![]() |
Stuki w serduchu
Otóż panowie mam mały problem. Jadąc na mały offik zahaczyłem o niewielką stację benzynową (zalane 10l, w zbiorniku było jeszcze ok. 3l). Po odjechaniu jakichś 10km coś zaczęło łomotać z prawej strony moto. Dźwięk to takie jakby klekotanie połączone z łupaniem w dekiel. Dzieje się tak zawsze po przekroczeniu 6tys. obrotów kiedy moto jest w ruchu (przy załączonym biegu, na luzie, ze sprzęgłem i bez - efekt ten sam). Na postoju (czyli kiedy silnik nie jest obciążony) lub w czasie jazdy poniżej 6tys. obrotów nie słychać prawie nic (co najwyżej leciutkie grzechotanie, ale trzeba się wsłuchać). Powyżej 6tys. obr. dźwięk jest na tyle donośny że o mało nie zagłuszy dźwięku wydechu. Ktoś ma może jakikolwiek pomysł na to co mogło się stać / co może tak barabanić??
Ps. Jeszcze dziś wymienię paliwo i od razu zdam relację, choć wątpię by ono miało aż tak diametralny wpływ na pracę serducha.... |
czasami się zdarza że paliwo powoduje "dzwonienie zaworów" ale to musi być naprawde syf a nie paliwo. Może się to skumulowało z innymi sprawami, luzy zaworowe, panewki...
Trudno powiedzeć. Napisz co po wymianie paliwa? |
Wypaliłem dziś to dziadostwo co było w gaźnikach, zalałem paliwko ze sprawdzonej stacji i... z każdym kilometrem jest coraz gorzej. Wychodzi więc na to że to nie paliwo... No nic, na razie zostawie to w spokoju. Szczęście że mam inne moto w garażu....
|
No i chyba doszedłem co tak pukało. Rozebrałem dziś sprzęgło, bo podejrzewałem że to może być kosz sprzęgłowy. W sumie to się nie myliłem zbytnio, bo sprężynki amortyzujące ruch skrętny były popękane. Gorsze jest to, że razem z koszem poszedł też zabierak - urwała się jedna z tulejek trzymających sprężyny dociskowe. Z początku myślałem że nie ma problemu - kupiłem niedawno całe sprzęgło na przekładkę. Zaglądam do pudła z częściami a tam zonk - identyczna sytuacja, też jedno z mocowań urwane. I teraz muszę szukać nowego zabieraka. Nie wiecie czy od trampka pasuje?
|
Sprawdz tu: http://zsf-moto.com/index.php?cPath=...6900304720e017
czy transalp 600 lub transalp 650 nie mają przypadkiem ten sam numer potrzebnej Tobie częsci co w RD03. A gratów od Trapów na allegro pod dostatek na dodatek bardzo tanio. |
Możesz wrzucić fotkę tego ułamanego elementu?
|
1 Załącznik(ów)
Załącznik 1750
Ułamana jest ta tulejka po lewej, tyle że ciężko to na pierwszy rzut oka zauważyć. Natomiast co do szukania zamienników - na tamtej stronie nie udało mi się znaleźć oznaczenia tego elementu zabieraka do RD03 - wszędzie spisy elementów zaczynają się od roku 92 lub 93, ale porównując wygląd z rysunkiem poglądowym wydaje mi się że jest to to samo - choć nie ma tu 100% pewności. |
Cytat:
Specjalnie dla motormaniaka:) |
tia, czyli kolejna wersja TA bedzie mialo silnik z RD07a :D
MaRP - dzieki za link, to przydatne w dalszym ciągu będzie |
Teraz już wiem że niektóre elementy trampka 650 sie różnią od tych w RD03 - np skrzynia biegów.... Nie sprawdzałem czy wybierak sprzęgła jest zamienny i nie chce żeby ktoś sie przezemnie władował w koszta. Ale można to sprawdzić po numerze części przypisanym w katalogu. Ktoś już na forum sugerował że kosz sprzegłowy z transalpa 600 jest wymienny z rd03 - osobiście nie sprawdziłem.
|
A nie wie ktoś może na jakiej stronie www można przejrzeć katalog części do RD03 (w zsf-moto.com są tylko do rd04 i nowszych)??
|
Xargo, tu masz wykaz części sprzęgła dla XRV650. Niestety po włosku. Ale sądząc po zdjęciu chodzi Ci chyba o część nr 22350MR1000 piastra di pressione.
http://www.januaservice.com/ricambi/...&IDmodello=283 Potem wejdź sobie tutaj: http://www.cmsnl.com/products/22350-...e_22350429000/ Masz tu rysunek poglądowy. To jest część oznaczoną numerem 8. Jeśli o nią chodzi to po prawej masz tabelkę w jakich modelach jest stosowana. :) |
Czyli to oznacza że jednak ta część pasuje od tramka. Dobrze zrobiłem kupując ją w ciemno :). Dzięki Hubert!
