Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Regularne czynności serwisowe (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=240)
-   -   Jaki filtr powietrza K&N do ATAS 1100? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=44618)

Jasiek68 19.07.2023 21:31

Jaki filtr powietrza K&N do ATAS 1100?
 
Filtr powietrza K&N 9916 jest do Afry 1000 i nie nie wiem,czy będzie pasować do ATAS 1100?Na stronie KN nie ma nowych modeli Afry po 2020roku!Poza tym,czy warto kupić te filtry,które niby dodają mocy i są do umycia i kolejnego używania?

Melon 19.07.2023 21:33

Nie zakładaj tego gówna jak chcesz co by moto długo służyło.

Jasiek68 19.07.2023 21:38

Ok.A jakieś argumenty,bo zbieram informacje,czy warto?

zimny 19.07.2023 21:45

Do motocykla typu turystyk jakim jest ATAS taki filtr sam w sobie nie daje ani mocy, no chyba że poprzez naklejkę którą dodają w zestawie, ani żadnych wartości użytkowych które byłyby go warte. Prać i nasączać go trzeba specjalnymi preparatami które kosztują - więc sens ekonomiczny jest taki sobie jeśli nie żaden. Jest w zamian kilka ryzyk których nie ma przy foltrach standardowych - potencjalne puszczanie pyłu gdy jest nieodpowiednio nasączony. Pisząc powyższe zakładam że tłumik i cały układ wydechowy masz oryginalny.

Załóż oryginalny filtr lub porządny zamiennik - tak bym proponował.

Melon 19.07.2023 21:53

Cytat:

Napisał Jasiek68 (Post 823654)
Ok.A jakieś argumenty,bo zbieram informacje,czy warto?

W kawasaki zx12r spalanie wachy spadło ale w innym moto wg. mnie po 40kkm zaczął brać olej więc nie polecam.

diego 19.07.2023 22:12

Jak wyżej. Totalnie nie polecam. Jeżeli masz zamiar w pyle jeździć po szutrach - to tylko gąbka (nasaczana olejem do filtrów, i która też się normalnie myje) lub papier.
Jeśli masz już taki filtr K&N to popatrz sobie na niego pod słońce i zobaczysz że to jest dziurawe jak sito - nawet jak to nasączysz to szpary są takie że jak ja to zobaczyłem to wyrzuciłem to do kosza. Koledzy mają absolutną racje. Jak chcesz dłużej pojeździć motorkiem bez problemów to unikaj jak licha :D.

Tutaj masz proces mycia filtra gąbkowego:


Tutaj olej który u mnie się sprawdza:
https://allegro.pl/oferta/olej-do-fi...1l-13121823060

Starcza na bardzo długo. Po paru wymianach dojdziesz do wprawy. Ja na poczatku nie potrafilem dobrze tego odcisnac, ale metoda prob i bledow wszystko da sie ogarnac. A lepiej za duzo jak za malo ;)

Jasiek68 19.07.2023 22:15

Cytat:

Napisał zimny (Post 823655)
Do motocykla typu turystyk jakim jest ATAS taki filtr sam w sobie nie daje ani mocy, no chyba że poprzez naklejkę którą dodają w zestawie, ani żadnych wartości użytkowych które byłyby go warte. Prać i nasączać go trzeba specjalnymi preparatami które kosztują - więc sens ekonomiczny jest taki sobie jeśli nie żaden. Jest w zamian kilka ryzyk których nie ma przy foltrach standardowych - potencjalne puszczanie pyłu gdy jest nieodpowiednio nasączony. Pisząc powyższe zakładam że tłumik i cały układ wydechowy masz oryginalny.

Załóż oryginalny filtr lub porządny zamiennik - tak bym proponował.

Tak,wydech kompletny oryginalny.Dzięki za odpowiedź.

Jasiek68 19.07.2023 22:16

ok,dzieki.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.