Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Regulacja luzu - powtorka z rozrywki??? (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1603)

matjas 22.09.2008 16:26

Regulacja luzu - powtorka z rozrywki???
 
:mad:
Hej
Jakos z koncem sezonu i w związku z przymusowym postojem na kolkach z powodu awarii zacisku powziąłem postanowienie spowodowania malego serwisu w postaci regulacji luzu zaworow i synchro gaźników. Oczywiście wyczyściłem i naoliwiłem KaeNa żeby nie było wątpliwości i wykonałem jak Bog i Hąda przykazali regulacje o których już było sporo…
Zawory ustawiłem i zabralem się po poskładaniu całości za odpalenie, nagrzanie do wlaczenia wiatraczka no i regulujemy gazniki… i tutaj wielka niespodzianka.
Już po spuszczeniu ssania moto zaczęło kaprysic i chodzic nierowno z dopalaniem w tłumiku /dodam ze wczesniej nigdy nie było takich akcji/. Podlaczenie waku wiele wyjaśniło: roznica sześciu kresek na normalnych zegarowych wskaźnikach to wszak sporo.
Po regulacji i zbliżeniu się do siebie wskazowek okazalo się ze jest lepiej niemniej do idealu brakowalo jeszcze sporo i kulenie na jeden garnek i plywanie obrotow nie znikalo.
Po osiągnięciu idealnych wskazan na waku kuleje dalej. Idealnie zaczyna chodzic przy roznicy wskazan dwoch kresek. Podzieliłem blad i zostawiłem roznice jednej kreski ale nie jestem zadowolony z chodu na wolnych jak również /może to subiektywne/ moto zrobilo się z lekka leniwawe. Ale glowy za to ostatnie nie dam…
Pany ratujta!!! Czy to oznacza ze regulacja zaworow spierdzielona??? Może przez ten dostep okienkowy nie poradziłem sobie najlepiej i jakos tak na to wskazuje ze chyba trzeba cala operacje powtórzyć. Mam nadzieje ze się myle bo przeca roboty przy tym huk. Niech świadczy o tym cena - w serwisie hondy to 450PLN!!! Fok!
To co? Raz jeszcze moto na kołki?
Pozdrawiam Serdecznie
Matjas

rambo 22.09.2008 17:11

podłącz waku pod gaźniki ale zamień: rurki i/lub zegary.
zaworów nie tykac jak nie klepią ;) ja nie tykałem od 50 000km i luzy ciagle te same. Aha. K&N to nic dobrego dla afryki.

Napisz jak postepy :p

wieczny 22.09.2008 18:19

To co opowiadasz przypomina mi moje boje z zaciętą linką ssania. Miałem te same przygody z wakuometrami.

Właśnie skończyłem sprawdzać luz zaworowy. Od 21kkm ten sam.

450pln za sprawdzenie, że luzy są OK :D. Fajnie ;).

Kazmir 22.09.2008 21:10

Wydaje mi się, że na bank zawaliłeś regulację zaworów. Wartości luzów zaworowych ustawiłeś może dobrze, ale na którymś garnku nie złapałeś GMP
Pytanie przed regulacją silnik kulał?

szwedzkikucharz 22.09.2008 21:31

Cytat:

Napisał rambo (Post 24663)
zaworów nie tykac jak nie klepią ;) ja nie tykałem od 50 000km i luzy ciagle te same

No tak, ale jeżeli luz się zmniejszy to także klepania słychać nie będzie. Czy są jakieś inne tego objawy (zbyt małego luzu)? A może Afri nie ma skłonności do zmniejszania luzu? Nie śmiać się, ja zielony jestem........

wieczny 22.09.2008 21:39

Jak jest luz za mały to na ciepło ciężko odpala.

hubert 22.09.2008 21:51

Matjas, do regulacji zaworów zdejmowałeś airboxa ?

Kręciłeś śrubą składu mieszanki biegu jałowego ?

Różnica na wakuometrze jest tylko na niskich obrotach czy w całym zakresie ?

matjas 22.09.2008 23:53

erboks byl rzecz jasna zdejmowany :) nie wyobrazam sobie bez zdejmowania cokolwiek tam zrobic. esz do serwisowania to krolowa wymaga delikatnego podejscia :)
byc moze fakt trzeba zamienic jeszcze zegary ale to pastorowe wiec raczej dzialaja OK.
przed dotykaniem sie do zaworow silnik NIE kulał. roznica na waku jest w calym zakresie.
GMP lapane na znaki na kole zebatym wiec o pomylce nie moze byc mowy... wicie rozumicie jak jest - jezdzic mozna ale czlowieka smutek ogarnia ze sie wzial i mimo tego
ze juz wczesniej robil to w innych moto to chyba tym razme nie poszlo zanadto.
stawiam samodzielnie na spieprzony luz zaworowy ale pytam kontrolnie moze ktos cos takiego tez kiedys mial i zamiast znowu rozbierac do polnaga moja kobełke lepiej posluchac kogos madrego...
no.
co do KN to dlaczego niedobrze??? jak sie lata w miescie i w trasach tylko a nie po blocku to raczej bola chyba nie ma nie? niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.
zdrowia chopy
matjas

hubert 23.09.2008 00:09

A może po prostu źle airboxa założyłeś ?

