Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Yamaha (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=255)
-   -   Tribute to Yamaha XT 600 Z Tenere (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=32760)

Mallory 22.08.2018 21:36

Tribute to Yamaha XT 600 Z Tenere
 
5 Załącznik(ów)
Dawno chciałem zrobić podsumowanie tego motocykla. A że miałem wszystkie jego wersje, jedną nawet dwukrotnie, i przeżyłem serwisy, naprawy i remonty to istnieje szansa na rzetelne podejście do tematu.
W sieci można znaleźć dokładne dane dotyczące modelu: wymiary, wagi, osiągi itd. Nie będą tutaj kopiowane.
Chciałbym podzielić się wiedzą i doświadczeniami z użytkowania tenerki zdobytymi na sobie i podczas wielu godzin nocnych rozmów z pasjonatami tego motocykla.
Ale jakiego motocykla? I tu następuje pierwszy zgrzyt. . Często do jednego worka wrzucane są wszelkie Małe Teresy lub Tenerki a jest to duży błąd dla ludzi motocyklami się zajmującymi bardziej niż tylko cosobotnia jazda na ryby.

Ale do rzeczy.


1. Wiedza bazowa - XT 600 Z Tenere - modele i historia.
Poniższe modele stanowią jedną koncepcję motocykla rajdowo-wyprawowego. Istnieją między nimi różnice oraz zmiany ewolucyjne i będą opisane niżej, ale koncepcja i technologia jest jedna.
Model 1: wszystko zaczęło się od modelu Yamaha Tenere 34L w 1983-1984 roku.
Model 2: następnie powstał model 55W rok 1985 bliźniaczy do 34L (inna kanapa, lagi i jedna tajemnica - na razie zostawiam dla siebie:))).
Model 3: w roku 1986 powstał zmodyfikowany model 1VJ (na Szwajcarię 1VK).
Model 4: w latach 1988-1991 powstawał ostatni model 3AJ (na Szwajcarię 3AS).

Każdy z w/w modeli wychodził w kolorze biało-czerwonym lub niebiesko-żółtym.

Innych modeli Tenere 600 nie ma. Kolejne to modele 660 z bardzo różną techniką: głowice, pojemność, chłodzenie, rama itd. i nie o nich jest ten post

Wersja XT 600.

Czyli zwykły XTek. Był produkowany jako drugi po każdym modelu Tenerki.
Model 1: 43F lata 1984-1986.
Model 2: 2KF lata 1987-1990.
Model 3: 3TB (3UW) lata 1990-1994.
Model 4: 3TB (DJ02) – lata 1995-2000.

XTek jest jakby pochodną głównego modelu Tenere, ale poza wersją 3TB, która ma więcej zmian, różni się od odpowiedniej Tenerki głównie zbiornikiem paliwa (ma ok. połowę mniejszy).




