![]() |
Reanimacja gaźnika w "dobrym stanie"
4 Załącznik(ów)
yo!
dostalem na serwis gazniki z rd04 - oto co w nich znalazlem... jedna z membran byla do korpusu 'wkejona' na silikonie, ktory przy okazji wszystko zababral - zatkal miedzy innymi dysze air-cut - druga byla WKLEJONA - juz bez cudzyslowu - jakims cyjanopanem. przy okazji cyjanopan zniszczyl membrane - powstalo 2-3mm pekniecie. wyjac sie jej bez dodatkowych uszkodzen niestety nie dalo. ciag dalszy nastapi bo siedze i zastanawiam sie jak dalej sprawe ugryzc... |
Che che, kwiatuszki :), też często takie się nam trafiają.
Czerwony silikon rally :). Pozdr. |
jak to kiedyś dawno temu przy weteranach jak z Polski wyjeżdżały na potęgę powiedział stary niemiec " wiesz u was wódka za droga a silikon za tani ", nic nie traci na wartości
|
1 Załącznik(ów)
no jest problem ;( bo poza tym kilka innych rzeczy jest w tych gaznikach popieprzone...
silikon jest do usuniecia ale polaczenie guma/cyjanopan nic dobrego nie wrozy... na fotce 'śrubka polska'... |
nie zapominajcie o cudownym srodku uszczelniajacym z poprzedniej epoki - hermetyk :D
|
Membrany na kleju to mi się jeszcze nie trafiły ale takie śrubki to na porządku dziennym.
|
tak zwana ciastolina:D i Poczciwy polski młot i przecinak :D
|
Szynszyl bo nie widziałeś jak się w Szwecji i USA auta maluje :vis:
|
4 Załącznik(ów)
wszystko wiem Blobie - zwroc jednak uwage, ze ktos poprzerabial - przetoczyl oryginalne 'slidery' i dolozyl ( rowniez wkleil) aluminiowy pierscien, ktory jest nie do ruszenia. nie wiem jak membrany od Puntka sie z tym uloza - zostaly zaprojektowane i wykonane pod oryginalna blaszana wytloczke. w miejsce ktore pozostalo teraz nie wcisne membrany od Puntka - a jezeli usune dolny pierscien moga byc klopoty z przyklejeniem. moglbym cos powiedziec gdybym mial takie membrany na przymiarke - a nie mam.
do tego oba zawory air-cut sa dziurawe, przepustnica ma lekkie luzy i jeden z pilotow jest uszkodzony... trzeba usiasc i policzyc czy nie lepiej szukac oryginalnych uzywek... |
Moim skromnym zdaniem to te gaźniki nadają się do utylizacji, rzeźba będzie nie opłacalna, a i efekty mogą być marne, a nakład pracy spory.
Pozdr. |
tez tak sadze. rzezba zmienila mase sliderow - widac, ze ktos mial z tym problem, bo sprezyny dociskajace sa podciete a pod iglice podlozona jest nadprogramowa podkladka.
problem polega tylko na tym, ze znalezienie gaznikow z RD04 w dobrym stanie jest dosc trudne - jestem na etapie porownywania gaznikow RD04 i NTV650 - membrany maja te same, zawory air-cut maja te same - zostaje pytanie czy slidery sa te same. beda mlodsze i tansze niz z AT. |
musze wziasc do reki gazniki z NTV - na 99% slidery beda pasowac - membrany sa te same - air cut rowniez. z tego co widze w sieci to slidery roznia sie jedynie iloscia dziurek w dnie - rd04 ma dwie dziurki - ntv trzy. nie jest to jakis duzy problem. beda z tego dzieci ;) gdybys mogl wziasc w piatek na pokaz Rudej i Kowala jedna z membran od Puntka bylbym bardzo wdzieczny ;) jeszcze Ci o tym przypomne sms-em.
|
2 Załącznik(ów)
ciag dalszy zmagan.
kupilem gazniki z NTV650 Deauville z 1998 - w RD04 i w NTV650 montowane sa te same gazniki KEIHIN 36.5 CV elementy gumowe jakich potrzebowalem tj. membrany, air-cut i oringi pilotow okazaly sie byc w bdb stanie - zero dziur i pelna elastycznosc. slider jak i membrana pasuja do korpusu z RD04 - roznica polega na ilosci i wielkosci otworow w dnie slidera. w RD04 sa to 2 otwory kazdy o srednicy 3mm. w NTV otwory sa 4 - kazdy o srednicy 2,3mm. sumujac daje nam to pole powierzchni dla RD04 14,3mm2 a dla NTV 16,6mm2. daje nam to 15% roznicy - licze, ze nie wplynie to znacznie na prace silnika, ktory bedzie mial nieco bogatsza mieszanke od polowy srednich i na wysokich. masy sliderow z RD04 i z NTV sa takie same: 28g NTV ma inne niz RD04 sprezyny dociskajace slider - do tego dwie rozne. rozne od RD04 sa tez iglice i dysze. odsylam gaziory do wlasciciela i czekam na relacje z odpalenia. pzdr. p.s. administratora prosze o zmiane nazwy postu na jakis zwiazany z tematem - moze komus w przyszlosci ulatwi to szukanie |
Ja myślę że te 15% to raczej może wpłynąć minimalnie na szybkość otwarcia slidera, czyli szybsza reakcja na gaz
|
to rowniez - ale przy danym podcinieniu w dolocie slider bedzie minimalnie wyzej ( ulamek milimetra), wiec bedzie podawane nieznacznie wiecej paliwa z ukladu dyszy glownej. sadze, ze roznica bedzie 'kosmetyczna' - porownywalna do efektu jaki daje przestawienie zapinki na iglicy w gaznikach, ktore daja taka mozliwosc np. Mikuni BST.
