![]() |
Garminy na moto
Chodzi mi po głowie zakup nawigacji garmina z serii zumo 660, 390, a także montanę biorę pod uwagę. Niby się naczytałem, ale decyzję podjąć ciężko. Liczę na waszą pomoc i porady co do zakupu. Interesuje mnie nawigacja, którą w razie potrzeby pojadę do miasta i znajdę szybko adres, a także siądę przy kompie i zrobię sobie trasę off, wrzucę do urządzenia i pojadę jak po sznurku.
|
Podłączam się pod pytanie bo również jestem na kupnie Zumo 400, 500, 550, 210, 220... :-)
|
Znalazłem takie porównanie:
http://www.gpscity.com/compare/zumo390lm&zumo660lm Może, ktoś z was użytkuje te urządzenia i może coś więcej powiedzieć ? Jest też taki test w sieci, ale nie bardzo rozumiem, o co chodzi z tym, że poprowadzi przez bezdroża ? http://www.benchmark.pl/aktualnosci/...ooth-cena.html |
miałem zumo 550 teraz mam 660 w razie pytań dzwon
|
Pałeł wysłałem priv
|
Też.miałem ten dylemat i finalnie kupiłem Montanę 600
|
:Thumbs_Up:
Jak zamocowałeś go do moto? |
touratechem :) Jak chcesz to wieczorem zrobię słit focię.
|
No to cyknij fote i napisz coś od siebie :)
|
Cytat:
Dziwne.... http://africatwin.com.pl/showpost.ph...&postcount=307 |
Niestety jesteś w błędzie. Lark nadal działa i jeździ u szwagra na trampku.
|
550 miałem dlugo 3 razy sie zepsula albo 4 za każdym razem dostawałem nowe urządzenie od garmina.
Prawdopodobnie padala bateria efekt nie działa i tyle. Po ostatniej awari dostalem 660 Różnice ciup większą z głośnikiem . Bez przycisków z boku . Ze zmienionyn trochę oprogramowaniem ogólnie fajne choc 550 wydawała sie bardziej pancerna i jakby bardziej do offrodu. |
Pałeł, a powiedz mi jeszcze, czy na zumo można wgrać trasy zrobione na kompie i czy ma opcję prowadzenia po bezdrożach ?
|
Garminy na moto
Wybrałem montanę, bo jak się moto rozkraczy albo coś urwę to mogę gpsa wziąć w łapę i szukać cywilizacji z buta. Pozatym obsługuje mapy topograficzne i birds eye, w mieście jeździ na street navigatorze, dobrze wszystko widać w słońcu (dużo lepiej niż lark) i jest wodo- kurzo- i wstrząso- odporne. Przyciski na ekranie są wielkie a menu proste i intuicyjne.. Wcześniej miałem larka i tomtoma, i w końcu kupiłem coś co działa jak należy.. W maju sprawdzę jak się sprawdza na pustyni.
Tak to wygląda po zamontowaniu: http://img.tapatalk.com/d/14/04/04/3yjanabe.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/04/04/vu2ugudu.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/04/04/6anumagy.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/04/04/9u6y5era.jpg |
Na strzale nawiguje każdy gps :)
Trasy robie po swojemu jako webpointy dziala wtedy nawet bez map garmin pokazuje pazury dopiero jak pracujesz na nim z poziomu kompa mapsour czy jakos tak sie soft nazywa mam tony śladów skladalem z tego trasy offowe dlambie bomba ale ktos inny powie dupa :) |
Pałeł, a masz może foty, jak to na kierownicy wygląda ?
|
Generalnie na Twoje wymagania widzę tylko jedną dobrą opcję - Montana 600. Jako alternatywę, mniejszą ale pełniącą też funkcję dobrego ręczniaka - Oregon 600. Jak chcesz taniej to Oregon 450. Montana i Oregon 600 mają bardzo dobre ekrany jeśli chodzi o widoczność w słońcu, nieporównywalne z larkami itp.
Seria zumo jest OK, ale ma szereg ograniczeń (nie znam 390, ta ponoć ma sporo opcji). To bardzo dobra nawi ale na drogi, choćby najmarniejsze ale drogi :Thumbs_Up: Z Montany 600 byłem zadowolony na moto, gdyby nie wyższa konieczność z pewnością bym jej nie sprzedał (potrzebowałem jednego urządzenia też na górskie szlaki i tu montana kulała z uwagi na rozmiary..). Do montany jest mocowanie garminowskie z zasilaniem - wbrew podejrzeniom jest bardzo solidne. Teraz można tanio kupić (600-800zł) Oregona 450, to dobry kompromis, obecnie takiego używam. Jedyne co by się w nim przydało to np. asystent pasa ruchu, może ciut lepszy ekran. Pozdrawiam zimny |
Nie mam fotek jakoś.
