Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Husqvarna 701 (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Husqvarna 701- serwis. (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=43714)

zylek 21.12.2022 23:24

Husqvarna 701- serwis.
 
4 Załącznik(ów)
Przy wykręcaniu zawieszenia do serwisu, okazało się, ku mojemu zdziwieniu, że ośka kości od kołyski, ta przytwierdzająca kości do ramy, złuszczają się. Smar był, rdzy nie było, a oska oblazła z chromu chyba!?

Załącznik 121065

Załącznik 121066

W łożysku stwierdziłem jakieś płatki z tej złuszczonej powłoki. Niby wszystko ładnie wymyłem, ale teraz się zastanawiam się dlaczego się złuszczyło i czy wymienić tylko ośkę, czy łożysko też? Poradzicie!?
Dół kości przesmarowałem mniej więcej 10kkm temu. Łożysk kości i wahacza nie serwisowałem dotychczas, obecnie mam 21tysi nalotu. Smar w łożyskach wachacza i kości był mega czarny i śmierdzący oczywiście, wiec najwyższa pora. Roboty przy tym w uj

Załącznik 121067

Załącznik 121068

matjas 22.12.2022 08:53

jak masz to wszystko na stole i, jak już wiesz, jest przejebane to może rozważ zasadzenie tam kalamitek. będzie trzeba minimalnie pomodzić ale myślę, że warto.

co do tej 'złuszczającej się' powłoki to mam duże wątpliwości czy to jest chromowane technicznie bo, IMO, nie ma takiej konieczności. co do osi po prostu ją zmierz.

łożyska, jeśli dostępne z tzw GSu to bym wymienił proforma bo to koszt niewielki a robota na dwa dni :/

zylek 22.12.2022 11:41

Cytat:

Napisał matjas (Post 802927)
jak masz to wszystko na stole i, jak już wiesz, jest przejebane to może rozważ zasadzenie tam kalamitek. będzie trzeba minimalnie pomodzić ale myślę, że warto.

co do tej 'złuszczającej się' powłoki to mam duże wątpliwości czy to jest chromowane technicznie bo, IMO, nie ma takiej konieczności. co do osi po prostu ją zmierz.

łożyska, jeśli dostępne z tzw GSu to bym wymienił proforma bo to koszt niewielki a robota na dwa dni :/

Matyjasku, ośki to nie ma co mierzyć tylko wymienię, bo to …uwno dalej się będzie łuszczyć. A co to za powłoka jest, to nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem…
Co do łożysk to chyba faktycznie wymienię, choć nie mam praski do wyciągania tego typu ustrojstwa i nigdy tego nie robiłem dotychczas. Zakładam, że są patenty jak do łożysk kół. Poszukam.
Kalamitki rozważę, dzięki za pomysł. Problem jaki tu widzę, to u mnie nikt się tego nie podejmie za normalne pieniądze. Najbardziej to by mi zależało na kościach i wahaczu, bo żeby to przeserwisować, to trzeba sporo piermandolenia. Ale o ile jestem w stanie wyobrazić sobie kalamitkę na kości, to na wahaczu, to jak/gdzie?

Babel 22.12.2022 14:50

Cytat:

Napisał zylek (Post 802937)
Matyjasku, ośki to nie ma co mierzyć tylko wymienię, bo to …uwno dalej się będzie łuszczyć. A co to za powłoka jest, to nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem…
Co do łożysk to chyba faktycznie wymienię, choć nie mam praski do wyciągania tego typu ustrojstwa i nigdy tego nie robiłem dotychczas. Zakładam, że są patenty jak do łożysk kół. Poszukam.
Kalamitki rozważę, dzięki za pomysł. Problem jaki tu widzę, to u mnie nikt się tego nie podejmie za normalne pieniądze. Najbardziej to by mi zależało na kościach i wahaczu, bo żeby to przeserwisować, to trzeba sporo piermandolenia. Ale o ile jestem w stanie wyobrazić sobie kalamitkę na kości, to na wahaczu, to jak/gdzie?