|
Ja w RD03 mam gaźniki od Trapa 650, wymieniłem tylko dysze główne na Afrykańskie. Lata na nich jak należy, chociaż airbox trochę przerobiłem, ale myślę, że na oryginalnym też powinna chodzić.
|
no i mamy final sprawy. cytujac maila od kolegi, ktory juz gaznik zamontowal i oblatal:
motor chodzi bardzo dynamicznie, ciagnie od niskich obrotow i ladnie sie wkreca... wniosek z tego taki, ze slidery z NTV daja rade i wg mnie sa rozsadna alternatywa przy wymianie uszkodzonych membran w RD04 NTV650 Deauville bylo produkowane do 2004 wiec swiezego materialu jest sporo ;) |
lubie takie temaciki. raczej w ksiazkach takie cos sie nie wyczyta :-)
|
Czyli można spokojnie kupić membrane z NTV650 Deauville i pasuje na africe?
|
Potwierdzam, slidery pasują idealnie, przekłada się tylko iglice. silnik wkręca się gładko. dorwałem całe gaźniki z rozbiórki NTV650 '98...
|
Szynszylu a jaka jest alternatywa dla gaźników z TA600 PD06? Moje są w dobrym stanie, ale ktoś czyścił dysze ssania drutem i trochę je rozkalibrował. Spece mi powiedzieli, że tego się nie da wymienić, bo są wprasowywane w korpus gaźnika. Kupienie gaźników do TA w stanie bdb to utopia- na allegro same złomy. W zasadzie to nie ma tragedii, bo motocykl jeździ i pali normalnie. Problemem jest rozruch zimnego silnika- na ssaniu go zalewa, a bez ssania zapala, ale trzeba trzymać odkręconą manetę dopóki się ciut nie zagrzeje.
|
trudno powiedziec bo producenci nie podaja rozmiaru dysz powietrznych i paliwowych zamontowanych na stale w korpusach. mozna znalezc informacje o dyszach paliwowych, iglicy i nastawach skladu na wolnych a o tym o czym napisalem wyzej niestety nie. wiec wg mnie jednoznacznie trudno na to pytanie odpowiedziec. korpusy 'fizycznie' moga pasowac z innych motocykli ale czy beda identycznie skonfigurowane nie wiadomo.
|
Jesli cos jest wprasowane do z duzym prawdopodobienstwem moznato wyprasowac .
|
kolejny gaznik z RD04 dostal w szynszyll garaz membrany z ntv z 2000 roku. wszystko gra i buczy :)
|
A niech będzie tutaj. Nie będę tworzył nowego wątku.
Czy gaźniki od RD03 pasować będą do RD04? Ewentuualnie co je różni? |
|
Padła mi membrana w RD07A. Czy jestem skazany na oryginał za 700zł. Czy są dostępne zamienniki lub z czegoś innego pasują?
Dzięki. |
podbrobek jako takich nie spotkalem i nie wiem czy ten element jest w jakis sposob rozbieralny. kilka razy robilem gazniki z XX1100 i tam te suwaczki wygladaja bardzo podobnie. trzeba pomierzyc i sprawdzic czy poza roznica w jednym otworze na dnie nie sa to te same suwaki:
https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-a.../#.WWyvFoTyhrQ https://www.cmsnl.com/honda-cbr1100x.../#.WWyvsYTyhrR numery OEM sa bardzo zblizone i wiele czesci z tych gaznikow jest wspolna tu macie liste motocykli ktore maja taki sam rozmiar dekla gornego jak XRV RD07 wiec srednica membrany musi byc taka sama jak z innymi parametrami suwaka trudno powiedziec ale mysle ze te modele z wieksza pojemnoscia moga miec suwak o tych samych wymiarach - roznic moga sie otworami na dni co znaczaco nie wplywa na prace - zawsze mozna je zaslepic badz wywiercic gdy potrzeba https://www.bike-parts-honda.com/mic...che1=reference suwmiarka w dlon i rozrysuj wymiary elementu, zeby mozna bylo porownac - gaznikow od cbr jest sporo na rynku ten element tez jest wspolny: https://images.cmsnl.com/img/product...71-01_7338.jpg co zwieksza szanse na powodzenie. zamek/zatrzask iglicy rowniez. patrz ile dobra za 150pln: http://allegro.pl/gazniki-na-czesci-...8.html#thumb/2 |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.