Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne - dyskusja ogólna (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=248)
-   -   Akumulator a ABS (BMW r1100gs) (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=11922)

mateusz-kotek 28.01.2012 19:04

Akumulator a ABS (BMW r1100gs)
 
Koledzy podpowiedzcie, bo juz nigdzie nie moge znaleźć porządnej pomocy!

jaki kupić akumulator do 11GS? Mam od roku wersje gsa z ABSem, który mi się nie włącza( tzn. czasami włącza, raz na 30 odpaleń) gdzieś się doczytałem ze to wina małego prądu rozruchowego akumulatora po za tym akumulator nadaje się do wymiany. W tym temacie jestem kompletnie zielony(jak i w wielu innych http://www.advpoland.com/components/...ons/tongue.png) dlatego proszę o pomoc. Obecnie założony miałem FIAMM FGH 21803. Oczywiście mógłbym kupić oryginalny akumulator BMW ale nie stać mnie na taki wydatek. Co powiedzie na takie akumulatory? VARTA 519901017 około 330zł, FIAMM YT19-12B około 145zł,FIAMM FT19-12B około 220zł. Nie ukrywam ze ten za 145zł najbardziej mi pasuje:P

Najbardziej zależy mi na tym ABSie, druga sprawa to to, że myślę o akumulatorze żelowym.

... więc co wy na to? jakie macie doświadczenia? co polecacie? Pozdrawiam

rambo 28.01.2012 19:26

żelówa do GS ABS ze 250zł.
210A rozruchu uderzenie.
Ten fiamm marki nie znam

mateusz-kotek 28.01.2012 19:32

Cytat:

Napisał rambo (Post 218055)
żelówa do GS ABS ze 250zł.
210A rozruchu uderzenie.
Ten fiamm marki nie znam

wybacz ale nie rozumiem ;p sadzisz ze żelowy do gsa z absem bedzie kosztował 250zl? GS z absem potrzebuj 210A prądu rozruchowego w aku(CCA to sie chyba nazywa)? I nie znasz marki fiamm i nie mozesz sie wypowiedziec? :P

rambo 28.01.2012 20:08

Sensownej Yuasy nie ma do gs 1100..
Mają duże pojemności ale słabe uderzenie..

Mucha 28.01.2012 20:12

http://bmwklub.triger.com.pl/forum/index.php

:)

mateusz-kotek 28.01.2012 20:58

dzieki za link ale forum AT jest milion pięćset razy lepsze :) a temat już chyba dokończe z Rambem(?! polska trudna jezyk)

zombi 28.01.2012 23:46

Cytat:

Napisał mateusz-kotek (Post 218088)
dzieki za link ale forum AT jest milion pięćset razy lepsze :) a temat już chyba dokończe z Rambem(?! polska trudna jezyk)

Widzisz Muchozol - Ty się ucz domenowego patriotyzmu, anie tu z dziwnymi linkami wyskakujesz ;)

fxrider 29.01.2012 21:14

Ja mam larssonowe JMT w swoim R1100GS i zazwyczaj ABS odpala się prawidłowo.
Problemy z ABSem to kwestia zbyt dużego spadku napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem. Jest na necie gdzieś dostępny przepis jak przebudować instalację, żeby ABS zaczynał się aktywować dopiero po odpaleniu silnika, co rozwiązuje ten problem. Przy bardzo słabym aku przy próbie odpalenia zdarzało mi się, że nawet zegarek mi się zerował...