2. Wiedza bazowa i zagadnienia techniczne.


34L/55W (nie posiada rozrusznika) - najwyższym (w cm) modelem i najbardziej kozackim jest 34L/55W. Jest on zdecydowanie i zauważalnie najlżejszy i daje najwygodniejszą pozycję za kierownicą. Siedzi się naprawdę na porządnym motocyklu. Każdy kto pierwszy raz siadał na 34L/55W miał bardzo zdzwonią i pozytywnie zaskoczoną minę. Na każdym z trzech modeli Tenerki 600 siedzi się trochę inaczej - dziwne ale tak jest. Model 34L jest najbardziej rajdowy - najłatwiej zarzucając tyłem zawrócić motocykl, genialny jest w prowadzeniu w terenie. Posiada tylko kopkę startową. Brak rozrusznika jednak nie przeszkadza. Dobrze wyregulowany zapala łatwo. W odróżnieniu do Hond XR, Suzuki DRek, wystarczy tylko złapać górny martwy punkt tłoka i kopnąć - musi zapalić. Nigdy w terenie nie miałem problemów z powodu kopki. Na pionowe ściany żaden XTek się nie nadaje a i na pionowych ścianach po zgaszeniu silnika i tak czeka nas droga w dół a nie w górę po kolejnym odpalaniu. Przeprawówki w bagnach (taka np. Topola na Rajdzie Tukan) i tak jedzie się na przejechanie a nie na czas - sam nikt nie przejedzie przeprawy choćby miał 10 rozruszników. Dekomprasator jest automatyczny i podłączony do kopki i nic nie trzeba kombinować z dźwigienką jak w innych motorach.
34L/55W ma prawie bliźniaczy silnik do dwóch pozostałych modeli 1VJ i 3AJ. Różnica występuje m.in. w korbowodzie, głowicy, pompie oleju (jest mniejsza niż w 3AJ), ale koncepcja jest identyczna i praktycznie te silniki są identyczne. Skrzynia ma też trochę inne przełożenia, ale to we wszystkich modelach możemy kompensować żonglerką z zębatkami. Chłodnica oleju jest z boku ze specjalnym łapakiem powietrza. Wahacz jest aluminiowy co zostało zmienione na stal w kolejnych modelach. Gaźnik jest YDIS czyli yamachowski dwuczęściowy - część podciśnieniowa i część mechaniczna (podciśnienie w 34L jest na tłoku, w kolejnych na membranie). Gaźnikiem można ładnie sterować charakterem motocykla. Istnieje wiele zestawów dysz, iglic oraz ustawień otwarcia się gaźnika mechanicznego względem podciśnieniowego - dostaniemy albo łagodnego połykacza bezdroży albo diabła.
Gaźnik YDIS jest pancerny, łatwo naprawialny i bezproblemowy. 34L ma zbiornik oleju i filtr powietrza w innym miejscu niż kolejne modele.
34L ma największy baniak - 28 L lub 30 L wg. niektórych źródeł - kiedyś spuszczę całe paliwo z mojej i spróbuję dobić i zobaczymy ile wejdzie:)
Zasilanie DCI - czyli odpalisz motor bez akumulatora - idzie osobna linia na zapłon.



1VJ (z rozrusznikiem i kopką) bardzo fajny model tenerki.
Ani lepszy ani gorszy od innych. W terenie jeździ się bardzo podobnie do 34L. Jest trochę cięższy i pozycja za kierownicą jest inna. Jest najbardziej uniwersalny z wszystkich trzech modeli i na rajd i na podróż. Być może takie uszczegóławianie jest trochę bez sensu bo każdy model doskonale nadaje się na rajd i na daleki wypad, ale chcę jednak te modele zniuasować.
Wahacz ma stalowy - 34L/55W miał amelinum. Koła takie same 21 i 18 oraz tak samo złote DIDa. Z tyłu tak jak w 34L jest bęben hamulcowy. Niektórzy nie akceptują 34L ze względu na brak rozrusznika i model 1VJ to rozwiązuje. Koncepcja gaźnika YDIS bardzo podobna do 34L, ale podciśnieniowy jest na mambranie oraz ma inne krućce air-boxa bo jest on pod zbiornikiem paliwa. Z tego powodu zbiornik wygląda na większy niż w 34L, ale jest sporo mniejszy bo ma 23L/24L. Zamontowana jest paliwowa pompa podciśnieniowa Mikuni, ale można ją wywalić i bez niej zostaje 1L niespalonego paliwa w baku, ale motor jedzie.
CDI - niestety bez akumulatora się nie obejdzie, bo zasilanie idzie najpierw na aku potem na zapłon. Jest kopka ale akumulator musi być.
1VJ ma dwie (niby znane), ale łatwo usuwalne wady. Pierwszą jest wlot powietrza do air-boxa znad silnika. Może to skutkować przegrzaniem pieca (sic). Takie perpetum mobile - silnik zasysa gorące powietrze znad siebie i podczas jazdy nie jest o problem. Łatwo usunąć tę niedoróbkę zaślepiając kanały wlotowe do airboxa i wycinając dziurę w airboxie żeby powietrze było brane spod kanapy - nie jest to żadna rzeźba bo identycznie ma to rozwiązane kolejny model 3AJ. Drugim rozwiązaniem jest kupno airboxa z 3AJ i wchodzi plug and play.
Update: wersja 1VJ o symbolu 2RW ma już fabrycznie airbox jak w 3AJ.
Drugą wadą jest umieszczenie chłodnicy oleju za błotnikiem wiadomo o co chodzi - należy zrobić dziury poziome w błotniku lub kupno błotnika z takimi otworami (na moim zdjęciu). Dwa kraniki paliwa.


