Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Hamulce, kola, opony (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=8)
-   -   wymiana łozysk w kołach (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2383)

chinol 23.01.2009 08:39

wymiana łozysk w kołach
 
Czy oprócz topornego wybijania łożysk w kołach, macie jakieś swoje patenty na wyjecie łożysk ?

ponieważ zakupiłem ściągacz, nie do końca wiem jak wyjąć pierwsze łożysko , nie wybijając go od drugiej strony piasty.

wszelkie pomysły wybijająco-wyciągające pomocne.

oczywiście można podczepić patenty na włożenie nowych łozysk ;)

motormaniak 23.01.2009 10:16

Jak masz na zbyciu taki ściągacz to możesz nim:
http://www.allegro.pl/item522074540_...ewnetrzny.html

poza tym można podgrzać piaste razem z łożyskami - aluminium bardzo puchnie - stal mniej. Np opalarką - łożyska wychodzą dużo lżej - czasem wręcz wypadają. Nowe łożyska również łatwiej wsadzić w podgrzaną piastę.
Opalarka w przeciwieństwie do otwartego ognia umiejętnie użyta nie uszkodzi lakieru.

chinol 23.01.2009 14:24

Cytat:

Napisał motormaniak (Post 40607)
Jak masz na zbyciu taki ściągacz to możesz nim:
http://www.allegro.pl/item522074540_...ewnetrzny.html

poza tym można podgrzać piaste razem z łożyskami - aluminium bardzo puchnie - stal mniej. Np opalarką - łożyska wychodzą dużo lżej - czasem wręcz wypadają. Nowe łożyska również łatwiej wsadzić w podgrzaną piastę.
Opalarka w przeciwieństwie do otwartego ognia umiejętnie użyta nie uszkodzi lakieru.

wczoraj probowałem podgrzać , moze za krótko ;/

podos 23.01.2009 14:28

jakieś zdjęcia by się przydały do Afripedii. Pstrykasz?

chinol 23.01.2009 14:34

jak znajdę dobry sposób, moge obstrykać.

metoda młotka i rurki słabo do mnie przemiawia, co innego w trasie bo to konieczmosc.

http://photos03.allegro.pl/photos/or...1/74/529817402

takiego chcę uzyc ale uniemożliwta to tuleja w srodku.

daniel_87 23.03.2009 13:07

Siemka, Pany kuźwa mac jak wybić te łożyska bez zajespecjalistycznego sprzętu? próbowalem jakoś od wewnatrz ale nie ma ni huhu jak tego zahaczyć jakies sugestie z państwa strony?

Misza 23.03.2009 13:36

Kładziesz koło wybijanym łożyskiem do dołu a od góry uderzasz w nie czujnikiem takim 3kg poprzez pręt stalowy żebrowany 10mm :) ucięty lekko pod kątem

daniel_87 23.03.2009 14:00

i mam rozumiec ze nalezy tluc w lozzysko, tak wlasnie probowalem zrobic dociolem pret i wyprofilowalem ale rant(lozysko jest na tyle malu) ze sie zeslisguje

7Greg 23.03.2009 14:27

Cytat:

Napisał daniel_87 (Post 50555)
i mam rozumiec ze nalezy tluc w lozzysko, tak wlasnie probowalem zrobic dociolem pret i wyprofilowalem ale rant(lozysko jest na tyle malu) ze sie zeslisguje

Tłucz, łożysko i tak do śmieci.
Najgorszy jest pierwszy moment kiedy jest mało miejsca. jak wybijesz 2-3mm to dalej już luzik.

Pamiętaj aby wybijać dookoła łożyska, a nie tylko w jednym miejscu :)

michoo 23.03.2009 14:35

U mnie wymiana również wyglądała na zasadzie ostrego równomiernego tłuczenia.
Nowe założone i śmigają jak ta lala.

