![]() |
Regulator a obciążenie
heja,
Mam pytanie do praktyków czy zauważyli zmianę w temperaturze regulatora i kabli w zależności od obciążenia. Czyli np. bez świateł i manetek oraz ze światłami i manetkami. |
im wiecej obciążenia tym chłodniejszy
|
Mam tak samo i miałem w poprzednich moto identyko.
|
Bo to jest cecha prądnic asynchronicznych z regulatorem stratnym - ale tekst.
Chodzi o to ze jak nie ma odbioru mocy to regler wali zwarcie do masy i płyna naprawdę duże prądy Dlatego to wszystko sie tak grzeje. Myślę co by tu wymyślić, żeby jakoś odbierać trochę mocy i oszczędzić regulator i kable. Problem polega na tym że już to wymyślono i nazywa sie prądnica synchroniczna. Nie wiem czemu takiej nie montuja do naszych maszyn. A tak przy okazji czy słyszeliście może o problemie z przegrzewaniem sie cewek jak moto stoi na przekęconym kluczyku bez silnika. np. żeby ładować telefon i takie tam. A czy nie da się osłabić prądnicy. :mur: Z jakiegoś innego moto może pasuje. Albo jakiś mistrz przezwajania silników by się nadał. To może byc rozwiązanie, mamy za dużą elektrownie i to w starym rozwiązaniu, jak widać awaryjną. |
Cytat:
|
Cytat:
Ale fakt ze łatwiej wymienić regulator niż prądnice, może dlatego. Zna ktoś dobrze transalpy czy nie będzie pasować (jest 50w słabsza)?? |
Cytat:
Jedynym minusem jest to, że prądnica pracuje cały czas z maksymalną mocą co zwiększa zużycie paliwa i zabiera kucyka z dostępnej mocy. |
Cytat:
Ja narazie widzę tylko nadmiar mocy przy braku obciążenia. |
Cytat:
|
Cytat:
Inna rzecz ze jak na enduro to mogliby zauważyć takie coś jak hermetyczne wtyczki. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.