[B]3AJ (tylko starter elektryczny) - ostatni model tenerki 600. Wg. wielu najlepszy - po latach się do tego też skłaniam, ale to jest jak już pisałem niuansowanie duże.
Jest to tenera obudowana owiewką przednią. Daje poczucie większego motocykla. Cechy są tak zestrojone, że 3AJ jest najbardziej z tenerek wyprawowym motocyklem a najmniej rajdowym. Owiewki w terenie raczej się nie łamią. Bardziej obrywa zbiornik niż owiewki o dziwo.
3AJ ma rozwiązany problem air-boxa z 1VJ , chłodnicę oleju ma większą i przesuniętą lekko w bok. Niski błotnik nie zasłania w ogóle chłodnicy. Felgi ma podobnie 21 i 18, ale srebrne. Z tyłu ma hamulec tarczowy co mi się bardzo podoba. Gaźnik praktycznie identyczny jak w 1VJ, krućce też, zbiornik oleju, filtr powierza także. Demontaż przedniej czachy to za pierwszym razem wyzwanie::)) Dwa kraniki paliwa, 1VJ też dwa, 34L jeden kranik.



3. Odczucia i cechy użytkowe.

Każda z trzech tenerek daje super wrażenia z jazdy.
W terenie skoki zawszeń genialne (wyżej niż w tenerkach 660) dla zastosowań tego moto. Jak komuś brakuje zawiasu (mi nie) to zakłada przód z TTS a sprężynę tył z XTZ750. W terenie bardzo trudno zgasić ten silnik. Będzie np. na dwójce tuf..tuf..tuf… walił wielkim tłokiem z prędkością żółwia, ale nie zgaśnie o ile choć trochę się poruszasz do przodu. Ja to uwielbiam - inne motory niby to super/hiper trzeba gonić po obrotach a tego nie, że korba w ten sposób dostaje? A widział kto korbę do tenery 600??? To potęga ta korba.
Ten dół silnika jest genialny. Lecisz sobie pyrkając w lekkim terenie a tu dziura na metr szeroka czy głęboka - lekkie muśnięcie gazu a ten bez zastanowienia jak nie JEBNIE z dołu i przeleci... nie ma silnych przeleci - lecieliśmy ostatnio w cztery tenerki dołem wału przeciwpowodziowego i w głębokiej trawie był wybetonowany taki dół, metr na dwa, każdy pykał na dwójce wolno i każdy miał niespodziankę i przejechał lekko waląc (sic) w gaz, przeszły wszystkie, albo lecisz na trójce z obrotami 2 tyś w piachu itp. odwinięcie lekkie i czujesz tył.
Wielu (nawet na FAT) mając nawet nowoczesne ternowe motory woli tenerkę bo ma to coś (może się tu ujawnią sami:)

Spalanie na trasie poniżej 5 litrów lecąc ciągle 100 km/h.
Prędkość użytkowa w terenie zależy od umiejętności, taki Pawlicho to np. objażdża liście na tenerce oraz chłopaki z EnduroSzubienice na XT z lat 80 podobnie.

