Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Hamulce, kola, opony (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=8)
-   -   dźiwnydźwięk (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=21314)

pióro 11.06.2014 16:29

dźiwnydźwięk
 
Proszę o poradę. Pojawił się nieprzyjemny dźwięk przy prędkości 40-50 i tak przed 90 km/h, zwłaszcza jak zwalniam. Wyje coś...? RDO7a, opony szosowe dunlop trial max. Opony napompowane, bieżnik ok, łańcuch naciągnięty i nasmarowany, około 1500 km wymieniona przednia zębatka. Może wydech się rozszczelnił (kiedyś tak miałem i rezonował mi przy 2500 obrotów, ale inny dźwięk), łożyska (koła po podniesieniu motoru nie mają wyboczeń), wymyślam już takie usterki, że ho ho. Dziękuję z góry za pomoc.

Maurosso 11.06.2014 16:43

Identyfikacja miejsca niemożliwa? Serducho/koło przód/koło tył? Na centralce postawiony i rozpędzony to pojawia się dźwięk? Ew. poprosić kogoś żeby jechał obok i wyczaił skąd to dobiega.

Nie wiem/nie znam się...ale chyba trochę mało informacji coby ktoś coś doradził.

sluza 11.06.2014 16:44

ten dźwięk (jaki dźwięk?) pojawia się przy określonej prędkości czy przy określonych obrotach? Raczej stawiałbym przy obrotach i szukał przy aluminiowych osłonach
A na jałowym jak wkręcisz na 4500-5000 obr sprawdzałeś?

Misza 11.06.2014 17:10

Buczy, stuka, wali, piszczy, dzwoni, nakurwia? :)

Pierwsze to dobrze obkopaj motor, razem z zaciskami - może wpadają w wibracje, zdarza się.

bass 11.06.2014 17:30

co to jest "nieprzyjemny dźwięk" ?? bo w mojej afrze np taki dźwięk się pojawia jak wylatuje z podwórka od teściowej, zawsze jakiś taki nieprzyjemny dźwięk do mnie dochodzi :D

weź komóre, włącz nagrywanie i się przejedź, to posłuchamy co tam u Ciebie dzwoni...

pióro 11.06.2014 18:42

...
 
Chłopy co Wam mogę powiedzieć. Po prostu wycie, tak jak zjeżdżasz z góry na rowerze bez pedałowania. Bez względu na asfalt, żwir, wciśniesz klamkę sprzęgła to samo. Obroty nie mają znaczenia, czy w jeździe czy na centralce i na biegu tego raczej nie słychać. Które koło , jeśli koło nie zgadnę. Przeglądam motór i patrzę nie ma dolnego ślizgacza, ale to nie ten dźwięk. W każdym razie zaczynam od zdobycia i zamontowania jego. A co więcej okaże się, może ślimak prędkościomierza, tylko ta prędkość wybiórcza mnie zastanawia. Miałem napisać tylko nie piszcie, żebym nie jeździł z taką prędkością czy coś takiego, ale jednak żartownisiów nie brak, ja Was zapamiętam ;). Dzięki za porady, jak coś Wam przyjdzie do głowy piszcie. Ja tez dokończę ten wątek

bass 11.06.2014 18:47

pytanie z kategorii głupich ale niekoniecznie :D - olej w silniku jest?? :D

maciej33 11.06.2014 18:55

Moze masz lancuch za mocno naciagniety

Miras Sc 11.06.2014 19:48

Jak Ci już braknie pomysłów to wal do Szparaga.

Dubel 11.06.2014 19:59

Obstawiam przednią oponę. Sprawdź czy jak wuje na prostej to jak wchodzisz w zakręt to też wyje.
Pozdro

Szycha 11.06.2014 23:18

Sprawdź łożysko wałka zdawczego. Kiedyś miałem podobne objawy.

maciej33 12.06.2014 06:26

zgas silnik na chwile podczas jazdy , i uslyszysz wiecej, kolega ma racje moze cos trzec

bicio 12.06.2014 07:57

Też obstawiam przednią oponę. Trailmaxów nie miałem nigdy, ale może być, że się trochę wyząbkowały i zaczęły wyć.

teddy-boy 13.06.2014 16:25

Ostatnio sam walczylem z dziwnym dzwiekiem w czasie jazdy, okazalo sie ze lancuch byl za bardzo naciagniety, w warsztacie poprawili i jak reka odjal. Sprawdz moze to

szymon25 13.06.2014 18:03

z ciekaości, ile zapłaciłeś za poluźnienie łancucha?

maziek 17.06.2014 15:11

Witam wszystkich.