matjas 23.09.2008 00:38

wontpiem ;) ale sprawdze. myslisz ze takie cuda by sie dzialy??? podcisnienie to przeca POD przepustnica a nie nad sie odbywa i erbox to chyba az nie tak... no ale hm... teraz to trza wszystko bedzi obstukac bo nic tak nie wkurza jak moto co ni chodzi jak trzeba.
pozdrawiam
matjas

hubert 23.09.2008 08:48

Cytat:

Napisał matjas (Post 24737)
myslisz ze takie cuda by sie dzialy??? podcisnienie to przeca POD przepustnica a nie nad sie odbywa i erbox to chyba az nie tak... no ale hm... teraz to trza wszystko bedzi obstukac bo nic tak nie wkurza jak moto co ni chodzi jak trzeba.

Tak strzelałem tylko. Wydaje mi się że to jak pracuje przepona zależy nie tylko od podciśnienia w kroćcu dolotowym do silnika, ale na różnicy tego podciśnienia i ciśnienia jakie panuje na dolocie od filtra do gaźnika. Być może bzdury gadam ale tak mi się wydaje. Jeśli więc gdzieś miedzy filtrem a gaźnikiem dostaje się lewe powietrze to może to jest przyczyną ?

podos 23.09.2008 08:56

Cytat:

Napisał Kazmir (Post 24699)
Wydaje mi się, że na bank zawaliłeś regulację zaworów. Wartości luzów zaworowych ustawiłeś może dobrze, ale na którymś garnku nie złapałeś GMP
Pytanie przed regulacją silnik kulał?

Czy wziales pod uwage ze mimo iz znak jest widoczy w okienku jestes jeszcze o 360stopni od momentu zamkniecia zaworów? Zaworow nie regulujemy tylko sprawdzamy luzy. dopiero jesli sie nie zgadzaja to do roboty. po regulacji dwa razu obracamy walem i sprawdzamy. Motocykl - calkowicie zimny po calej nocy!!!!

No i na koniec - moze walnieta membrana - zwlasza ze piszesz ze silnik przed regulacją NIE CHODZIŁ poprawnie?

rambo 23.09.2008 12:32

mi sie nigdy luz zaworowy nie zmniejszył,ale tez nie siedze w tym na codzień :)

a K&N puszcza syf do silnik aż miło. mialem w waradero i olej był brudny. teraz mam papir i raz ze nie wpierdziela oleju, dwa ze oliwa czysta i o motor duzo zyskał na elastycznosci :)

podos 23.09.2008 13:27

Popieram - w Indiach na KN wzial mi olej i bylem w szoku. Teraz na papierze nic a nic a trasa dłuzsza i trudniejsza.

matjas 23.09.2008 17:10

joł
przed regulacjami chodzil bez zastrzezen... trza bylo jak to moj ojciec mawia nie naprawiac jak sie zaczyna juz psuc.
przy kontroli luzy byly zbyt duze o ok. o,1mm max. moto oczywiscie zimne po nocy. znaki widoczne w oknie z roznica 360st dla obu garow. oczywiscie przy regulacji dzwigienki wyluzowane, krzywki w dol.
kurna nie wiem do czego sie czepnac...
popatrze jeszcze na ta linke ssania...
co do K&N. chce ktos kupic?? :) :) :)
pozdrowienia
matjas

wieczny 23.09.2008 18:13

Popatrz też na kolory świec.

A K&N ja nie chcę. Mi już bierze na papierowym :D.

matjas 23.09.2008 22:50

chaaamy :) :) :)
w czwartek bujam polatac cos sensowniej wiec na jakims postoju wypruje siweczki i je obmacam. tak tez dzisiaj sam wymozgowalem ze jakby ssanie to bedzie cos widac no nie? ale dzieki za czujnosc chopy.
strasznie sie ciesze ze sila nas. i w nas :)
zdrowia dóżo. wszak weekend juz za dni pare :)
matjas
/skonfundowany/

podos 24.09.2008 10:08

czarne swiece beda jesli to linka ssania.

sambor1965 24.09.2008 13:00

Jak sie okaze ze swieczki czarne to wypieprz to ssanie (linki) i zaslep otwory. I sprawdz jak jest wtedy...


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.