Update: jest do znalezienia fil z rajdu gdzie Pol Tarres objeżdża na 34L lekkie liście:



Max prędkość użytkowa w trasie to 90-110. Moja 3AJ pojedzie 140 a może nawet więcej , ale ten piec nie jest do tego - stówką polecisz i zrobisz kilometraż na Kowal z Podróży Motocyklowych ma 385 tyś na tenerze 600!!! Yeuop na XT Mongolia, Pamir, Europaâ. Z tego co pamiętam ok. 180 tyś.

Czy nadaje się w podróże wg. mnie bardziej niż dr-ki, dominatory, lc4 itd? Podobnie.

Oczywiście jednoosobowo, ale można jechać w dwie osoby, ale nie do tego ten motor jest.
Serwis olejowy co 6000 km - choć ja robię częściej i polecam częściej.


Wygląd - czyli najważniejsza sprawa

Zaręczam, że jak staniesz tenerą 600 obok innych motrów to ona będzie zwracała największą uwagę. Taka prosta jest, ale urokliwa.
Stanęliśmy uwaleni błotem ostatnio na stacji paliw i jak zwykle przechodzi żulik i fajnie rzuca:
- To krosy, enduro czy ktm-y?
- yamahy,
- a yamahy...ale diabły są!!!
- są

Inne miejsce. Inny dialog. Inny żulik.
- a pojemności ile mają?
- 1200
Cisza i odszedł.


4. Remonty i naprawy i inne.
Tenerę 600 można łatwo wyremontować. Wszystko jest dostępne. W oryginałach, zamiennikach i używkach.
W 34L robiłem generalkę silnika. ASO yamahy korbowód mi z Japonii ściągało, ale bez problemu. 34L ma inną średnicę stopy korby niż 1VJ i 3AJ. Do 1VJ, 3AJ części silnikowych zatrzęsienie: od ASO, przez TKRJ, PROX, NAMURĘ do WISECO o WOSSNERA.

Przy szlifie i remoncie można zwrócić się do ArturaS z FAT - pomoże doradzi, ma ten silnik w głowie z numerami serwisowymi nawet:) Prowadzi też sklep www.sklep.riderparts.pl znaleźć tam można podstrone tylko dla tenerki - taniej i szybciej niż gdzie indziej.
Także remont jest nieporównywalnie prostszy niż w innych moto.

Ceny - szacunkowy kompletny remont góry: głowica regeneracja 300, szlif, honowanie 150, uszczelki 200, tłok+pierścienie np. TKRJ 300, łańcuch rozrządu 150, olej na dotarcie 200 + robota.
Ceny dołu - najdroższe są tryby biegów i wałek zdawczy w 34L/1VJ (ponad 600 pln), podobnie jak w afryce jest pływający, to jest chyba wyznacznik czy jakiś motor mam czy nie mam:) w 3AJ już yamaha poszła do głowy i jest skręcony. Łożyska (wielka zaleta tenerki nie ma panewek, tylko wielkie łożyska) komplet ok. 300-350 koyo.. itdâz dołem może być różnie jak wiadomo, ale remont także prosty i wszystko dostępne.
UPDATE NA 2023 - remont podrożał bardzo.

Niektóre owiewki, szczególnie do 34L są już trudno dostępne w europie, ale na ebaju w Australii bez problemu.

Sprawdzanie oleju jest upierdliwe ze względu na suchą miskę olejową, co jest zaletą tego moto i trzeba wykonać procedurę: rozgrzać silnik, później minuta na wolnych i sprawdzamy olej – dla pewności powtórzyć.
Szczelność air-boxa - bardzo ważna sprawa, żeby przez gaźnik nie dostał się piach do cylindra, ale to w każdym gaźnikowcu zabija silnik. Filtr powietrza nasącza się olejem.
Uwaga na: filtr.
No to tyle z pamięci i z sorry jeżeli coś pomyliłem to przepraszam... może coś dopiszę w dyskusji - do niej zachęcam.