Popatrz na Youtube - to się da zrobić przy pomocy dwóch kluczy nasadowych , długiej śruby ( ja tak ostatnio w EXC łożysko pds wymieniałem.
Te kalamitki - to nie wiem czy to się uda zrobić - trzeba by to dobze przepatrzeć aby gdzieś nie zawadzało.
Z drugiej strony rozebrać, sprawdzić czy wszystko OK raz na rok przesmarować dobrym wodoodpornym smarem to nie jest mega wyzwanie

rrolek 22.12.2022 16:23

Majtas, gość z helvetii jest. Kumasz? Gdzie łon tan GS znajdzie.
A w temacie: z kalemitkami był bym ostrożny. Smar walony pod ciśnieniem potrafi simery wypchnąć ich osadzen i nici z uszczelnień. W dualowaniu rozebrać raz na rok i przesmarowac. Rekomenduje wtedy nowe simery.
Jak się tuleje zluszczyly dać nowe. Paradoksalnie najlepiej sprawdzają się sworznie tłokowe ale nie zawsze da się coś dobrać. Można dorobić z chromownych tłoczysk do siłowników. Też lepsze od oryginałów. Zwykle te wszystkie graty w offie służą góra rok - jak dostaną byle luzu, simery zaczyna puszczać wodę, piach, błoto i po bombkach.

zylek 22.12.2022 17:01

Jest Landi :-)

zylek 09.01.2023 22:40

1 Załącznik(ów)
Kontynuując wątek z zawieszeniem, jeszcze okazało się że łożysko wahliwe, stoi na dembowo. Z jednej strony z uszelnienia zostały jakieś nędzne farfocle. Polecam zajrzeć tam wcześniej niż ja.

[ATTACH][/ATTACH]

zylek 16.11.2023 22:21

3 Załącznik(ów)
Huska rzuciła palenie na zimno przy przebiegu 23,8kkm. Ostatni serwis miała gdzieś 4 tysie temu. Zacząłem od zaworów. Jeden ssący 0,05 drugi minimalnie więcej, bo luźno 0,05 weszło. Wydechowe w normie. Nie wiem czy nie zrobili a wzięli dolary czy były w dolnej granicy i zostawili, ale coś szybko na 4 tysie. Korekta o 0,1 i 0,075. Wyszło 0,13-0,14 na jednym i 0,12 na drugim. Robiłem pierwszy raz w 701. Dość proste, tylko z montażem airboxa się namęczyłem. Okazało się że wtyczka chyba od jakiegoś czujnika ciśnienia przy pompie abs się przekręciła i podpierała airbox. Najwięcej czasu mycie tego syfu wokół pokrywy zabrało. Pacjent pali od strzała.
Przy okazji poprawiłem wiązkę, bo zaczęła się przecierać od airboxa.

Załącznik 129858

Załącznik 129859

Załącznik 129860

Babel 17.11.2023 07:27

Jak dla mnie najgorsze było w 690 to niechlujstwo elektryczne .
Mam wrażenie że układanie wiązki było na zasadzie kładziemy jakkolwiek + trytyki.
I też u mnie były przytarcia o airboxa
Moj był stary z 2009 roku ale widzę po Twoim przykładzie nadal jest rzeźba w tym względzie

rrolek 17.11.2023 09:48

Ja jak kupuje motorek to najpierw przegląd wszystkiego i szykowanie pod siebie. To obejmuje również mocowanie, czasem przemieszczanie okablowania. Paczka trytytek i spokój na lata.