|
1 Załącznik(ów)
Niby tak, ale według tej tabelki tylko z roczników 1987-1990
Załącznik 1762 Czy w trampkach PD06 (1987-1996) są różne sprzęgła? |
Wg. tego katalogu ta płytka jest inna, ale za to cały kosz jest jest taki sam przez cały okres produkcji. Tarcze sprzęgłowe są inne w obu modelach (AT i TA). Pozostała część zabieraka, taka jak w rd03, była w trampku montowana do 90r oraz w roczniku 94 (chociaż to może być błąd w druku). W każdym bądź razie wydaje mi się że honda w porę zczaiła że te płytki pod zabierakiem pękają i zastąpili je mocniejszymi - i chyba to by była cała ta ich modyfikacja...
|
Cytat:
Na tej stronie jest równiez rd03 . Wpisz numer ramy i sprawdź. Osobiście ostatnio korzystałem szukając łożysk dla kolegi do rd03. |
|
Cytat:
Cytat:
|
Jeśli tylko wielowypust na wałku sprzęgłowym na który nakłada się kosz sprzęgłowy jest taki sam w RD03 jak Trapie 650 to pewnie dałoby się przełożyć całe sprzęgło z Trapa nie bawiąc się w poszczególne elementy... byłaby to troszkę kosztowniejsza opcja , ale pewnie najpewniejsza... o ile wielowypusty i wymiary wałka są identyczne. Jeśli zdejmę sprzęgło w swojej RD03 pomierzę wszystko dokładnie obcykam aparatem z każdej strony i jeśli ktoś to zrobi ze sprzęgłem Trapa no to będziemy bliżej rozwiązania całego ambarasu.
Jak ktoś kuma po szwabsku, to tutaj jest instrukcja jak Niemiaszki reanimują kosz sprzęgłowy... http://www.africatwin.de/phpbb_x/viewtopic.php?t=917 ja nic nie kumam... ale same zdjęcia mówią wiele... Ja jednak spróbuję podpasować najpierw całe sprzęgło od jakiegoś Transalpa albo NTV jak nie wyjdzie to wtedy będę reanimował... |
Ale po co kombinować, skoro AT z walącym sprzęgłem zrobi spokojnie 100kkm (atgreg z forum advrider.com). Nie lepiej gdzieś pojechać :)?
|
Cytat:
|
3 Załącznik(ów)
Poszukał i ot co znalazł... rysunki złożeniowe sprzęgła: RD 03, Transalpa 89-96 i Transalpa 97-99 ... w manualu podają, że średnica czopa wałka sprzęgłowego w Trapach z lat 89-96 jest stała a i nie sędzę żeby i w innych latach była inna .. tak więc można przypuszcać, że sprzęgło od Trapa z lat 89 -96 powinno podejść do RD 03 ... a mało tego... jeśli porównamy rysunek z tej strony http://zsf-moto.com/index.php?cPath=...bb6e5988db3c9b czyli chodzi tu o Transalpa 650 to zobaczymy, że też różnic większych nie ma... zatem i od TA 650 sprzęgło powinno podejść do RD 03 i oby w istocie tak było a wtedy bank organów do przeszczepu nam się powiększy..
|
Faktycznie - sam kosz sprzęgłowy jest taki sam w trampkach do 99 roku ...
http://www.cmsnl.com/products/outer-...c_22100ms6920/ |
Cytat:
|
Cytat:
przebieg motocykla nieznany- w opisie. Moze być też rozpierducha. |
1 Załącznik(ów)
Zajrzałem dzisiaj do sprzęgła... pomacałem i nie dziwię się że to tak cholernie rzęzi... luzy wszędzie .. poosiowe, promieniowe , wzdłużne , poprzeczne... całego kosza, docisku itd itp... to musi rzęzić... jeszcze kosza nie zdjąłem.. muszę jutro dorobić narzędzie żeby odkręcić tą nakrętkę... wtedy można będzie dokładniej zweryfikować całe ustrojstwo... i prawdopodobnie szukać nowego sprzęgła od Transalpa ...
A macie jakiś szybszy patent na odkręcenie tej śruby trzymającej kosz ? |
Ja odkręciłem na wrzuconym biegu i wciśniętym hamulcu tylnym, ale się cholernie przy tym namęczyłem.
Najlepiej gdybyś miał dostęp do klucza pneumatycznego, wtedy podobno śruba ustępuje bez problemu ... |
mogę jutro wpaść do Ciebie po pracy i odkręcimy to w minute :)
|
wbic 5 bieg i zblokowac zębatke od łańcucha
|
lepiej 4 - piątka i tak jest bardzo obciążana - trzeba ją oszczędzać.
- Poza tym dobrze gadasz..... |
Ja wciąłem szmatę pomiedzy kosz i zębatke wału i poszło.
Jak ci tak stuka kosz to jak odkręcisz to zobaczysz dlaczego - przyczyna ta sama jak zwykle - czyli sprężynki. Moj kosz ma Kazmir i przymierza sie do tajemniczego eksperymentu z regeneracją - pozyjem obaczim :) co z tego wyjdzie. Co do kosza to dobry efekt ze sprezynami z tego źródła ktos z forum miał: http://www.sprezyny.pl/ - koszt 150 zł ale za to dwa komplety, Co do kosza od Trampka o ile dobrze pamietam robiłem już wywód i po numerze cześci to kosz pasuje do RD 03 tylko z pierwszych roczników Trampka - ale mogłem sie mylić Cytat:
|
Według http://www.cmsnl.com/ 22100MR1000, 22100MS9600, 22100MS6920 to ta sama część.
