Samozapłon BMW
Rzecz jasna zbyt mało danych na temat zdarzenia więc trudno o jednoznaczne wyroki jednak mamy 2017 rok, a zdarzenie miało miejsce w 2015. Ciekawe jakie były dotąd kroki poszkodowanego?
Cytat:
|
ziew... mozna tylko wspolczuc czlowiekowi. dojechalo go z lekka :(
|
Dla mnie to artykuł w stylu:
klikniesz link i masz 500 wirusów :) |
Też jestem ciekawy jak się to rozegrało.
Ciekawe co na to serwis, który "pomyślnie" przeprowadził tą akcję serwisową.. Tam też bym "dopytał". Patrze na spis tych akcji i po prostu nie wierze. Jak tak urwa jego madź motocykl komuś sprzedać. Budujemy od ponad 100 lat auta, motocykle i teraz po takim czasie coś takiego ma prawo mieć miejsce.:cold: |
Może i budujemy od 100, ale takie żeby się rozkraczały po upływie gwarancji to od niedawna ;)
|
Cytat:
|
jednego nie rozumiem nawet jak układ się rozszczelni to przy wycieku benzyny bez dodatkowego źródła ognia (iskry) nic się nie zapali, więc nie rozumiem jak może dojść do samozapłonu no chba, że jakieś mikro wyładowania np. mrówka przechodząca wywoła przeskok iskry z podłożem :Sarcastic:
no cóż, problem był z wyprowadzeniem złącza paliwowego, które było tak delikatne, że potrafiło pęknąć zaraz przy wyjściu z pompy paliwa no ale do zapłonu to trzeba jeszcze ognia... przynajmniej na postoju. BMW zakłada dodatkowe wzmocnienia, powinni kompletnie wymienić pompę paliwa z całym uchwytem. BMW moim zdaniem miało jeszcze jeden nie wymieniony w temace problem mianowicie INTEGRAL D.U.P.S (czyt.ABS), czyli elektryczne hamulce - ile ludzi się przez to zabiło to nie wiem bo statystyk brak - ale przy awarii tego dziadostwa praktycznie znikały ci hamulce... nawet miałem okazję przeżyć takie zdarzenie więc naprawdę wq..ienie sięga zenitu jak można takie gówno dać ludziom do użytku. |
Jakieś bzdury. Nie znam tego modelu bmw, ale miałem ostatnio ciekawe zdarzenie ze starą Hondą XL125. Motocykl chłodzony wiatrem, więc w czasie pracy silnika ten nagrzewa się solidnie. W czasie jazdy zgasł mi silnik, więc zacząłem kręcić kranikiem, myśląc, że skończyło się paliwo. I tak intensywnie kręciłem zepsutym kranikiem, że go wykręciłem- został mi w ręku, a paliwko zaczęło radosnym strumyczkiem lać się wprost na rozgrzany silnik. Nic się nie zapaliło, po prostu benzyna momentalnie odparowała. Gdybym jednocześnie palił fajkę, to pewnie by pierdolnęło, ale fakt, że nie palę, uratował mi życie!:D
Słyszałem i znam- z racji zawodu- o kilku przypadkach zapalenia się motocykla, ale zawsze dotyczyło to instalacji elektrycznej, od której zapalały się owiewki i przypadki miały z reguły miejsce podczas pracy silnika, a nie na postoju. Oczywiście rozszczelniony układ paliwowy może spowodować pożar, ale musi wystąpić jakieś źródło zapłonu, które zainicjuje proces-iskra, płomień, rozgrzana do czerwoności powierzchnia itp. Kapiące na gorący silnik paliwo zwyczajnie odparuje. Jeśli gdzieś będzie zwarcie instalacji elektrycznej to może się zapalić, ale to bardzo mało prawdopodobne. Jeśli motocykl stoi, ma wyłączony zapłon, to nawet przy uszkodzonej instalacji elektrycznej nie powinno być napięcia w instalacji. W czasie pracy silnika, uszkodzona pompa elektryczna może spowodować zapłon, ale to też nie jest oczywiste. |
Cytat:
Tak na serio: czy benzyna nie ma czasem jakiejś temperatury samozapłonu, w której zapala się właśnie ciecz a nie opary? I czy rozgrzany kolektor wystarczy do tego? |
Temperatura samozapłonu dla PB95 to około 340-350 st.C. Mogą być drobne odchylenia od tej wartości w zależności od zawartości dodatków bioetanolu i innych świństw. Żeby doszło do samozapłonu potrzebny jest-prócz takiej temperatury- jeszcze jeden czynnik: odpowiednie stężenie par w mieszaninie z powietrzem. A to już ciężko zgrać. Tak jak napisałem- kapiące na kolektor paliwo będzie po prostu parować.
Druga sprawa- kolektor może mieć te 350 st, ale w czasie pracy silnika a nie na postoju- wtedy ciężko o taką temperaturę- chyba, że zaraz po wyłączeniu silnika. Jak pojadę motórem do pracy to sprawdzę temat doświadczalnie, bo mnie to zaczęło ciekawić. Pomierzę pirometrem temperatury kolektora i tłumika podczas pracy i zaraz po wyłączeniu silnika- będzie odpowiedź na pytanie. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.