Emek 17.11.2023 09:56

Cytat:

Napisał zylek (Post 836570)
Huska rzuciła palenie na zimno przy przebiegu 23,8kkm. Ostatni serwis miała gdzieś 4 tysie temu. Zacząłem od zaworów. Jeden ssący 0,05 drugi minimalnie więcej, bo luźno 0,05 weszło. Wydechowe w normie. Nie wiem czy nie zrobili a wzięli dolary czy były w dolnej granicy i zostawili, ale coś szybko na 4 tysie. Korekta o 0,1 i 0,075. Wyszło 0,13-0,14 na jednym i 0,12 na drugim. Robiłem pierwszy raz w 701. Dość proste, tylko z montażem airboxa się namęczyłem. Okazało się że wtyczka chyba od jakiegoś czujnika ciśnienia przy pompie abs się przekręciła i podpierała airbox. Najwięcej czasu mycie tego syfu wokół pokrywy zabrało. Pacjent pali od strzała.
Przy okazji poprawiłem wiązkę, bo zaczęła się przecierać od airboxa.

Załącznik 129858

Załącznik 129859

Załącznik 129860

Tam masz ori airbox czy zmieniałeś dolot pod filtr gąbkowy?

zylek 17.11.2023 10:20

Cytat:

Napisał Emek (Post 836600)
Tam masz ori airbox czy zmieniałeś dolot pod filtr gąbkowy?

Airbox ori, filtr gąbkowy.

zylek 07.01.2024 11:35

3 Załącznik(ów)
A co tu taka cisza? Nic nie robią czarnuchy przez zimę? Ja trochę w ramach prewencji, a trochę w ramach walki ze słabym paleniem, wymieniłem filterek i pompę przy okazji. Czarny był, ale bez dramatu moim zdaniem. Nalot 24kkm

Załącznik 131167

Załącznik 131168

Załącznik 131169

Emek 07.01.2024 11:38

Serwisuje się. Taniość gdzie nie zajrzeć 9kkm.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5d78abe571.jpg

zylek 07.01.2024 11:52

Cytat:

Napisał Emek (Post 841703)
Serwisuje się. Taniość gdzie nie zajrzeć 9kkm.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5d78abe571.jpg

To samo miałem :mur::confused: Materiał chyba z szybkowarów CHPR. Łudziłem się że złuszczył się od za dużego napięcia wstępnego na sprężynie, ale widać, że to nie odosobniony przypadek. Sprawdź łożysko wahliwe na dole amora. U mnie stało na debowo!

Emek 07.01.2024 12:42

Jakość godna samowara z ZSRR.

strobus1 07.01.2024 19:42

Pro tip mały: jak macie do wymiany te łożyska igłowe w tylnym kiwaku to zamawiajcie takie z oznaczeniem "2rs" np hk 1816 2rs. Będą posiadały dodatkowe uszczelnienia, a tych w kiwaku nigdy za wiele.
Zdrowia

44FG 15.01.2024 15:43

Cytat:

Napisał Emek (Post 841703)
Serwisuje się. Taniość gdzie nie zajrzeć 9kkm.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5d78abe571.jpg

To jest ośka kiwaka ?

Emek 15.01.2024 15:56

Dokładnie.

44FG 15.01.2024 16:04

A to u mnie też wymieniali teraz na serwisie po 2 latach… widać standard u wszystkich.

Melon 15.01.2024 16:19

No nie u wszystkich, u mnie po 60kkm w crosstourerze. :)

rrolek 15.01.2024 17:49

Tam zawsze wszystko gniło w '90, gnije teraz i gnić będzie. W katemach, w betach, w huskach, w japoncach i zapewne w kitajcach też. Miałem kiedyś zabytkowa xt600 43f. Po zakupie rozebrałem do serwisu i było cacy. Po roku - 2 Ukrainy i może 3 tyś na miejscu była rdza i luzy. Jak się lata off w każdej pogodzie i uczciwie raz na rok serwisuje to i tak kolejnej wiosny większość bebechów do wywalenia. Taki standard.
Co innego turystyka szosowa, tam jak po 3ch latach jest gnój to już bieda.
Teraz zimno, nie chce mi się grzebać. Wiosna na bank koszty.

strobus1 15.01.2024 20:27

1 Załącznik(ów)
Ten sworzeń nie jest zgnity. W exc mam z nierdzewki. A tu czarna stał i słabo pochromowana.
I jeszcze wtyczka się rozpadła. W sumie nie ma dramatu.