Dzieju 23.03.2009 14:52

wybijałem przy użyciu dużego śrubokręta ostro ostrzonego,
tylko pamietaj żeby na około a nie tylko w jednym miejscu

daniel_87 23.03.2009 15:12

spoko juz mam wstarczajaco duzo instrukcji, myslalem ze moze jakies inne patenty jeszcze są.

no pany szkoda ze nikt nie napisal ze ta tuleje wewnatrz to mozna przesunac tak ze odslania sie calu wewnetrzny pierdcien lozyska i wtedy 2 uzerzenia i lozysko wyjete.

mie to sie wydawalo ze ta tuleja jest jakos osadzona a ona tylko porzez lozyska trzymana.

wasilczuk 24.03.2009 07:57

tak
Panowie tuleja jest tylko dystansem. po przesunięciu jej wybija się normalnie. inaczej sprawa wygląda jak łożysko sie rozsypie i w piaście zostanie tylko zewnetrzna bieżnia łożyska, a na ośce wewnętrzna. kulki i koszyczek potrafią się wysypać. dotyczy to szczególnie łożyska z tyłu od strony tarczy bo jest za małe na takie obciążenie. do wybijania mam taki specjalistyczny wybijak zrobiony ze sztycy amortyzatora samochodowego. stal dość twarda. trzeba go lekko zgiąć i zaostrzyć pod kątem. po wybiciu można w tym aluminiowym kołnierzu wyrezać okrągłym pilnikiem dwa dołki naprzeciw siebie aby w przyszłości było łatwiej.

Długi 07.04.2009 21:40

Ja miałem dokładnie taką sytuacje, łożysko rozsypało się w środku :( Z wyjęciem bieżni był pewien kłopot... Udało się dopiero odpowiednio wygiętym drutem średnicy około 13mm. Okazało się jednak że zmieliła się także tulejka dystansująca pomiędzy łożyskami ( nie wiem jak się ona fachowo nazywa) I tu mam pytanie: wiecie może gdzie można coś takiego kupić? Ewentualnie dorobić? Czy przy okazji tych napraw trzeba wymienić łożysko w zabieraku?

ramires 07.04.2009 21:45

Jak już wymieniasz to wymieniaj wszystkie 3 łożyska, nie ma sensu potem się babrać. Tuleje dystansowe od RD03 mam :) więc na priwa wal, jutro na Warszawe lece i TEŻ pod Otwock (Józefów dokładnie) to mogę Ci zabrać

Artuditu 08.04.2009 01:29

a podacie tego wymiary? tej tulejki? i czy w 03,04 i 07 jest taka sama?

Długi 10.04.2009 00:01

1 Załącznik(ów)
Ramires, jesteś wielki!! Ogromne dzięki!!


I tak jak objecałem podaje wymiary: długość: 112,8mm
promień zewnętrzny: 25,4mm promień wewnętrzny: 17,4 grubość ścianki wyszła 4mm czyli wszystko się zgadza :)

Dziwna akcja mi się zdarzyła!! Włożyłem nowe łożyska do koła (narazie 2 sztuki bo liczyłem że na takim patencie dojade do sklepu po trzecią z zabieraka) i przeżyłem szok!! Nowe łożysko rozsypało się po przejechaniu 20 km w pył... Mam pytanie: co mogłem zrobić źle? wyraźny objaw jaki zauważyłem w czasie jazdy to delkatne stuki w kole co jakiś czas....

Załącznik 4910


Składałem koło według tego schematu od rd07 i jedyne co mnie zastanowiło to część nr 30... Cóż to? Czyżby uszczelniacz? I powinien być pomiędzy 27 i 13

ramires 13.04.2009 13:45

1 Załącznik(ów)
Masz dla pewności większe od RD03.
Załącznik 4911

To, że Ci poleciało tak od razu może mieć związek z dziurą jaką masz w kole - to co mi pokazywałeś na zdjęciu, nie trzyma go, i wywala.

Sprawdz dokładnie sposób złożenia, bo łożyska ot tak nie padają.
Tuleje założyłeś? Sworzeń na łożysko od zabieraka?

Artuditu 13.04.2009 19:48

źle wbite lub źle wbijane łożysko, za krótka tuleja dystansowa, wadliwe łożysko:confused:. Tylko to mi do łba przychodzi. jak tuleja nie trzyma wymiaru to dokręcając koło za mocno ściska się łożysko i cześć.

buli 05.08.2010 17:23

Pytanko może ktoś mi podać jakie łożyska wchodzą łożyska na przednie oraz tylne koło?

AnubisXRV 05.08.2010 17:51

Łożyska i simmery:

http://faq.africatwin.com.pl/index.p...eksploatacyjne

BLOB 06.08.2010 19:47

Cytat:

Napisał buli (Post 126883)
Pytanko może ktoś mi podać jakie łożyska wchodzą łożyska na przednie oraz tylne koło?