A ci sobie przypomniałem w zumo 660 masz gniazda na mikrofon i sluchawki bezposrednio w urzadzeniu w zumo550 byly dopiero w uchwycie. Sam uchwyt jest przeprojektowany i wydaje mi się ze jest lepiej w nowszej wersji. w 660 jest asystent pasa ruchu tzn mi sie to wydaje ze to to :) no i sam uchwyt motocyklowy jest lepszy tzn masz na kablach wyprowadzone zasilanie port USB gniazdo sluchawek i gniazdo mikrofonu |
zumo 550 bez problemu daje radę w terenie- tak jak juz wczesniej Pałeł- mapsource pozwala na wszelkie kombinacje w domu przy kompie- później realizujesz trasę w realu , prócz tego opcja "bezdroża" spokojnie radzi sobie w terenie...dla mnie jedyna niedogodność, to czasem słaba widoczność w słońcu..ale na to wszystkie gepsy zdaje się "chorują"- chociaż tomtom ma jakąś lekką przysłonę/daszek
pzdr |
a CSX, ST, STC?
Takie ręczniaki, jak telefon. |
Jarek, na widoczność w słońcu nie chorują właśnie turystyczne odbiorniki typu montana. Mają inny typ ekranu który jest czytelny w pełnym oświetleniu a bez podświetlenia.
Poza tym np. zumo 550 można teraz znaleźć w dobrej cenie a to solidny sprzęt :Thumbs_Up: |
Najbardziej jestem zdecydowany na montanę, chociaż zerkam też na zumo ;) Kuba ja Garmina 60 miałem w ręku i na próbę. To jest sprzęt nie dla mnie po prostu.
|
Na motocyklu mam Zumo obecnie 660 ale 550 po wymianie własnoręcznie digitazera też działa , a w zestawie CN z dożywotnią aktualizacją . Po chwilowej fascynacji Montaną dalej uważam że tylko Zumo . W tej chwili ostrzę sobie zęby na najnowsze dziecko czyli 590 lm , jeszcze jedno każda z nawigacji używała tylko firmowego uchwytu , żadnych TT
|
Powiedz dlaczego wg Ciebie Zumo lepsze od Montany?
|
Nie napisałem że lepsze . Po prostu bardziej odpowiednie do moich potrzeb . Montana jako kombajn jest fajna ale na razie nie pływam , a to oznacza nie potrzebuję Bluecharta , jego obsługi. Oba Zumo miałem z uchwytami do auta i motocykla i obydwa w cenie miały licencję na mapy . Montana też czasem jest z mapą ale w wersji topo. Do chodzenia jakby co to mam astro 220, która jest 60 z funkcją psią . Teraz oczekuję że ta nowa propozycja zbliżona będzie bardziej w odporności do 550 a w obsłudze do 660 . Mój znajomy w RT używał serii Nuvi , nawet niespecjalnie zabezpieczonej przed wilgocią i też był zadowolony
Wysłane z mojego XT1032 |
Cytat:
|
Garmin GPS z seri 60xx (C, CSX itp) ma jedną podstawową wadę. Jest koszmarnie powolny. Próba nawigacji po droagach w terenie mocno zurbanizowanym kończy się klęską w przypadku zjechania z trasy i jej ponownego wyznaczania. Seria 62 już jest od tego wolna. Choć też nie jest demonem prędkości.
|
Tak, ale 60xx to już troszeczkę przeżytek... Może lepiej porównać Montanę do 62s, oprogramowanie jet analogiczne,
pozostaje tylko decyzja, czy obsluga przyciskami, czy ekranem dotykowym. Warto zorientować się jeszcze ile ,,tracków'' obsługuje ZUMO, starsze wersje mogły mieć tylko jeden. W serii 62, Oregon, Montana jest spory zapas pamięci na dużo-dużo tracków.... EDIT: i jeszcze więcej-więcej waypointów. |
Gdybym miał wybierać Garmina, to tylko 62-64. Wszystko inne coraz bardziej zaczyna przypominać smartfony, które są zresztą bardziej uniwersalne i zapewne niebawem zastąpią wszelkie nawigacje z wyjątkiem takich typowo outdoorowych jak GPSMAP 60/62/64.
|
A czy używałeś/jeździłeś z np. Oregonem, Montaną, lub nowym Etrexem?
Seria 6x jest fajna ale też ma swoje wady. To bardziej kwestia tego czy ktoś woli guziki czy dotyk. Dla mnie optimum byłoby coś z guzikami i ekranem 3-3,5 cala. |
Ja po niespełna 3 sezonach z 62S z ciekawości przesiadłem się właśnie na Montanę.
Myślę, że już za miesiąc będę mógł coś powiedzieć o samych odczuciach z użytkowania bo o niezawodności to pogadamy za rok czy dwa. Na razie nie mam czasu nawet mocowania do motocykla przytwierdzić a co mowa o ruszeniu zabawki... a wioząc ją do domu myślałem, że pójdę z nią do łózka ;) |
Cytat:
|
A co powiecie o eTrex Legend hcx?? Używał ktoś??
Pozdro |
Uzywalem eTrex Vista Hcx i aktualnie uzywam eTrex 30. Wszystkie eTrexy maja wspolna wade - to malenstwa (wyswietlacz bodajze 2.2"). Do nawigacji drogowej sredno sie to nadaje, ale do offu jak dla mnie w zupelnosci wystarcza. No i nie musze podlaczac zadnej ladowarki bo baterie starczaja na 24 h :)
|
Takie pytanie blondynki...