Obecnie mam inny, trochę śmieszny problem z ABSem - a mianowicie nie mogę go dezaktywować przyciskiem przed odpaleniem.

przełącznik działa: po wciśnięciu kontrolki ABSu przestają migać naprzemiennie (świeci się tylko dolna) - tak jak być powinno. Dopiero po odpaleniu komp o tym zapomina i zachowuje się jakbym nie deaktywował ABSu (znów 2 naprzemiennie migają i po ruszeniu aktywuje się). Czasem zadziała to jak powinno (komp nie "zapomni"), ale to rzadkie przypadki.
ABS nie jest taki zły w tym przypadku. Na tyle chętnie bym zlikwidował. Z przodu nie przeszkadza, tylko fajnie byłoby móc go czasem wyłączyć.

mateusz-kotek 30.01.2012 16:22

Cytat:

Napisał fxrider (Post 218305)
Ja mam larssonowe JMT w swoim R1100GS i zazwyczaj ABS odpala się prawidłowo.
Problemy z ABSem to kwestia zbyt dużego spadku napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem. Jest na necie gdzieś dostępny przepis jak przebudować instalację, żeby ABS zaczynał się aktywować dopiero po odpaleniu silnika, co rozwiązuje ten problem.

masz jakieś namiary na ten link?

rambo 30.01.2012 16:56

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&...Q==&bid=101221

fxrider 30.01.2012 17:28

1 Załącznik(ów)
W załączniku. Gdy to analizowałem swego czasu wyszło mi, że chodzi o to, aby nie zasilać kompa ABSu od razu po przekręceniu kluczyka a dopiero po odpaleniu silnika - wtedy prąd z alternatora aktywuje przekaźnik, który zasila ów obwód.

Franz 01.02.2012 13:58

A TU
http://www.boxer-parts.eu/akumulator...i_k,0,236.html

mateusz-kotek 01.02.2012 15:57

Cytat:

Napisał Franz (Post 219109)

a tu oczywiście zaglądałem ale liczyłem, że znacie tańszy akumulator jednak spełniający funkcje. A jeśli aku sie nie sprawdzi to będę próbował przeprowadzić operacje podpowiedzianą przez fxridera.

fxrider 01.02.2012 16:05

Cytat:

Napisał mateusz-kotek (Post 219162)
Myślałem, że forum ma łączyć, a nie dzielić. Ale wiem, że porządek musi być.

Wiesz, BMW GS nie jest tu specjalnie kochanym moto (też mam więc wiem - ah ta zazdrość ;) ) i zakładając wątek w dziale nazwanym "Warsztat AfricaTwin " można liczyć się z taką reakcją - zresztą sam jako mod zaraportowałem ten temat z wnioskiem utworzenia oddzielnego miejsca na takie tematy.



Cytat:

a tu oczywiście zaglądałem ale liczyłem, że znacie tańszy akumulator jednak spełniający funkcje. A jeśli aku sie nie sprawdzi to będę próbował przeprowadzić operacje podpowiedzianą przez fxridera.
Taniej raczej nie będzie, chyba, że ktoś na firmę kupi Ci go w Larssonie z 30% zniżką. Oryginalny aku kosztuje coś koło 650zł. Kupno badziewia się nie kalkuluje bo to nic nie poprawi.

U mnie sam problem ewidentnie nasila się w zimniejszych okresach roku - z racji wpływu temperatury na wydajność aku.

mateusz-kotek 01.02.2012 17:13

Cytat:

Napisał fxrider (Post 219164)
Wiesz, BMW GS nie jest tu specjalnie kochanym moto (też mam więc wiem - ah ta zazdrość ;) ) i zakładając wątek w dziale nazwanym "Warsztat AfricaTwin " można liczyć się z taką reakcją - zresztą sam jako mod zaraportowałem ten temat z wnioskiem utworzenia oddzielnego miejsca na takie tematy.