22100MR1000 został zastąpiony przez numer 22100MS9600 następnie numer 22100MS9600 został zastąpiony przez 22100MS6920 Honda często czasami zmienia numery części ... |
cza bylo kupic AT a nie TA. u nas sprzegło działa dobrze. ( w TA też mi padło przy mniejszym przebiegu niż ma dziś AT) ;):p
|
5 Załącznik(ów)
Sprzęgło zdjęte, ale nie obyło się bez strat... jednak Szymona specjalistyczny sprzęt w tym przypadku nie sprawdził się...
Załącznik 2604 Ale w sumie i tak plan był taki żeby szukać całego sprzęgła od Transalpa.., oczywiście w miarę nie zajechanego.... wizualnie kosz wygląda ok , ale oczywiście sprężynki latają jak Żyd po pustym sklepie... Załącznik 2605 Załącznik 2606 Załącznik 2607 Ale w sumie to norma w większości Afryk... mi się jednak wydawało, że u mnie kosz ma spory luz promieniowy na tej tulejce... Załącznik 2608 Czyli może spasowanie tulejki i panewki na koszu coś nie halo... muszę dokładnie pomierzyć to suwmiarką, (jak od kogoś pożyczę) , bo jak się weżmie za górę i dół kosza i poczochra się (tak jak przy sprawdzaniu stanu łożysk w kołach samochodu) to kosz wyraźnie się gibie.. czyli wychyla się w jedną i drugą , co być może powodowało owe rzężenia na niskich obrotach (czyli nie liniowe zazębianie się wieńca kosza z kołem zębatym na wale), a cichło dopiero po wciśnięciu klamki sprzęgła... tak tylko sobie głosno myślę... A tak na marginesie to szukam kompletnego sprzęgła (niezakatowanego) od Trapa |
Cytat:
http://moto.allegro.pl/item498445378...silnikowe.html - tu jest kosz |
Cytat:
|
no jak to co zmalowali.... przecinak był za ostry hie hie... a poza tym - Cibor trzymaj sie - wszyscy ci kibicujemy...
|
Miałem taki przypadek w DR'ce i spawałem ten pierdolnik, trzymało kupa kilometrów i z tego co wiem jeszcze trzyma :)
|
Cytat:
Co do spawania .. owszem można... ale jednak poszukam całego sprzęgła... nawet jest na angirlskim ebayu kompletne za 50 funciszy...do xrv 650... ale jeśli jest w takim stanie jak moje , to się nie opyla... dlatego podzwoniłem tu i tam do allegrowiczów... i może coś się trafi... jedni pomocni... inni buraki... jak to z ludźmi |
Warto było?
|
Cytat:
|
Nie nie, mi chodzi o to czy warto było ruszać :)? Przecie z tym się spokojnie jeździ, co potwierdza praktyka wieeeeelu posiadaczy AT.
|
no ja to też połamałem jak wydłubywałem sprzęgło w 15 letnim TA. zmieniłem na nowe ktore znowu padło po 2000km :Sarcastic: EBC :Sarcastic: tzn tarcze
|
Ja jak odkręciłem to miałem połamane. Kumpel w trampku jak rozkręcał w zeszłym roku też. Widocznie to już norma. U niego jednak udało się złapać ten urwany kawałek przez przykręcenie krótkiej śruby od spodu. Potem wkręciliśmy w pozostałe otwory jeszcze 3 śrubki żeby wyważenie było w miarę takie same. Oczywiście wszystko na klej żeby się przypadkiem nie odkręciło. Na razie patent przejeździł jakieś 2000km i trzyma się nadal
|
Cytat:
czy chodzi o to narzędzie? http://www.moto-akcesoria.pl/product...ducts_id=11690 |
http://faq.africatwin.com.pl/Wymiana...%C4%99g%C5%82a
tu jest artykuł o wymianie. Cos do niego chcecie dodac? |
Cytat:
|
OK :). Mamy kolejnego przecieracza szlaków. To dobrze. Ja też jestem zdania, że każdy luz należy eliminować jak najszybciej. No ale sprzęgła niejednokrotnie walą po 30, 50, a u atgrega ponoć nawet 100kkm :).
|
Cytat:
Kosz - jw Slimak predkosciomierza - pierwszy Trampek Moduł - tez Trampek Termostat - Tico Czujnik kontrolki paliwa - Matiz To tyle co narazie pamietam |
Mam możliwość kupna sprzęgła od NT 650 Deauville... z 2001 roku z 30 tys przebiegu... ale tu nie mam pewności czy ntv 650 ma to samo sprzęgło co NT 650 Deauville ... z tego rysunku http://www.cmsnl.com/honda-nt650-haw...ist/E++07.html wynika, że od NTV 650 podejdzie do Afri... ale czy wszystkie NTV miały takie samo sprzęgło to już nie wiem.. może sprawdzę to w servisie Hondy na dniach.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.