Były sobie 3 nawigacje Garmin 60C* [dokładnych oznaczeń nie pamiętam], do których wgrywano ślady -te same, kilka odcinków. Dlaczego tylko jedna potrafiła wyświetlać wszystkie kawałki/wszystkie ślady naraz? W pozostałych dwóch trzeba było w menu wybierać ślady, co IMO było nieco bez sensu. Pytanie brzmi - czy za taki stan rzeczy odpowiada: - model urządzenia? - wgrany software [ale on był teoretycznie taki sam]? - czy może trzeba było w menu przestawić cosik [te nawi, które nie wyświetlały nie były moje, więc nie miałam szans w nich pogrzebać]. Po prostu chcę sobie kupić Garmina 60... i chciałabym, aby nie miała problemów z wyświetlaniem wszystkich tracków naraz. |
Gosia, dozbieraj kilka stówek i kup 62s. 60 jest dość powolna, szlag cie trafi przy obsłudze. Ewentualnie 78s (to samo co 62s, tylko w innej obudowie). Dakota 20 i etrex 20 też nie są głupim wyborem.
|
dzięki uprzejmości Naczelnego miałam okazję potestować 60Cx [czy cuś] - i dla mnie jest wystarczająco szybka :) Tzn nie widzę potrzeby dopłacania ponad 2x tyle do 62. Szczególnie, że wg uzytkowników ten nowszy działa krócej na 1 komplecie baterii :/
Dlatego pytam o tą jedną rzecz ;) |
Za cenę uzywanej 60 masz nową dakotę 10 :Thumbs_Up:
|
To RÓWNIEŻ nie jest odpowiedź na moje jedno, proste pytanie!
:P [przyglądne się dakocie też, na wszelki wypadek ;) ]. Edit - obczaiłam. Dakota nie ma przycisków. |
Niby masz racje ale do Dakoty nie wrzucisz karty pamięci z mapami.
|
Dakota ma 850MB pamięci wewn.
W ciągu jednego sezonu ciężko być w tylu miejsach na świecie by mapy zajęły wiecej niż te 850Mb a mapy raz na rok się powiedzmy aktualizuje :Thumbs_Up: |
Cytat:
Wybrałbym w tej samej cenie urządzenie nowe, szybsze i 3 letnią gwarancją :Thumbs_Up: |
Przychylam się do opinii specjalisty - nowe to nowe. ;) A nowe etrexy mają przyciski.
|
Rambo napisz coś więcej ;)
Montana, Oregon, Zumo? |
Jak mamy do 500zl to Dakota 10 z uchwytem garminowskim na kierownice.
Poniżej tysiąca polecę 62 z tym samym uchwytem i jeszcze starczy na mapę Polski TOPO 2014. Nie mniej 62 ma ten samej wielkości ekran co dakota, tylko dakota ma dotykowy a 62 ma przyciski. Do 1500zł to najnowszy model garmina, oregon 600 + uchwyt + Mapa Polski TOPO 2014. Do 2000zł mamy fajne zumo 390 już w pakiecie ze wszystkimi mapami i uchwytami do auta i moto oraz Montanę 600/650 Te ostatnie mają największy ekran ze wszystkich. Można je montować zamiast tripmastera w AT np. |
Cytat:
- niektóre modele mają ograniczony slad do np. 500 trackpointów (nie mylić z waypointami), większe tracki są dzielone, albo i nie. - ślady mogły być zapisywane w kilku tracksegments - można widzieć taki track jak jeden albo jako kilka. - niektóre z tych urządzeń mogły miec już zapchaną pamięć (choć nie wiem jakie ograniczenie ilości tracków ma 60-ka). - któryś z nagranych tracków mógł być przepuszczony przez dowolny program na PC albo w Web - zmienia to postać pliku .GPX, a więc jego odczyt na nawi. - lokalne ustawienia poszczególnych wersji i egzemplarzy 60-ek (to tylko przypuszczenie, nie znam prawie wcale tego modelu). Nowsze 62-ki mają już dużo bardziej pojemną pamięć na tracki, trackpointy, waypointy, itp. Zwróć też uwage, kiedy były wypuszczone ostatnie 60-ki - najmłodsza z nich ma ok 3-ch lat. Zgodnie z dzisiejszymi standardami, taka elektronika jest już bardzo stara, nawet jeśli to klasa Garmina; ryzyko awaryjności po gwarancji bardzo wzrasta. Do przemyślenia. |
Dzięki Rambo! :)
|
Za tydzień napisze Wam o etrexie 20 :D
|
Czekamy ;)
|
Hej
Poszukuje PC interface NMEA-0183, Serial RS-232. do Garmin gps V Ten model gps jest juz dosc stary lecz ma kilka pasujacych mi zalet. Zasilany czterema bateriami AA 1.5 v. Nie przewidziano ladowarki lub ja nie znalazlem Chce zmodyfikowac lub zaadaptowac do ladowarki. Jesli ktos ma, odkupie, barter itp. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.