Ps. jestem nowy, nie ma powitalni wiec nie mogłem się przywitać ;)


Jak się pofatygujesz do mnie to nawet znajdę komplet kupiłem i nie wszystkie miałem potrzebę zmieniać.
Se tyrnij do mnie i bedzie po temacie :)
Wczoraj twoją At widziałem na rajdzie Rzeszowskim czy tak ??

majki 06.08.2010 20:01

Ja bym wymienił wszystkie łożyska na raz, Blob. Szkoda rydzykować, żeby potem daleko od domu kombinować. U mnie łożyska z tyłu były ok (w zimie sprawdzałem, czyściłem , smarowałem, założyłem nowe simery), a po 8tyś się kulki wysypały. Koszt nie duży, a sumienie czyste na kilkadziesiąt tyś.

Do tego chce kupić jedno łożysko (to mniejsze co jest z przodu i przy tarczy z tyłu) i wozić na zapas, dżast in kejs. :)

BLOB 10.08.2010 10:03

Jacha że tak ale jak robisz motóra w nocy w przed dzień wyjazdu zmieniasz tylko co niezbędne, co się wysypało a reszta do plecaczka w razie "w".
Notabene najczęściej się jebią te w zębatce przynajmniej u mnie pewnie ze względu na siły działające oraz teren w jakim się poruszam no i moją nadgorliwość w muciu motonoga. Niby po każdym muciu smaruję jak wyschnie tulejkę oraz okolice.
Dodam tylko, że gumy zabieraka są jak nowe wszak przejechały pewnie ze 20 tysi max.

buli 13.08.2010 20:29

dzięki za link do powitalni http://africatwin.com.pl/images/smilies/wink.gif łożyska zmieniłem skorzystałem z naszej wikipedi http://africatwin.com.pl/images/smilies/biggrin.gif
BLOB podczas rajdu rzeszowskiego byłem w bieszczadach moja AT http://africatwin.com.pl/images/smilies/smile.gif
Z tego co mi wiadomo z moim bratem ostanio gadałeś na Łańcucie ;]
p.s.

sory ze dopiero odpowiadam... zawsze mało czasu

Aga szarmah 18.08.2010 09:19

Proszę o pomoc! Gdzie można zakupić łożyska do tylnego koła do rd07? Szukam w necie i nic nie mogę znaleść

majki 18.08.2010 09:27

Larsson http://www.larsson.pl/index.php?c=r&...w==&bid=104506 :)

Aga szarmah 18.08.2010 09:29

Dzięki wielkie za pomoc!

Babel 05.10.2010 22:24

Wczoraj wpadłem na pomysł czym wbijać łożysko (nie wiem czy gdzieś to było) - rozsypało mi się to pod zębatką tylnego koła .
Otóż wziąłem stare łożysko przeciąłem zewnętrzną bieżnię diaksem i wybiłem środkową bieżnie i kulki.
Tak przeciętą bieżnie lekko obszlifowałem po zewnątrz aby było łatwiej je wyjąć z piasty po dobiciu nowego łożyska.
I teraz wkładamy nowe łożysko i dobijamy je młotkiem przez tak zrobiony przyrząd (to chyba jednak za dużo powiedziane - przyrząd :D) - po dobiciu nowego łatwo jest go wyjąć z piasty.

KajetanXR 02.02.2011 18:12

Można zrobić taki wybijak z rurki miedzianej i śruby imbusowej, która ponacinana zakleszcza się w łożysku. Wtedy można śmiało walić :D

http://w274.wrzuta.pl/obraz/1vtTkKxKuOu/sciagacz

Kisiel 03.02.2011 08:49

Albo wybić stare łożysko metodą "na 4 kulki" :)
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=723&page=10

intr 09.02.2011 21:35

3 Załącznik(ów)
Polecam wykonanie sobie wybijaka rozprężnego o wymiarach dostosowanych do łożysk afryki. Zdaje się 6203, ten ze zdjęcia jest na moje 6302. Koszt to jakieś 50 zł w zakładzie ślusarskim. Wymiana idzie błyskawicznie, można to wozić ze sobą w trasy (małe) a łożysko jest wybijane idealnie prosto. Patenty ze śrubokrętami zawsze ukosują łożysko w gnieździe co nieuchronnie prowadzi do wybijania piasty.

Rzućcie okiem na foto, jest to MZ'towskie narzędzie specjalne do usuwania łożysk kół (dorobiłem wg rysunku technicznego). Śruba jest zderzakiem i ogranicznikiem a po wybiciu służy to wyciskania zablokowanego pobijaka z narzędzia. Na końcu pręta jest stożek, ten sam stożek jest w rozpieraku wytoczony wewnątrz.