I pozdrowienia od maniaków tenerek/xt z lat 80...

lukasz_vip 22.08.2018 21:54

To już wiem kogo widziałem na "11" w kierunku Poznania w Niedzielę :)

1VJ zawsze mi się podobał. Jak szukałem pierwszego swojego motocykla na 18 urodziny, to w grę wchodziła wtedy Tenera albo DR600. Ostatecznie udało mi się upolować DR600R w wersji DAKAR.

wojtekk 22.08.2018 21:54

Ale piękne podsumowanie :) Otwieram popcorn :)

RysiekO 22.08.2018 22:38

Bajka! miło jest poczytać takie ciekawostki i strasznie fajowe masz te sprzęty Mallory :bow:

muszel72 22.08.2018 23:11

Ale Ty musisz być zajebistym gościem, że tak poświęcasz swój czas dla innych��

tyran 22.08.2018 23:20

Kompedium!

Jeszcze bardziej żałuję że jej nie kupiłem od Ciebie. :mur:

Tank 22.08.2018 23:29

Uwielbiam moją 3AJ z powodow dokladnie takich, jak opisales. :)

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

iluminati 22.08.2018 23:54

I ja to szanuje! :D

Adagiio 23.08.2018 06:59

Brawo, super to ująłeś.

CzarnyEZG 23.08.2018 07:17

Super opis od serca :)

Jakbyś chciał popełnić coś jeszcze to chętnie poczytam.

A gdybyś chciał uzupełnić to o dane techniczne to powstałby prawdziwy artykuł na miarę prasy specjalistycznej
(W przeciwieństwie do artykółuf które fundują ostatnio papierzane i internatowe podróbki gazet)

yeuop 23.08.2018 08:29

Od siebie dodam, ze ten motocykl fajnie się spisuje przy jeździe w dwóch. Oczywiście przyspieszenie jest zerowe i ciężko myslec o prędkościach wyższych niż 90km/h, ale to nigdy nie miało (wówczas przynajmniej) dla mnie znaczenia, bo czas był moim sprzymierzeńcem, a jedynym wrogiem była kasa.

W takim wiec składzie jechaliśmy do Maroko równo 10 lat temu. Spedzilismy w drodze 40 dni, jedna z bardziej niezapomnianych podrozy ;-)
http://1.bp.blogspot.com/-8n15GqsIDz...to%2520105.jpg

Wiele lat później w innym składzie ruszyliśmy na podboj Nordkappu, Murmanska i innych Petersburgow. Znowu 10 tys. km pyknelo jak nic, a na XTku nie zrobilo to większego wrazenia.
http://2.bp.blogspot.com/-7eR0-c5maq...0/P7061506.JPG

http://3.bp.blogspot.com/-56-YJd72zn...0/P7051434.JPG

O XTku moglbym gadac godzinami, bo uwielbiam ten motocykl. Jezdzilem nim ponad 10 lat i byłem w ponad 40 krajach. Na wiosne zjechałem nim do Cieszyna (mieszkam na stale w UK), zgasiłem silnik i koniec. Będzie musial poczekać na remont. Przebiegu ma ponad 210 tys. km. Po kompletnym remoncie nie będę się bal nim pojechać w dluga podróż.

XTek jest fajniejszym motocyklem niż CRF.

matjas 23.08.2018 10:16

Fajny pomysł na wątek i pro opis Mallory.

Super ze wróciłeś Yeuop.

M

wojtekk 23.08.2018 10:38

Fajnie ! Piszcie chłopy ! Yeuop : gadaj tu godzinami pisząc o xt !

Stiven92 23.08.2018 10:45

Marcin szacun za posta.
Po przeczytaniu żałuję ze nie mam Teresy.
Powinni to opublikować w gazetach.
Zrób więcej takich artykułów!
Pozdrawiam!

yeuop 23.08.2018 10:50

Ja mogę najwyżej napisac cos o podróżowaniu tym motocyklem, nie o jeździe terenowej.
Ja nienawidzę offroadu ;-)
Gdyby ktoś miał jakies konkretne pytania, to smialo.
Ale uprzedzam, ze ja w tym motocyklu jestem zakochany, wiec mogę być mało obiektywny...
A artykul rzeczywiście napisany super.