Tak to jest, że to co my posiadamy i jesteśmy z tego zadowoleni to pomimo posiadania miliona wad będziemy uważać za najlepsze na świecie.
To jest temat dla psychologa i temat na analizę relacji między ludzkich ;p A temat dałem celowo w tym dziale ponieważ liczyłem na większą poczytność(już zakładałem 3 podobne na innych forach, na jednym nie było odzewu. Na drugim nie otrzymałem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi). I jak się okazało dobrze, że tak zrobiłem defakto źle robiąc :P A tak swoją drogą to przydał by się osobny dział dla "nie posiadaczy" AT, a szczególnie dla nie znającego się mnie! :)
Cytat:

Napisał fxrider (Post 219164)
Taniej raczej nie będzie, chyba, że ktoś na firmę kupi Ci go w Larssonie z 30% zniżką. Oryginalny aku kosztuje coś koło 650zł. Kupno badziewia się nie kalkuluje bo to nic nie poprawi.

Więc sory za takie pytania ale kto nie pyta ten nie wie! Bardzo chętnie kupił bym oryginalny akumulator ale niestety nie stać mnie. I wiem o tym, że oszczędzanie się nie opłaca ale jakby nie patrzeć to każdy z nas na czymś oszczędza.
Cytat:

Napisał fxrider (Post 219164)
U mnie sam problem ewidentnie nasila się w zimniejszych okresach roku - z racji wpływu temperatury na wydajność aku

A nie myślałeś o modyfikacji tak jak w linku, który mi podałeś? A jeszcze jedno: masz może jakiś dostęp do podobnym trików do zastosowania ja w tym linku?

fxrider 01.02.2012 17:49

Powertuj, mam nadzieję język stanowi problemu:
http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/index.shtml
http://www.advrider.com/Wisdom/Wisdom.html (nie wszystko oo GSSach)
http://micapeak.com/bmw/gs/gs_tele.html
http://www.advrider.com/forums/showt...hain+tensioner
http://www.largiader.com/parts/crossref.html
http://www.bmwra.org/otl/finaldrive/
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fic...8&rnd=03252011

Sam u siebie nie dłubałem bo nie miałem z tym aż takiego ciśnienia, zresztą od dłuższego czasu GSa stoi unieruchomiona stoi bo pękłem obudowę skrzyni i latałam katem.

pałeł 01.02.2012 17:55

Cytat:

Napisał fxrider (Post 219194)
zresztą od dłuższego czasu GSa stoi unieruchomiona stoi bo pękłem obudowę skrzyni i latałam katem.

pokaz pokaz :)
może to pospawamy :D

rambo 01.02.2012 18:02

Też koledze kiedyś połamałem w tym modelu :confused:

fxrider 01.02.2012 21:15

Cytat:

Napisał rambo (Post 219200)
Też koledze kiedyś połamałem w tym modelu :confused:

Po Tobie to akurat można było się tego spodziewać, sabotażysto jeden! :P
A potem: one tak majo, same sie łamio! ;)


Cytat:

Napisał pałeł (Post 219197)
pokaz pokaz
może to pospawamy

jak wyciągnę to nie omieszkam, bo na razie ciężko fotkę tego zrobić - mało co widać. Zresztą pisałem o tym przypadku na forum już dawno.

mateusz-kotek 01.02.2012 21:47

Cytat:

Napisał fxrider (Post 219194)
Powertuj, mam nadzieję język stanowi problemu:
http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/index.shtml
http://www.advrider.com/Wisdom/Wisdom.html (nie wszystko oo GSSach)
http://micapeak.com/bmw/gs/gs_tele.html
http://www.advrider.com/forums/showt...hain+tensioner
http://www.largiader.com/parts/crossref.html
http://www.bmwra.org/otl/finaldrive/
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fic...8&rnd=03252011

Sam u siebie nie dłubałem bo nie miałem z tym aż takiego ciśnienia, zresztą od dłuższego czasu GSa stoi unieruchomiona stoi bo pękłem obudowę skrzyni i latałam katem.

o dzięki! Na pewno przejże ale raczej nie będę stosował gdyż mój angielski nie stoi na aż takim wysokim poziomie ;) W sumie to przeszkadza mi tylko ten mrugający ABS i dźwięk wydechu gdyż ja na Vkach i ruskich bokserach od dziecka chowany :P


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.