![]() |
Linka sprzęgła
Mam pytanie , gdzie kupić gotową linkę do Rd03 oczywiście po za orginałem.
W Larsonie brak, czy może bawić się w jakąś uniwersalną. Za sugestie wielkie dzięki.:bow: |
Kup uniwersalną z metra i skówkę...u mnie tak chodzi drugi sezon i wszystko OK
|
Ja mam założoną od jawy 350,sam wkład+skrętka,koszt ok.10 pln,zrobiłem na tym 10tys i dziala:)
|
Jak już dorabiać to polecam linki rowerowe, powleczone czymś w rodzaju teflonu (nie wymaga smarowania, mniejsze opory) i końcówki do skręcania. Koszt całości 3zł linka, 2x1zł 'baryłki'. Baryłki kupisz w sklepie z częściami do demoludów (mz/jawa/wsk).
Jeśli mnie pamięć nie myli to Autolinka zrobi też powlekane, tylko _chyba_ trzeba im dostarczyć materiał (linke rowerową) :) Pozdr newrom |
ostatnio taką zakupiłem http://www.allegro.pl/item396547135_...sprzegla_.html
|
Dzięki za pomoc:zdrufko:
|
Pozwolę sobie zreanimować ten watek - moja linka raczyła się zerwać dziś rano przy ruszaniu (doceniam to, strach się bać co by było jakby się zerwała w trasie).
Zaznaczam że jestem świeży jeśli chodzi o mechanikę, ale wydaje mi się, że wymiana powinna być banalna. Z tego co już wyniuchałem linka siedzi w prowadnicy i chyba nawet nie będę musiał tej prowadnicy zdejmować. Pytanie brzmi - jaka jest długość tej linki? Nie mam narzędzi (ani dostepu do garażu tam gdzie Afri utknęła) więc w idealnej sytuacji chciałbym móc po prostu włożyć nową linkę, zaczepić gdzie trzeba i odjechać ku zachodzącemu słońcu. Pytanie dodatkowe - czy można gdzieś kupić solidną linkę odpowiedniej długości? Czy dobrym pomysłem będzie potraktowanie linki teflonem do łańcucha żeby miała 'poślizg' w prowadnicy? Newrom piszesz o linkach rowerowych - nie są mniej wytrzymałe? Afrykę wyrzuciło na brzeg 100 metrów od sklepu rowerowego więc ten wariant byłby najwygodniejszy :-) |
larsson
|
Nie są za słabe. Natomiast mogę Ci polecić zakup gotowych linek w pancerzu i założenie ich w miejsce zerwanych. Zwróć tylko uwagę żeby nie dotykały wydechu.
Nową linkę będziesz musiał nasmarować. Może być smar teflonowy, ja używam oleju silnikowego. Wymianę linki w pancerzu zrobisz bez rozbierania motocykla. U chłopaków podpatrzyłem patent z 2 linkami sprzęgła. Jedna wpięta a druga obok jako zapas. Gdyby się urwała główna to podłączenie nowej nie powinno zająć więcej niż 10min :) BTW bez sprzęgła da rade jechać, chociaż jak jest dużo świateł i skrzyżowań to mało wygodne ;) |
Cytat:
Cytat:
Patent z dwoma linkami brzmi nieźle, chyba tak zrobię bo pomyslałem sobie co by było jakby mi się zerwała gdzieś w trasie. A jechać bez sprzęgła nie miałbym sumienia :-) |
http://www.larsson.pl/?c=r&no=NTQyMDEyOQ==&bid=104504
Towar: 5420129 - cięgno sprzęgła Honda XRV750 Pancerz to jest to w czym się przesuwa linka sprzęgła (ta która Ci się urwała). |
Cytat:
Skontaktowałem się z Larssonem i są tylko linki do 750. Ktoś się orientuje czy to ma tę samą długośc co linka do RD03? |
2 Załącznik(ów)
Na fiszkach widać różnicę w dodatkowej regulacji Jak z długością nie mierzyłem, ale dlaczego miałby być innej długości??? Jutro sprawdzę co u mnie siedzi.
|
Chłopaki, niech ktoś porówna hondowski nr części z trampka, jak są takie same, to sprawa rozwiązana. Do tego potrzebny jest VIN jakiegoś Transalpa. Oczywiście na stronie ZSF.