Matjas - nie planowałem stad znikac, ale nie będę już wracal do tamtego syfu.

Lis 23.08.2018 11:15

https://global.yamaha-motor.com/show...roadmania/ch4/

Neo 23.08.2018 11:17

Cytat:

Napisał yeuop (Post 596447)
Ja mogę najwyżej napisac cos o podróżowaniu tym motocyklem, nie o jeździe terenowej.
Ja nienawidzę offroadu ;-)
(...)

To zbierz się i opisz ten motocykl z perspektywy podróżnika. Bardzo chętnie poczytam bo fajnie piszesz, a i zapewne masz o czym.
Coraz bardziej przekonuję się do niego, chociaż ani razu nie miałem okazji usiąść ani tym bardziej gdzieś pojechać. Jednak przeczytane opisy i widziane filmiki pozwalają mi domniemywać, że byłby to dla mnie świetny motocykl, więc gdzieś tam powolutku kiełkuje myśl o zakupie. Pewnie czasem chętnie bym z asfaltu zjechał (zjeżdżam tym co mam więc trochę mnie ciągnie) ale póki co bardziej chciałbym pojechać za horyzont niż kopać się w piachu w okolicy komina.

Mallory 23.08.2018 13:33

jest jeszcze kilka kwestii, które chciałbym szerzej poruszyć w temacie tenerki 600, ale za jakoś czas to będzie w tym wątku.
Tymczasem zapraszam do obejrzenia filmiku tenerami z ostniego wypadu z Poznania w Tatry.

Film z ostatniego enduro wypadu w Tatry (jakość żenujaca)
https://youtu.be/LDLKR_ldboc

Wersja YT bardzo słabej jakości dlatego polecam tę poniżej:
http://150.254.222.97/tenerefat/enduro-tatry-2018a.mp4

CzarnyEZG 23.08.2018 13:48

Prośba do moda - czy mógłby co jakiś czas czyścić wątek z naszych ochów i achów, tak aby wypowiedzi Malloryego i Yeuopa nie utonęły?

Będzie fajna kopalnia rzetelnej wiedzy o ciekawym sprzęcie :)

Neo 23.08.2018 13:58

Cytat:

Napisał CzarnyEZG (Post 596490)
Prośba do moda - czy mógłby co jakiś czas czyścić wątek (...)

Wkleiłem wzmiankowane wypowiedzi do pierwszego wpisu. Nie ma chyba sensu kasowanie ochów i achów, wszak właściwie na forum o to chodzi aby wyrazić swoją aprobatę czy krytykę. Ale masz rację, warto będzie te więcej wnoszące posty jakoś ratować przed utonięciem.

wojtekk 23.08.2018 13:58

Mody widzą :) ale na razie chyba rozsądnie to wygląda. Oczywiście będziemy sprzątać , gdy będzie konieczność.

yeuop 23.08.2018 16:31

Cytat:

Napisał Neo (Post 596456)
To zbierz się i opisz ten motocykl z perspektywy podróżnika. Bardzo chętnie poczytam bo fajnie piszesz, a i zapewne masz o czym.
Coraz bardziej przekonuję się do niego, chociaż ani razu nie miałem okazji usiąść ani tym bardziej gdzieś pojechać. Jednak przeczytane opisy i widziane filmiki pozwalają mi domniemywać, że byłby to dla mnie świetny motocykl, więc gdzieś tam powolutku kiełkuje myśl o zakupie. Pewnie czasem chętnie bym z asfaltu zjechał (zjeżdżam tym co mam więc trochę mnie ciągnie) ale póki co bardziej chciałbym pojechać za horyzont niż kopać się w piachu w okolicy komina.

