Cytat:
Napisał StrzeLuk
...Tak jak napisałem, nie jestem ekspertem w temacie....
|
Zmierz napięcie Aku po naładowaniu, ale po kilku godzinach po odłączeniu od prostownika (powiedzmy 3-4). Porównaj z sekcja 4.4.3 dla temperatury
http://www.jgdarden.com/batteryfaq/carfaq4.htm#mf_soc
Jak aku ma 12,2v to wymaga ładowania, czym szybciej tym lepiej. Akumulatory oparte o kwas nie lubią, jak się je trzyma długo rozładowane. Tracą sprawność.
Jeżeli zaś po naładowaniu i spoczynku nie trzyma napięcia dla poziomu naładowania min 70% to raczej śmietnik, będziesz się tylko z nim męczył (ładował go co chwile). Oczywiście może być też tak, ze prostownik go nie ładuje w pełni, co z mikroprocesorowymi często się zdarza, nawet te markowe maja te przypadłość.
Ważne też jakim prądem ładował się te 2-3h, jeżeli w okolicach 0,9-1A, zwykle max tyle dają ładowarki dedykowane do moto, to przyjmując średnią sprawność powiedzmy 80% przyjął jakieś 1,6 - 2,4A. BTW Sprawność trudno oszacować, bo prąd na końcu ładowania będzie się zmniejszał.
Tak czy inaczej nawet 2,5A to trochę mało, jak na napięcie początkowe 12,2 co odpowiada poziomowi około 40% naładowania. No chyba że prąd prostownika był większy, to wtedy trzeba przeliczyć.
Oczywiście to szacunki tak czy inaczej!