![]() |
Olejarka łańcucha
panowie, jak uważacie lepiej kupić olejarkę:
a) grawitacyjną z elektrozaworem http://www.motooiler.pl/ b) z pompką olejową i mieć w poważaniu grawitację ? http://www.motosompolno.cba.pl/smarbike.html siła i honor! |
Najlepiej nie kupować ;)
Jeśli na On to jeszcze jak cię mogę, każda będzie dobra. Jeśli na Off to smarowidło w spreju, tylko dobre, takie które wysycha i tworzy powłokę. Mam osobiście olejarkę w czwórce, ale jej nie używam. Kupiłem ją razem z motocyklem. Siła i honor? |
poczekam na dalsze oponie
|
Podpisuję się. Lepiej dbać o czystość łańcucha. Ja praktycznie nie smaruję.
|
Mirek dobrze pisze, w off olej + piach to ładny papier ścierny. Ja tam polecam olejarke scotta + hipol :D
|
Motooilera używam już kilka lat i jestem bardzo zadowolony. Wjeżdżając w piachy po prostu się go wyłącza, po wyjechaniu odkręcam na maksa i łańcuch czysty. Jeśli myślisz o dalszych wyjazdach to jak najbardziej kupuj. Jeśli tylko wkoło komina i off to nie kupuj :)
|
Cytat:
|
Gumbas, rozwiń temat zanim Marulin się odezwie, co z tym motooilerem??
|
kuopuj motoilera. Robiłem sam takie olejarki jak jeszcze motooilera nie było i w dwóch motocyklach jakie miałem spisywały sie wismienicie. a litr oleju za 12 pln z agromy wystarczy ci na cały sezon :D zapomniałem ze mam naped na łańcuch.
|
Polecam motooilera! - Jeżdżę zarówno ON jak i OFF - łańcuch już ponad 30k km i cały czas na 25 ząbku regulacji.
|
A jak z czystością koła ?
|
To zalezy jak sie ustawi olejarke - ja jak chce przeczyscic lancuch rozkrecam ja na maxa i wtedybfelga troche dostaje - jak za pomne skrecic to potem trzeba wyczyscic. Ale Afra to nie BMW wiec troche brudu nie zaszkodzi ;)
A tak na serio to jak sie dobrze ustawi olejarke to lancuch jest naoliwiony i felga czysta. |
Dokładnie, jak jest dobrze ustawione to koło czyste.
|
A kufry? :)
Niestety właściwości oleju zmieniają się drastycznie wraz ze zmianą temperatury. Jak wyjeżdżasz rano, może być koło zera a w południe 20 i całe ustawianie szlag trafia. |
W trampku miałem olejarkę i wkurzały mnie ciapki oleju na feldze, potem na motocyklu, na spodniach, na kufrze... ale fakt łańcuch miałem zawsze czysty.
Co prawda moja olejarka była samoróbką , miała zawór sterowny elektroniką, ale w żaden sposób nie potrafiłem jej tak ustawić aby nie chlapało olejem. Może te "kupne" są lepsze, ale ja chyba jednak zostanę przy smarach w spraju. |
Polecam krajową produkcję. Czysto na feldze, łańcuszek nasmarowany jak trzeba. Zapomniałem że on jest :P
|
@Lepi
Motooiler ma regulację i jednym ruchem zmieniasz ustawienie. Trochę to trwa zanim się człowiek nauczy ustawiać jak należy, ale później to jest po prostu odruch. |
hej, ale pytanie nie brzmi czy kupić, tylko jaką. z zaworem elektrycznym czy z pompką olejową :-) używa ktoś tej na pompce olejowej? jakieś opinie na jej temat bym potrzebował, gdyż argumenty na stronie kolesia, który je robi przemawiają na jej korzyść względem motooilera.
|
Z tych dwóch nie używałem żadnej. Czytałem za to dużo o zagranicznych rozwiązaniach. Ja nie kupiłbym wcale ale jakbym musiał, to wybrał bym wersję z pompką. Nie trzeba regulować z powodu zmiany temperatury. A olej nagrzewa się nie tylko od temp powietrza ale także motocykla.
|
Ja nie mam problemow ze zmianami temperatur. Produkt Matiasa wg mnie dziala dobrze. Jedyny problem to po zmianie dyszy (niestety z mnjejszym otworem) czasem mi sie ona zatyka. A oryginalnych rurek jak i dysz nie sposob dostac od Matiasa :/
|
ważna wiadomość, dostęp do części zamiennych też jest istotny...
|
W takim razie lepiej wybrać firmę istniejącą jakiś czas na rynku.
|
Rurki i dysze które używa Matias znajdziecie w sklepie modelarskim
http://www.model-fan.com.pl/index.ph...we-i-akcesoria http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=1_52_53 |
A gdzie można taką pompkę dostać? Używa jej m.in. Motooiler i Smarbike.
|
Z tego co ja się orientuję, to w produkcie Matjasa jest zawór, taki jak w instalacjach LPG (kosztuje grosze) i olejarka działa grawitacyjnie. Zawór otwiera to olej leci.
|
OK, ja mam olejare z elektrozaworkiem ale ciężko to regulować dlatego chciałbym spróbować zastąpić zawór pompką. Tylko nigdzie nie mogę takiej namierzyć.
|
Ja miałem tylko scottoilera (też grawitacyjna) i też miałem problemy. A pompki tak łatwo nie znajdziesz :)
|
Cytat:
Dysza miala za maly otwor - wiekszych nie bylo (teraz nie pamietam dokladnie jakie to byly wymiary) a przewod silikonowy za to mial za duzy otwor i sie latwo zapowietrzal. Dostepnosc czesci jest - ale aby cos zalatwic od Matjasa to juz inna sprawa... - to jest jedyny minus Motooilera. |
Odradzam kontakt z "producentem" olejarki Smarbike. Nie chciałbym znaleźć się w sytuacji klienta z problemem.
|
z takimi problemami to poszukaj uzywanego scota i zapomnij o temacie . koszt uzywki ok 150 200 pln
|
pompke oleju znajdziesz na allegro szukaj pompki oleju do 2t koszt 30-50pln i masz w d... grawitacje ;)
|
Fakt, można to na allegro szybko i bez problemu znaleźć
|
Witam,
Dostałem w spadku olejarka Motooiler ale coś nie fafa tak jak powinno być.Po podłączeniu do zasilania pompuje non stop i obie diody się świecą.Elektrozawoór się grzeje Ktoś pomoże, podpowie co ja boli ? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.