![]()  | 
	
		
 Łożyska kół w NAT 
		
		
		Przy wymianie opon okazało się, że prawe łożysko w tylnym kole jest do wymiany i to raczej natychmiast - przebieg 28kkm. Podobno nie jestem pierwszy, a pamiętam też, że czytałem już o tym w którymś wątku i nie mogę znaleźć teraz. 
	Może warto spisać w jednym miejscu różne przypadki by ocenić skalę zjawiska - wystarczy info które i przy jakim przebiegu komu padło. Nie jest to jakaś tragedia, ale mimo wszystko - nowe moto, nie przeładowane, bez skakania i tym podobnego hardkoru - słabo trochę.  | 
		
 Tył po ok. 20K padł. Moto przeładowane, kilka tysi po dziurach, raczej nie oszczędzam. 
	 | 
		
 20-30kkm to raaaczej standard dla łożysk w kołach. Element eksploatacyjny, a wymiana raczej po tanioszce (kupując łożyska w sklepie z łożyskami) i niezbyt trudna nawet w domowych warunkach. 
	Z ciekawości sprawdziłem w serwisówce co za łożyska tam pakują. Tył: 2x 6204 2rs https://www.ebmia.pl/lozysko-kulkowe...k-p-70800.html 1x 63/22 2rs https://www.ebmia.pl/lozysko-kulkowe...2-p-33612.html (jakby kto chciał japońskie, bo Honda ;]) http://allegro.pl/lozysko-kulkowe-63...155929389.html) Przód: 2x 6004 2rs https://www.ebmia.pl/lozysko-kulkowe...k-p-70566.html To 63/22 jakieś zwydziwiane. No i trochę ciule, bo w serwisówce nie powiedziane jakie simery do tego idą. Mógłby ktoś dodać? Jakiś bardziej sensowny wtedy ten topic by był.  | 
		
 Czekam aż Dzieju napiszę, że on w trójce zrobił 87tyś. km. na łożyskach i mimo, że zrobiłby jeszcze 20tyś to wymienił.;) 
	 | 
		
 Ja w exc drugi raz w tym sezonie zmieniałem łożyska w tylnym kole. Zrobiłem może z z 1,5 tys. km :) 
	 | 
		
 Cytat: 
	
 Nie ma wżerów po simeringu - w exc masz z amelinium tulejki. Ja oryginał tulejki przerobiłem - są stoczone i założone pierścienie z brązu - lepiej byłoby z kwasówki - na tej powierzchni co chodzi simering. Skończyły się problemy z łozyskami :)  | 
		
 Zestawienie części nie tylko w temacie łożysk można znaleźć tutaj  
	https://www.motosport.com/motorcycle...%29/rear-wheel komplet na tył: 1x DUST SEAL (30X47X7.5) 91253-MAE-003 2x BEARING, RADIAL BALL (6204) (U 91053-MGS-D31 1x O-RING (55X2) 91351-MGS-D30 1x DUST SEAL (30X56X7.5) 91252-MAS-003 1x BEARING, RADIAL BALL (63/22) 91051-MAS-003 warto zwrócić uwagę że łożysko 63/22 w oryginale ma 17mm szerokości a w zamiennikach 16mm. Być może techniczne to nie ma znaczenia - na pewno ma w cenie :-)  | 
		
 Ma znaczenie bo pasowałoby wtedy tulejkę dustansową zrobić dłuższą o 1mm 
	 | 
		
 1 Załącznik(ów) 
		
		Załącznik 80062 
	Widziałem już parę takich zdjęć, więc raczej przy wymianie łożusk koniecznie podgrzać piastę palnikiem i równo wybijać łożysko.  | 
		
 Czy gdyby było to BMW, materiał piasty otrzymałby miano gównolitu? ;) 
	 | 
| Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:45. | 
	Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.