Ok, sprobuje w wolnej chwili zebrac myśli i przelac na papier.
A może chcialbys kupic mojego XTka? Stoi taki smutny w garażu...

Prince 23.08.2018 17:59

yeuop- regulamin.

To XT600 to jednak nie to samo co Tenere 600.

zz44 25.08.2018 20:57

Świetny temat! Jak byśmy siedzieli przy ognisku...
Nic nowego nie wniosę ale chętnie posłucham.

ivenhoe 25.08.2018 21:14

no chyba faktycznie temu mtocyklowi należy sie tribut skoro takie buble teraz produkują...

Tank 26.08.2018 08:55

Poprzyj argumentami.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Prince 26.08.2018 09:06

Cytat:

Napisał Tank (Post 596935)
Poprzyj argumentami.

Może nie żeby buble ale kolejne modele z nazwą Tenere coraz bardziej odjeżdżały od tych fajnych z lat 80 i początku 90tych. A już szczytem model 1200 który dla mnie jest jakąś smutną pomyłką przy nazewnictwie. Co to do qrwynedzy ma wspólnego z pustynnymi rajdami poza nazwą.

Tank 26.08.2018 09:41

Z tym się w pelni zgodzę.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Boldun 26.08.2018 09:47

Mam i ja :D
Dodam tylko : Znajomy posiadający Pomarańcze kręcąc kółka (ósemki) na mojej 3AJ, zapytał zdziwiony czy przypadkiem nie powycinałem ogranicznikòw skrętu ;)

Zmyler 26.08.2018 09:48

Prince 100%:Thumbs_Up:

szynszyll 26.08.2018 10:06

takiego cudaka ze szwajcarii przywiezli znajomi:

https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha...-ID6AVTlV.html

z czego ta owiewka? nie wyglada to najlepiej :( we wtorek bede obok motocykla to poogladam i odpale.

Zmyler 26.08.2018 10:12

Szynszylu ciekawy cudak. Już kiedyś widziałem takiego (z taką owiewką) biało czerwonego.

Tank 26.08.2018 10:48

To taka replika dakarowej owiewki.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

szynszyll 26.08.2018 10:58

wyglada jak gwizdnieta z tego szczura:

http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...enere%2089.htm

na zywo nie widzialem, ale na fotkach wyglada na niezbyt sciorana

Tank 26.08.2018 11:56

Tu jest 600 dakarowa z 86go:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...15e1c0ff16.jpg

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

szynszyll 26.08.2018 12:12

no to panie 'rarytas' :D

Tank 26.08.2018 12:16

Powiedzialbym, ze raczej pomotany Frankenstein i na pewno nie z 89go. :)

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

szynszyll 26.08.2018 12:18

vin prawde powie. EZ w papierach musi byc '89.

Boldun 26.08.2018 19:49

Aż podjadę zobaczyć Toto. Daleko nie mam.
Z czystej ciekawości...

CzarnyEZG 26.08.2018 21:54

Kurde, do takiego w zestawie kierownik powinien dostawać portfel z napisem "Bad Motherfucker"

Mallory 27.08.2018 06:46

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 596966)
vin prawde powie. EZ w papierach musi byc '89.

Jurek, jak będziesz oglądał to pstryknij fotkę tabliczki znamionowej bo tenery z lat 80 w różnych wersjach potrafiły w z różnymi vinami wychodzić i tam może być nieścisłość. Nawet polskie ASO było tym zdziwione ale Holendrzy potwierdzili, że tak było gdy zamawiałem części silnikowe do 34L.
Japończycy w latach 80 prawdopodobnie sprzedawali stare modele np. 34L/55W w kolejnych latach, gdy były już nowe modele... wtedy na tabliczce zgadzał się model a vinie był już nowy rocznik.
Tabliczka (naklejka) znamionowa na ramie zawsze byłą zgodna z modelem. Ciekawe co tam jest... w tej ciekawej tenerce... stawiam, że 1VK - do tej pory myślałm, że to zmota jakaś, ale coś w głowie mi siedziało, że już coś takiego wdziałem...