zylek 15.01.2024 21:34

Cytat:

Napisał rrolek (Post 842580)
Tam zawsze wszystko gniło w '90, gnije teraz i gnić będzie. W katemach, w betach, w huskach, w japoncach i zapewne w kitajcach też. Miałem kiedyś zabytkowa xt600 43f. Po zakupie rozebrałem do serwisu i było cacy. Po roku - 2 Ukrainy i może 3 tyś na miejscu była rdza i luzy. Jak się lata off w każdej pogodzie i uczciwie raz na rok serwisuje to i tak kolejnej wiosny większość bebechów do wywalenia. Taki standard.
Co innego turystyka szosowa, tam jak po 3ch latach jest gnój to już bieda.
Teraz zimno, nie chce mi się grzebać. Wiosna na bank koszty.

Rołek ale to nie gnije, łuszczy się jakiś powłoka. Uszczelnienie trzyma, smar nawet nie czarny, łożyska bez korozji, a to …uwno się łuszczy. Co innego łożysko wachliwe, to pięknie na pomarańczowo “zgniło”:D Ale masz rację, eksploatacja w terenie masakruje każdy motor.

rrolek 19.01.2024 15:07

Masz rację, pisałem "gnije" mając na myśli ogólnie że na krótko starcza. Kiedyś do starych LC4ek te tuleje robiliśmy ze sworzni do Fiata (125 czy 126 już nie pamiętam). Były mega trwałe i kosztowały grosze.
Luz minimalny pod amorem mam to pewnie reszta też nie będzie nienaganna. W garażu zima więc rozpruje to wszystko z pierwszym cieplejszym tygodniem. Póki co latam jak jest zakładając, że tam i tak szmelc i nie będzie czego ratować.

mikelos 24.01.2024 20:18

Zajrzałem kilka dni temu u siebie do zaworów przy przebiegu 7500 km bo w kwietniu duży wyjazd i dopiero po nim pójdzie na serwis gwarancyjny. Trochę mnie Strobus "postraszył", żeby zerknąć zwłaszcza na dolotowe. Mam zbiornik od radegarage, więc nie musiałem walczyć z oryginalnym airboxem. Ale zdejmowanie pokrywy zaworów - nich ich uj strzeli. Ciasno okrutnie, kwadrans kombinowania. Zawory w normie. Uff.

ctomch 24.01.2024 20:44

Do kół zaglądałeś? Pytam ws. jak ci się koła sprawują po czasie użytkowania i co z nimi robiłeś. Ciekaw jestem jak to wygląda serwisowo, sam jestem ciekaw u siebie, oraz sposoby i jak to się sprawdza po czasie.

Emek 24.01.2024 21:09

Jak mowa o kołach to tył był rozklekotany.Strobus wie więcej.

Artek 18.04.2024 13:41

2 Załącznik(ów)
Pierwsza zmiana oleju po 40 km.

rrolek 18.04.2024 17:40

Normalne. Docierasz na ostro czy za serwisowką?

Artek 18.04.2024 23:17

Pierwsze kilometry zrobiłem ja. Następne zrobi baba, która lubi piach i błoto:cool:

Zalecenia ode mnie są takie:
1-2min. grzania silnika na postoju.
10-15 min. lekkiej jazdy w terenie.
Potem dynamiczna jazda: odkręcanie manetki do oporu ( na ile pozwalają warunki leśno-drogowe i umiejętności kierowniczki) i hamowanie silnikiem.

Pierwszy olej zlany przy 40 km. ( bez wymian filtra). Zalany motul 3000 10W40.
Następnie będą:
Druga wymiana przy ok. 300 km. ( także oba filtry). Zalany motul 3000 10W40.
Trzecia wymiana przy ok. 1000 km. w serwisie-z moim olejem. Mam zamiar lać IPON KATANA 10W50.

Artek 30.04.2024 22:00

2 Załącznik(ów)
300 km.
Olej mieni się od opiłków, choć magnes dużo czystszy. Na jednym z sitek znalazłem niebieskie coś...


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.