Mam dokładnie ten sam problem, tylko, że zaczyna się od 50km/h poźniej przerwa i od 70 od nowa.. Nawet zaczęło się tak samo jak u autora, 1kkm po wymianie napędu..

Wymieniłem wszystkie łożyska w kołach, ślimak prędkościomierza.. i bez zmian, wyje aż przykro jeździć na czymś takim.

Wałek zdawczy nie ma luzów, ale jeśli to te łożysko to chyba się wzruszę..

Szycha, dobry człowieku, powiedz coś więcej, jakie miałeś dokładnie objawy, ile z tym jeździłeś, co zrobiłeś itd. Fenks.

pióro 17.06.2014 20:00

a
 
nawiązując do innych postów : olej jest wszystko działa, a nie działa. Byłem u moich serwisantów (robię u nich motor od 2008 i wiem, że są dobrzy). Zagwozdka, a wymienić wszystko to trochę za drogo i efekt nie znany. Mam to nie wiem ze 2 tygodnie, przynajmniej tak zauważyłem. Póki co i tak muszę założyć ślizgacz. Może linkę wypiąć, a może napęd zmienię lub opony, ale to jak się styrają. Może rzeczywiście wymiana tej zębatki zaszkodziła, nie mam wycieku na uszczelniaczu wałka, więc może i środek jest ok. Za dużo może. Trochę mnie kolega zasmucił, że jeździ z tym dwa lata. Myślałem, że jak coś to się szybciej coś tak zepsuje że 100% będzie wiadomo, a tak co tylko tyle że Afryka niezniszczalną jest:) Dzięki za pomoc mam nadzieję że wyjaśni się to prędzej niż później

Szycha 18.06.2014 00:23

Najpierw standardowe spokojnie ruszanie spod świateł to jeszcze jest spokój. W momencie kiedy dosyć energicznie nabierał prędkości, przygotowując się do wbicia dwójki zaczynało się coś "przycierać", szumieć. Od jakichś właśnie siedmiu dych już tego nie słychać - wszystkie inne dźwięki zagłuszają, czy to powietrze, opony, itp. U mnie to już sieka była, złapałem za wałek a on luźny. Szczęście jedyne, że nic do silnika nie wpadło, chociaż trochę opiłków i tak ze środka powyciągałem. Ogólnie łożysko pada jak ktoś jeździ na za mocno naciągniętym łańcuchu. Ludzie naciągają łańcuch, a potem wsiadają no motocykl i nie ogarniają, że łańcuch jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności jest sztywny jak pręt. U mnie to było niedługo po zakupie. Całkiem fajną afrę kupiłem, tak później myślałem, że gościu sprzedał, bo coś mu tam nie tak słychać było pewnie i się przestraszył. Wymiana łożyska to oczywiście rozpołowienie silnika. Jest rant, na którym to łożysko się opiera. Nie da rady wyciągnąć go od zewnątrz. Z tego co pamiętam, to niestandardowe łożysko było. Przed włożeniem go w karter proponuję wrzucić łożysko dzień wcześniej do zamrażarki. Poważnie - ręką go włożyłem. W Hondzie zamawiałem. Nie wiem jak jest w RD03.
Pozdrowionka.

maziek 19.06.2014 10:09

Pióro jakiej firmy zębatkę zakładałeś? Nie naciągnąłeś za mocno łańcucha po zmianie?

Gawień 19.06.2014 11:11

Warto podjechać do fachowca-w Warszawie mamy Szparaga który na Afryce zjadł zęby. Jaka szkoda że go nie było w Wawie jak mi się Afra zacierała. "zaufany" Warszawski serwis wymienił wtedy w zacierającym sie silniku , rozrząd, kosz sprzęgłowy oleje filtry za 1800 zł jak dobrze pamiętam po czym po przejechaniu 1000km pękł korbowód;)

pióro 24.06.2014 10:10

,
 
Zębatka nie wiem jakiej firmy, muszę się zapytać. Byłem u Hubcia z Motogum oglądał opony, nic po nich nie widać, Szparag grzecznościowo się przejechał (bo wtedy nie do niego przyjechałem), obstawia napęd lub opony, no ale to trzeba wstawić do serwisu. Na razie jeżdżę i czekam na ślizgacz. dziękuję dotychczasową za pomoc

pióro 27.06.2014 22:26

ślizgacz jest, dzwięki trochę scichły ale nadal występują

maziek 25.07.2014 19:28

Pióro i co, doszedłeś do źródła tego problemu?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.