Mhv 27.08.2018 07:41

Kiedyś to mieli fantazję..ten wydech na fotce Tanka:)

fassi 27.08.2018 09:20

Mallory, dzięki że C i się chce. Jak wiesz mam xteka 86r czekającego na nowy korbowód. Mój to model 49N, znasz coś więcej o nim? Wiem tylko że on hamerykanski

rafal78 27.08.2018 11:51

https://m.youtube.com/watch?v=aoaA_zxpv_s

Mallory 27.08.2018 21:11

Cytat:

Napisał fassi (Post 597016)
Mallory, dzięki że C i się chce. Jak wiesz mam xteka 86r czekającego na nowy korbowód. Mój to model 49N, znasz coś więcej o nim? Wiem tylko że on hamerykanski

Fassi - dla Ciebie to spacjalnie podejdę jutro do ASO yamahy i poproszę o ichni oryginalny katalog części do 49N - zapytam też o dostępność tego korbowodu i cenę.
Znają mnie już tam::))) i chętnie się dzielą plikami... a mają fajne.
Tutaj katalogi części, które dostałem od nich do tenerek:
http://150.254.222.97/serwisowki/TENERE600-XT/parts/

Jak ja kupowałem korbę to była cykliczna promocja yamahy - tyle procent zniżki ile lat ma moto... często jest ta promocja powtarzana ... zapytam.

ADAM Z WISŁY 29.08.2018 23:38

1 Załącznik(ów)
taka grafika , interesuje mnie ten temat ostatnio :)

piotr_3miasto 30.08.2018 06:55

Ja również z dziwną, podświadomą chęcią czytam każdego kolejnego posta w tym temacie.
Co to może oznaczać...? :D

matjas 30.08.2018 07:34

Cytat:

Napisał piotr_3miasto (Post 597527)
Co to może oznaczać...? :D

że potrzebujesz nowy korbowód? :p

Mallory 30.08.2018 15:41

Cytat:

Napisał fassi (Post 597016)
Mallory, dzięki że C i się chce. Jak wiesz mam xteka 86r czekającego na nowy korbowód. Mój to model 49N, znasz coś więcej o nim? Wiem tylko że on hamerykanski

Fassi... więc udało mi się dzisiaj dopiero udac do MotocyklePolska w Poznaniu.
I trafiłem na rozbiórkę salonu... wiatr hula po hali... generalnie się pakują.

Pytam co? jak? ... zerwali współprace ja yamahą. Będzie coś innego.
Patrzę zamiatają, sprzątają, ale komputer włączony... jest szansa.
Ciągle dostęp jeszcze mają do katalogów więc udało się PDFa załatwić.
Wrzuciłem tutaj jak zwykle:
http://150.254.222.97/serwisowki/TENERE600-XT/parts/
ale... szukali szukali, szukali i do 49N nie mieli. Mieli tylko do 47N i takiego PDFa wrzuciłem... xt600-86r-47N.PDF - cholera wie czym to się różni.
Co do korbowodu - to w innym miejscu sprawdzili, że korba jest w europie dostępna (34K116510000) i kosztuje 387 PLN oryginał. Tłok (34L1163102y0) już nie jest dostępny w oryginale, ani w europie ani w Japonii - taką mają wiedzę.

piotr_3miasto 30.08.2018 19:10

Cytat:

Napisał matjas (Post 597532)
że potrzebujesz nowy korbowód? :p

Korbowód, powiadasz....? :)
Nieuchronnie zmierzać to wszystko zaczyna w kierunku zdrady mojej Black Queen!
Piekielne żądze palić zaczynają, kiedy zbyt długo patrzę na zdjęcia tych "zgrabnych dzierlatek". :dizzy:


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.