Procedura wygląda następująco. Śrubą należy ustalić wejście pobijaka na ok 1 mm. Wkładamy rozpierak w łożysko, od drugiej strony wkładamy pobijak. Wystarczy jedno dobre uderzenie czujnikiem i łożysko wylatuje.

Rozpierak należy wytoczyć ze stali nadającej się do hartowania, następnie zahartować na 55 - 60 hrc. Warto wybić jedno łożysko jeszcze przed zahartowaniem. Na relatywnie miękkiej stali powstanie garb, który po zahartowaniu stanowi dodatkowy punkt oparcia.

Marcin-BB 30.04.2011 09:47

Cytat:

Napisał majki (Post 128290)

Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać:
Komplet łożysk i uszczelniaczy japońskich "Koyo" do afryki rd07 w hurtowni to 62 zł.!;) Normalna cena bez żadnych rabatów.

majki 30.04.2011 10:44

Kupowałem miesiąc temu polskie łożyska do tylnego koła. Wyszło mnie koło 35zł z uszczelniaczami. ;) Cena prosto z ulicy, bez rabatów (W-wa, ul. Jaktorowska). Za komplet Nachi bym zapłacił ok.50zeta (ale poprzednio miałem właśnie Nachi i zbyt długo nie pożyły). Teraz sprawdzimy "rodzimy" wyrób. ;)

LukaSS 01.05.2011 10:50

Cytat:

Napisał majki (Post 174828)
Za komplet Nachi bym zapłacił ok.50zeta (ale poprzednio miałem właśnie Nachi i zbyt długo nie pożyły). Teraz sprawdzimy "rodzimy" wyrób. ;)

Nie powinieneś narzekać na polskie łożyska. Lepsze są niż SKF, których jakość ostatnio spadła.

wd60 01.05.2011 13:00

Cytat:

Napisał intr (Post 158958)
Polecam wykonanie sobie wybijaka rozprężnego o wymiarach dostosowanych do łożysk afryki. Zdaje się 6203, ten ze zdjęcia jest na moje 6302. Koszt to jakieś 50 zł w zakładzie ślusarskim. Wymiana idzie błyskawicznie, można to wozić ze sobą w trasy (małe) a łożysko jest wybijane idealnie prosto. Patenty ze śrubokrętami zawsze ukosują łożysko w gnieździe co nieuchronnie prowadzi do wybijania piasty....

Czy mógłbyś wrzucić rysunek z wymiarami?

PAWCIO 13.11.2011 15:17

Poda ktoś rozmiar łożysk i uszczelniaczy do koła tylnego jak i do przedniego do rd07 bo nie moge nigdzie znalezć.

randal 76 13.11.2011 15:19

Cytat:

Napisał PAWCIO (Post 205697)
Poda ktoś rozmiar łożysk i uszczelniaczy do koła tylnego jak i do przedniego do rd07 bo nie moge nigdzie znalezć.

http://puff.africatwin.com.pl/download.html

majki 13.11.2011 20:05

Było już o łożyskach sporo.
Np tył: http://africatwin.com.pl/showthread....%BFyska&page=3 na przód są dwa 6203, tylko uszczelniacz pod ślimakiem jest nietypowy.

PAWCIO 15.11.2011 05:16

Jest coś nie tak albo u mnie w moto albo na tych stronach co żeście podali bo simer który wciska się pod zębatke ma inny rozmiar .Srednica jego u mnie jak i oznaczenie to 47,2 a nie jak podajecie 42,2 .Oświeci mnie ktoś gdzie leży błęd bo może mam rozwiercone gniazdo?

randal 76 15.11.2011 07:50

od strony zębatki wchodzi tulejka oski w ten simering

majki 15.11.2011 08:40

Tak, tak, Daniel tam poje.ał nie tylko rozmiary łożysk jak widać. :Sarcastic:
A więc:
łożyska tył: 6203, 6204, 6303
simmery: 25x40x7, 28x47,2x7
oring 62x2

47,2 nie kupisz w sklepie z łożyskami, tylko ASO lub zamiennikowy komplet np. w Larssonie. Ale można wkleić 47. ;)

fredi510 31.01.2015 23:12

panowie a jaki jest rozmiar lozysk i uszczelniaczy w przednim i tylnym kole RD07

Mixajlo 01.02.2015 00:27

Opłać składkę to se w afripedii poczytasz, ale najpierw zasuwaj do powitalni dygnąć ładnie kolankiem.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.