Zdrufka, M. |
Cytat:
http://zsf-motorrad.de/en/Spares/XL600VR-G-27P Nie wiem który model chcesz Trampka - ja w wygooglałem sobie win |
linka z afryczki 650 pasowała jak ulał do mojej rd07a. Różnica to dodatkowa regulacja - nie niezbędna , ale nie szkodzi. Trampkowa linka jest krótsza i nie podejdzie.
|
Cytat:
http://zsf-motorrad.de/product/168805 |
Znowu wcięło posty :-) Więc do trzech razy sztuka:
linka pasuje bez problemów, dzięki wszystkim za pomoc i informacje! |
Uriel , czyli to co jest w Larssonie można spokojnie brać do RD03? Czy sama wymiana linki razem z pancerzem była mocno problematyczna? Na co zwrócić uwagę?
|
W końcu i na mnie popadło - tak ze 3 km przyszło mi podróżować po Wrocławiu bez sprzęgła. Dość niefajne doświadczenie, pedałowanie przy ruszaniu spod świateł, strzały w skrzynię i łańcuch...:vis: Na dodatek po ciemku, więc obdukcja i naprawa w terminie późniejszym, może i na wiosnę.
|
Cytat:
Miałbyś bez strzałów po skrzyni i napędzie. |
Z uwagi na chwilowy stan umysłu i pewien rodzaj "dyskomfortu psychicznego" nie wpadłem na to, że mogę sobie pojeździć trochę na rozruszniku. Poza tym nie wiem, czy na zapiętym biegu, nawet 2, można w ogóle ruszyć kobyłkę nogami? - muszę to przećwiczyć na spokojnie. A jak dławić przed zatrzymaniem - na w miarę wysokim biegu, np ~3?
Cytat:
|
Ruszasz na rozruszniku, potem sprzęgło i tak nie jest już potrzebne. Przed skrzyżowanie wrzucasz luz i gasisz motocykl guzikiem. W mieście upierdliwe, w trasie bez problemu.
|
Tylko trzeba umić zmieniać biegi bez sprzęgła. :Thumbs_Up: Daje się tak całkiem płynnie jechać, tylko ruszanie jest trudniejsze. ;)
|
Ze zmianą biegów, szczególnie od 2 w górę - bez problemu. Ale pozostałe kombinacje (guzik+rozrusznik) z puszkami napierającymi na plecy to trochę jak nauka jazdy od nowa :dizzy:
|
Cytat:
Samochodem też zdażyło mi się wracać bez sprzegła z centrum W-wy , Afryką póki co raz. Brak sprzegła to pikuś w porównaniu z konkretnymi awariami. |
Jakby cuś, dorabiałem właśnie linkę sprzęgła do RD03 w Autolince w Jankach - 70zł, wygląda jak oryginał, zrobiona nówka od podstaw, nie regenerowana. Oryginał w Hądzie - 115zł i tydzień czekania.
|
115 zł a Hądzie oryginał ? Chyba kogoś poj***ło
I czym się taka linka różni od tej z allegro za 65 zł lub od tego co sami ludzie dorabiają i mówią że działa już drugi rok a kosztowała 15 zeta |
Kupiłem linkę sprzęgła w sklepie Olekmotocykle w Katowicach za 48zł ( to nie jest reklama tylko życiowy przykład) , na foliowym opakowaniu pisało Made in Japan. W takim razie skąd takie ceny w hądzie? Rozumie,że większe koszty utrzymania service ale bez przesady.
|
Wymieniałem jakiś miesiąc temu linkę w RD03. Nabyłem drogą kupna za ok 70 zł. od czwórki od ręki. Długość ta sama, różni się tylko dodatkową regulacją.
|
klamka mi opadła...
Wracając dziś z Jury miałem taki dziwny - dla mnie przynajmniej - przypadek. Coś jakby stuknęło/chrupnęło przy wysprzęglaniu i klamka mi oklapła jakby linka strzeliła. Linka nowa, obdukcja wykazała, że końcówki całe i na swoim miejscu. Wystarczyło skasować luz na regulacji i pojechałem dalej. Sprzęgło działa niby ok. nie ślizga się. Może trochę bardziej metalicznie słychać od jakiegoś czasu. Co się stało? - jedna z tarcz się rozsypała?
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.